Gå til innhold

Kan en lære seg å like dyr man får ståpels av?

Anbefalte innlegg

Jeg liker enkelte hunder, så det er sagt. Nå ha min far, og min barnløse stemor som ser på hundene som barn, fått seg nok en hund.

Det er sånn myndehund, tynn som en spiker, mage som et utsultet barn, og ansikt som en børse!! Jeg er voksen, men likevel får jeg frysninger av de hundene. Minste barnet her løp motsatt retning første gang de hadde med de hjem hit, og ropte: Det der er ikke hund!

Hun som er gift med min far forguder jo disse dyra.. Hvordan kan jeg endre mitt syn?! Kan jeg lære meg til å like de på noe vis??

Anonymkode: a75b8...bca

Fortsetter under...

Jeg liker ikke noen hunder. Og ikke ser jeg noen grunn til å endre det heller. Hunden blir ikke fornærmet, og de fleste jeg kjenner aksepterer at jeg ikke liker hunder. Ser ikke noen grunn til å skulle tvinge seg selv til å like noe for å glede andre.

Anonymkode: 6457a...285

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg liker ikke noen hunder. Og ikke ser jeg noen grunn til å endre det heller. Hunden blir ikke fornærmet, og de fleste jeg kjenner aksepterer at jeg ikke liker hunder. Ser ikke noen grunn til å skulle tvinge seg selv til å like noe for å glede andre.

For henne er det en dødelig fornærmelse. Hun ser på de som sine nærmeste. Litt usikker på om hun tror hun har født de også faktisk. Så det er ganske essensielt at jeg klarer å omgås de uten og bli stiv som en stokk! 
Hundene slikker av asjetter vi har spist av osv. Men for henne er dette helt normalt. Pappa har bare blendet inn, og lært seg å leve med det. Så for hans del vil jeg helst klare og unngå å brekke meg når vi er der.

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

For henne er det en dødelig fornærmelse. Hun ser på de som sine nærmeste. Litt usikker på om hun tror hun har født de også faktisk. Så det er ganske essensielt at jeg klarer å omgås de uten og bli stiv som en stokk! 
Hundene slikker av asjetter vi har spist av osv. Men for henne er dette helt normalt. Pappa har bare blendet inn, og lært seg å leve med det. Så for hans del vil jeg helst klare og unngå å brekke meg når vi er der.

Det kunne vært hennes egne barn du ikke likte også. Du skal jo ikke tvinge deg selv til å like noen. Dyr eller mennesker. Akseptere at de er i samme rom må du jo, men dulle med dem lar du bare være. 
Asjettene vaskes vel, så at den slikker de er vel ikke noe problem? Spiser du noen gang på restaurant? Du vet jo ikke noe om hvordan den som hadde tallerkenen før deg behandlet den?

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det kunne vært hennes egne barn du ikke likte også. Du skal jo ikke tvinge deg selv til å like noen. Dyr eller mennesker. Akseptere at de er i samme rom må du jo, men dulle med dem lar du bare være. 
Asjettene vaskes vel, så at den slikker de er vel ikke noe problem? Spiser du noen gang på restaurant? Du vet jo ikke noe om hvordan den som hadde tallerkenen før deg behandlet den?

Jeg regner jo ikke med at de som har spist av serviset før meg slikker på asjettene med en tunge de har vasket bæsj med rett før. 
Hvis mannen min slikket rompa si ren for tiss og bæsj, for deretter å slikke ren en blå asjett etterpå, regner jeg med at gjestene hadde unngått denne asjetten selv om den kom rett ut av oppvaska?😂

Jeg forsøker å tenke at hun sikkert er glad i dem og at det betyr mye for henne osv. Uten særlig hell enda.

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Jeg regner jo ikke med at de som har spist av serviset før meg slikker på asjettene med en tunge de har vasket bæsj med rett før. 
Hvis mannen min slikket rompa si ren for tiss og bæsj, for deretter å slikke ren en blå asjett etterpå, regner jeg med at gjestene hadde unngått denne asjetten selv om den kom rett ut av oppvaska?😂

Jeg forsøker å tenke at hun sikkert er glad i dem og at det betyr mye for henne osv. Uten særlig hell enda.

Det er bare bakterier. De dør ved vask. 

Annonse

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Jeg tror du kan regne med at de fleste gafler og skjeer du har spist av er brukt av noen som har slikket eller sugd partneren sin.

