Gå til innhold

17 åring på fest

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Å kjøpe/ gi alkohol til mindreårige er ulovlig og straffbart. Det sier vel egentlig nok.

Ei venninne av meg gjorde som deg, det mora kom med ble i tillegg til det venner skaffet. (Denne mora argumenterte akkurat som deg). Der kom barnevernet inn i bildet siden mor ga alkohol til mindreårig. Så synes du skal tenke deg om en gang til. 

Anonymkode: 68996...2d3

Hvor gammel var barnet til venninna di?

Anonymkode: 031be...926

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Hvor gammel var barnet til venninna di?

Anonymkode: 031be...926

Da det skjedde var det i underkant 2 mnd til barnet fylte 17 år. 

Anonymkode: 68996...2d3

Skrevet

Endte opp med å ringe han å si jeg ikke ville han skulle drikke det jeg sendte med han og komme hjem når han hadde sett film som de skulle sette på. 2 timer etterpå kom han hjem uten å ha rørt drikken, og hadde han drukket noe så vistes det ikke på han. Jeg kommer til å la han dra på fest, jeg kommer til å si han kan ringe uaansett hva klokka er, og skulle han drikke seg dritings så kommer jeg å henter han uten å bli sinna. Han er en god gutt i bunn og grunn ❤️

HI

Anonymkode: d388c...ba4

Skrevet

Har kun et barn som har passert 18 år og selvsagt har jeg ikke kjøpt alkohol til han. Husregelen er ikke alkohol før 18 år, men det er lov å dra på fest, men vi skal hente. 

Jeg er selvsagt ikke dum. Han har garantert smakt på alkohol før han ble 18, men han passet i hvert fall på å ikke drikke seg påvirket, for han var alltid i grei form da vi hentet, med munnen full av tyggis 😅 for meg er det respekt. Til gjengjeld kommenterte ikke vi den overdrevne tyggislukten😆 hadde vi derimot gitt tillatelse til å drikke alkohol, hadde han nok hatt et mye større alkoholkonsum.

Anonymkode: b4346...e47

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 8.10.2023 den 18.42):

Tror det er viktig å tenke tilbake på hvordan en var som ungdom selv. 

Anonymkode: 396f0...39a

Hvorfor er det viktig, og på hvilken måte? Selv om man tok dumme valg på egne vegne da man var ung trenger man vel ikke legge til rette for at egne barn/ungdummer også tar dumme valg?

Anonymkode: 79eff...ce8

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Endte opp med å ringe han å si jeg ikke ville han skulle drikke det jeg sendte med han og komme hjem når han hadde sett film som de skulle sette på. 2 timer etterpå kom han hjem uten å ha rørt drikken, og hadde han drukket noe så vistes det ikke på han. Jeg kommer til å la han dra på fest, jeg kommer til å si han kan ringe uaansett hva klokka er, og skulle han drikke seg dritings så kommer jeg å henter han uten å bli sinna. Han er en god gutt i bunn og grunn ❤️

HI

Anonymkode: d388c...ba4

Hvorfor måtte han hjem? 

Anonymkode: a333e...234

Skrevet

Jeg skjønner så godt dilemmaet ditt. Jeg har en på 16. Og jeg VET hvor mye drit det florerer rundt i området her av stoff osv. Tenker med gru på om han drikker noe han får av andre hvor noe er tilsatt. Det er fristende å unngå det ved å sende med så klart. Det har ikke vært noe spørsmål her hjemme om det enda. Her i området har det i følge min sønn blitt en trend at ungdommene stjeler fra matbutikken og legger ut «byttet» på TikTok/Snapchat. 🤦🏽‍♀️ 

Han sønnen din høres ut som en ansvarsbevisst og ærlig gutt og det høres ut som dere har en god dialog ❤️ Det er viktig. 

Anonymkode: 1ce6c...d9d

Skrevet

Jeg har en på snart 16 som skal på halloweenfest. Vi foreldre er skilt, det er egentlig fars helg den helgen, men hun vil være hos meg. Det er fordi hun bare vil få kjeft av faren sin. Han er ekstremt streng på det med alkohol og tobakk. Når hun er hos han demonstrerer hun mye mer med disse tingene enn hos meg. Hun legger frem røykpakker med røyk i for at han skal finne de, setter frem tomme ølbokser (som hun finner hos han) for at han skal tro hun har drukket de. Jeg har aldri opplevd noe sånt hos leg. Jeg har sagt det er ok at hun drar på festen. Jeg kjenner til foreldrene til hun som skal ha festen, og den er i et tett nabolag. Jeg har gjort det helt klart at jeg ikke kommer til å kjøpe alkohol eller gi henne penger til noe frem til festen. Jeg vil ikke være med på å finansiere at hun kjøper alkohol fra andre som er villig til å kjøpe for henne. Jeg skal også kjøre henne både til og fra festen, og hun vet at jeg kjenner alkoholkultur lang vei. Hun får dette ene forsøket for å bevise at hun er til å stole på. Svikter hun tilliten, så er det nei til alt slikt i fremtiden. 

Anonymkode: 343cd...76b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...