Gå til innhold

Israelske flyktninger til Norge

Anbefalte innlegg

I dag gikk Palestina-gruppa Hamas til angrep mot Israel, og Israels statsminister har erklært krig. Vi kommer til å gjenoppleve flyktningsstrømmen fra i fjor vår, bare fra Israel istedenfor Ukraina. Snart får vi mange israelske flyktninger hit til Norge. Flere som tror det?

Anonymkode: eb1e0...79e

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443307-israelske-flyktninger-til-norge/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

I dag gikk Palestina-gruppa Hamas til angrep mot Israel, og Israels statsminister har erklært krig. Vi kommer til å gjenoppleve flyktningsstrømmen fra i fjor vår, bare fra Israel istedenfor Ukraina. Snart får vi mange israelske flyktninger hit til Norge. Flere som tror det?

🤣

Nei, det er det nok veldig få som tror... du sammenligner HAMAS, noen amatører i huler, som lager raketter av gamle avløpsrør, med Russland, en av verdens største militærmakter?

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Satser på palestinere i alle fall, så kan jødene holde seg der de er. Jødene bør gi fra seg de de tok og oppføre seg. De som okkuperer Gaza nå var aldri ofte for naziene. 

Anonymkode: 40fdc...8d9

Amen!!

Anonymkode: 815e5...ca0

Annonse

Danida skrev (10 minutter siden):

🤣

Nei, det er det nok veldig få som tror... du sammenligner HAMAS, noen amatører i huler, som lager raketter av gamle avløpsrør, med Russland, en av verdens største militærmakter?

370148615_2004333579943562_6582124232094255978_n.thumb.jpg.773f47b21fb2e2ab82411e52552455c0.jpg387739012_2004333723276881_8390429567315187086_n.thumb.jpg.6e58fc961790ad67137e40f538aad3f6.jpg

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/5BK0p1/hamas-invasion-i-israel-expertens-teori-ryssland-ligger-bakom

Anonymkode: 49af3...180

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Og det har aldri slått deg at Israel sponses av noen...? Det er ingen stor hemmelighet akkurat.

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Satser på palestinere i alle fall, så kan jødene holde seg der de er. Jødene bør gi fra seg de de tok og oppføre seg. De som okkuperer Gaza nå var aldri ofte for naziene. 

Anonymkode: 40fdc...8d9

*Israel

Nå er det jo Israel som er okkupasjonsmakten i den konflikten da. Og palestinerne som er flyktninger. 

Anonymkode: 0f908...2c6

Ikke i følge Zelensky.

image.thumb.png.c3ccd28625a0df06c67e6974daa0aa42.png

https://www.ukrinform.net/rubric-polytics/3771185-zelensky-israels-right-to-defense-is-beyond-question.html

Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Men i følge svenskene så er alt sammen Putins, ikke Israels, feil.

"Svenskene"?
Det er det merkeligste forsøket på å belegge et argument jeg noengang har lest. 

Vanskelig for å tro at 9 millioner svensker sier dette i kor. 

Annonse

Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Å forsvare seg har alle rett til.

Men spørsmålet er jo når en okkuperende makt har tatt så mye land som Israel har gjort, om det fortsatt kan kalles forsvar.

Danida skrev (3 minutter siden):

"Svenskene"?
Det er det merkeligste forsøket på å belegge et argument jeg noengang har lest. 

Vanskelig for å tro at 9 millioner svensker sier dette i kor. 

Ja da, så vrang du skulle være da. 🤪 "I følge svenske medier", fornøyd?

Danida skrev (3 minutter siden):

Å forsvare seg har alle rett til.

Men spørsmålet er jo når en okkuperende makt har tatt så mye land som Israel har gjort, om det fortsatt kan kalles forsvar.

I følge Ukraina, ja. Husk på at Ukraina har okkupert en del land fra Polen en gang i tiden.

image.thumb.png.514ed890f14c75ea13ad1fa5b4eb9e81.png

https://edition.cnn.com/middleeast/live-news/al-aqsa-storm-militants-infiltrate-israel-after-gaza-rockets-10-07-intl-hnk/h_3111a00aa37f601327535b7ed5278a10

Danida skrev (Akkurat nå):

Nei. Hvilke "svenske medier"? SVT? Veckorevyn? 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Den det er linket til i slutten av kommentaren. På bunnen der.

Den det er linket til i slutten av kommentaren. På bunnen der.

Artikkelen er bak betalingsmur, og det er ikke mulig å se hvem Aftonbladet siterer. De skriver at en ikke navngitt ekspert sier dette. Om han er svensk eller ikke klarer jeg ikke å se - igjen på grunn av betalingsmuren.

Danida skrev (Akkurat nå):

Artikkelen er bak betalingsmur, og det er ikke mulig å se hvem Aftonbladet siterer. De skriver at en ikke navngitt ekspert sier dette. Om han er svensk eller ikke klarer jeg ikke å se - igjen på grunn av betalingsmuren.

Den var åpen før i dag. Beklager. 😕 

Danida skrev (1 minutt siden):

Så du hvem eksperten var da?

Ja, det var en svenske. Men jeg vet ikke hvor mye du pleier følge med på slikt i media. Når noen får tittelen "ekspert" så er det som regel noen som er alt annet enn. Hvor media finner sine "eksperter" aner jeg ikke. Heller ikke når det gjelder denne. Jeg postet den for jeg synes det er heller absurd å påstå at "det er Putins feil det er han som står bak for han har fødselsdag i dag".

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Ja, noen

Anonymkode: 6faee...c22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...