Anonymkode: a85b7...b03

Jeg elsker hunder. Og da mener jeg hunder, ikke sånne unnskyldninger av noen skapninger som mynde. Når du skaffer deg sånne freaks så må du akseptere at folk får både motvilje og frysninger.

Anonymkode: 967ac...f2c

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Hvor mange innlegg skal du lage om at du hater hunder??

Anonymkode: 858f9...894

Beklager og måtte skuffe deg, men jeg hater ikke hunder, så der forveksler du meg nok. Jeg er faktisk den som ber venner ta med hundene når de kommer på besøk. Men, uten å fornærme noen, det er mer hundetypen… 

Hunder her får vann og evt mat av egne hindeskåler, ingen har reagert på det!

Jeg tenker at du bare må se på det som en hunderase du ikke foretrekker, men akseptere at andre gjør det

Jeg har hund, og selvfølgelig finnes det raser jeg aldri ville hatt selv, og som jeg personlig synes er mindre pene

Men smaken er nå heldigvis som baken, for verden hadde blitt uendelig kjedelig om alle likte det samme...

Noen raser appellerer til Per, og andre til Arne. Noen raser passer livsstilen til Lise, og andre til Trine. Bjørg synes noen raser er vakre, mens Ståle liker utseende til helt andre raser

Det er ikke sånn at noen raser bare har positive sider og andre bare negative. Det er positive og negative sider ved alle hunderaser, og disse hundene har egenskaper som din stemor liker, så enkelt egentlig.

At hunden stikker asjetten har ingenting med rase å gjøre, det er oppdragelse og grenser fra eieren. Regner med den blir tatt i oppvaskmaskin etterpå så det burde ikke være noe problem.

Anonymkode: b409c...bf4

Du kan prøve å fokusere på hundens personlighet og hva som er bra med dem fremfor utseende. Spør stemor hva hun liker med hundene sine, så ramser hun nok opp en god del positive egenskaper. 

Jeg synes mynder er elegante og fine, men skjønner at de ikke faller alle i smak. Men tenk på at de har veldig lettstelt pels, som regel er de bedagelig anlagt og dermed enkle å ha i hus. De ser ut slik de gjør pga de ble opprinnelig brukt til å jakte i ørkenområder, dermed er de veldig raske og trenger ikke lang pels. 

Osv. 

Jeg har en del i omgangskretsen min som har både whippet og italiensk mynde. Sistnevnte er ufattelig små og skjøre, og personlig en av de siste hunderasene jeg ville ha valgt. Jeg elsker normalt hunder, men er ikke så fan av de minste rasene. Det jeg fokuserer på når jeg er rundt disse hundene er personligheten deres. Jeg leter etter det som er litt sjarmerende ved den. Det gjør at jeg tidvis kan tenke at de de litt søte. 

Anonymkode: 94c70...43c

Annonse

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg liker enkelte hunder, så det er sagt. Nå ha min far, og min barnløse stemor som ser på hundene som barn, fått seg nok en hund.

Det er sånn myndehund, tynn som en spiker, mage som et utsultet barn, og ansikt som en børse!! Jeg er voksen, men likevel får jeg frysninger av de hundene. Minste barnet her løp motsatt retning første gang de hadde med de hjem hit, og ropte: Det der er ikke hund!

Hun som er gift med min far forguder jo disse dyra.. Hvordan kan jeg endre mitt syn?! Kan jeg lære meg til å like de på noe vis??

Du må ikke lære deg å like hunder. 

Anonymkode: 1560b...913

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg har en del i omgangskretsen min som har både whippet og italiensk mynde. Sistnevnte er ufattelig små og skjøre, og personlig en av de siste hunderasene jeg ville ha valgt. Jeg elsker normalt hunder, men er ikke så fan av de minste rasene. Det jeg fokuserer på når jeg er rundt disse hundene er personligheten deres. Jeg leter etter det som er litt sjarmerende ved den. Det gjør at jeg tidvis kan tenke at de de litt søte. 

Anonymkode: 94c70...43c

Det her er relativt større enn de minste. De er i sånn størrelse at de går og lukter alle i tissen og rompa. Utrolig vemmelig! Må gå og holde de vekk, alle sammen. 
Skal prøve å se etter fine egenskaper, de er jo forsåvidt rolige da.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...