Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2023 #26 Del Skrevet 8. oktober 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det er jo kolleger. Jobben deres er å være hyggelig nor deg. Anonymkode: a9205...926 Du bekrefter jo bare hvordan bergensere er.. Anonymkode: ad07a...957 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443308-hvorfor-hater-bergenserne-oslo/page/2/#findComment-150016161 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2023 #27 Del Skrevet 8. oktober 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Du bekrefter jo bare hvordan bergensere er.. Anonymkode: ad07a...957 Hvordan bekrefter jeg det? Anonymkode: a9205...926 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443308-hvorfor-hater-bergenserne-oslo/page/2/#findComment-150016163 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2023 #28 Del Skrevet 8. oktober 2023 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Sikkert fordi de heller ikke er fra Oslo. Eller du har ikke sagt noe negativt om Oslo. Anonymkode: a9205...926 Min erfaring er at «ekte» Oslo-folk, altså folk som er født og oppvokst i Oslo, er lite arrogante. De er nysgjerrige på andre folk og andre steder, de innser at det finnes andre fine steder å bo i Norge i tillegg til Oslo og de får ikke mentalt sammenbrudd hvis man sier at man ikke kunne tenkt seg å bo i Oslo. Innflyttere til Oslo derimot… en del av dem tror deres verdi som menneske steg ti hakk idet de kryssa bygrensa, de tror deres «jeg bor i Oslo»-status gir dem en eller annen høy sosial status i seg selv, og blir blodfornærma om noen skulle våge seg til å si at de ikke et så begeistra for byen (da er standarsvaret et sint «det er fordi du tror Oslo bare er Karl Johan og fordi du bare spiser på Egon!!!»). Bergensere opplever jeg som friske, glade og lite selvhøytidelige. De er veldig stolte over byen sin - med rette, for Bergen et en nydelig by! Det er også Oslo. Det et det som er så fint med Norge, vi har byer for enhver smak, og mange fine bygder og småsteder for de som ikke trives i by. Hva som er «best» er opp til den enkelte, alt trenger ikke være en konkurranse. Anonymkode: a05c4...114 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443308-hvorfor-hater-bergenserne-oslo/page/2/#findComment-150016168 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2023 #29 Del Skrevet 8. oktober 2023 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Min erfaring er at «ekte» Oslo-folk, altså folk som er født og oppvokst i Oslo, er lite arrogante. De er nysgjerrige på andre folk og andre steder, de innser at det finnes andre fine steder å bo i Norge i tillegg til Oslo og de får ikke mentalt sammenbrudd hvis man sier at man ikke kunne tenkt seg å bo i Oslo. Innflyttere til Oslo derimot… en del av dem tror deres verdi som menneske steg ti hakk idet de kryssa bygrensa, de tror deres «jeg bor i Oslo»-status gir dem en eller annen høy sosial status i seg selv, og blir blodfornærma om noen skulle våge seg til å si at de ikke et så begeistra for byen (da er standarsvaret et sint «det er fordi du tror Oslo bare er Karl Johan og fordi du bare spiser på Egon!!!»). Bergensere opplever jeg som friske, glade og lite selvhøytidelige. De er veldig stolte over byen sin - med rette, for Bergen et en nydelig by! Det er også Oslo. Det et det som er så fint med Norge, vi har byer for enhver smak, og mange fine bygder og småsteder for de som ikke trives i by. Hva som er «best» er opp til den enkelte, alt trenger ikke være en konkurranse. Anonymkode: a05c4...114 Min erfaring med Oslo-folk er motsatt. De som er innflyttere tåler det meste av negativ snakk. Jeg kjenner for det meste innflyttere dit, og det er ikke den holdningen du beskriver. Har møtt en del som er født og oppvokst der, og de er overrasket over at jeg ikke stortrives de få gangene per år jeg jeg der. Nå er jeg fra landet, så de fleste byer er det for mye folk i for min del. Her kan jeg gå nesten hvor som helst og ikke møte en sjel. I byene er det folk over alt. Nå er det vel Drammen jeg har hatt mest tilknytning til, og liker ikke Drammen heller. Samme hvor fint de sier det har blitt. Men jeg har mange steder jeg virkelig liker i Norge. Men de færreste er byer Anonymkode: a9205...926 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443308-hvorfor-hater-bergenserne-oslo/page/2/#findComment-150016182 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2023 #30 Del Skrevet 8. oktober 2023 Jeg er bergenser og har ingenting i mot hverken Oslo eller folkene som bor der. Det jeg ikke liker er at Oslo blir regnet som verdens navle, mens andre deler av landet blir glemt. Jeg har mange ganger tenkt at f. eks. noen av steinene som raser ned på E16 her på Vestlandet skulle vært kjørt til Oslo, og satt fra seg utenfor Stortinget. Jeg kjørte en gang over til østlandet og på en rasfarlig strekning var det satt opp skilt: Rasfare, ikke stopp bilen. Det hadde tatt seg ut om et sånt skilt hadde blitt satt opp i Oslo. Anonymkode: 0255f...52f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443308-hvorfor-hater-bergenserne-oslo/page/2/#findComment-150016183 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2023 #31 Del Skrevet 8. oktober 2023 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Min erfaring med Oslo-folk er motsatt. De som er innflyttere tåler det meste av negativ snakk. Jeg kjenner for det meste innflyttere dit, og det er ikke den holdningen du beskriver. Har møtt en del som er født og oppvokst der, og de er overrasket over at jeg ikke stortrives de få gangene per år jeg jeg der. Nå er jeg fra landet, så de fleste byer er det for mye folk i for min del. Her kan jeg gå nesten hvor som helst og ikke møte en sjel. I byene er det folk over alt. Nå er det vel Drammen jeg har hatt mest tilknytning til, og liker ikke Drammen heller. Samme hvor fint de sier det har blitt. Men jeg har mange steder jeg virkelig liker i Norge. Men de færreste er byer Anonymkode: a9205...926 Jeg er heller ikke noe bymenneske, og en del Oslo-folk synes å ta det som en personlig fornærmelse når jeg sier at jeg liker byen men ikke kunne tenke meg å bo der 😆 Det blir litt som med steder som med mennesker: Jeg ser at du er fin og har mye å tilby, men jeg vil ikke dele livet mitt med deg likevel, da jeg trenger noe annet. Anonymkode: a05c4...114 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443308-hvorfor-hater-bergenserne-oslo/page/2/#findComment-150016392 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2023 #32 Del Skrevet 8. oktober 2023 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Kanskje fordi folk blir leie av at Oslofolk tror at Oslo er verdens navle og at det ikke finnes liv utenfor Ring 4 Anonymkode: 1526c...80c Ring 4 😂 Anonymkode: d9e61...e5c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443308-hvorfor-hater-bergenserne-oslo/page/2/#findComment-150016394 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2023 #33 Del Skrevet 8. oktober 2023 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Jeg er heller ikke noe bymenneske, og en del Oslo-folk synes å ta det som en personlig fornærmelse når jeg sier at jeg liker byen men ikke kunne tenke meg å bo der 😆 Det blir litt som med steder som med mennesker: Jeg ser at du er fin og har mye å tilby, men jeg vil ikke dele livet mitt med deg likevel, da jeg trenger noe annet. Anonymkode: a05c4...114 Jeg tror Oslo-folk blir mer fornærmet over at folk ikke liker byen deres enn at folk ikke vil gifte seg med dem Anonymkode: a9205...926 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443308-hvorfor-hater-bergenserne-oslo/page/2/#findComment-150016395 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå