Gå til innhold

Hadde dere droppet bursdagen?

Anbefalte innlegg

Barnet vårt ønsker å feire bursdag på Rush som han har gjort mange ganger før å det har vært veldig populært. Men det som er nytt i år er at for å komme til Rush så må de betale bompenger begge veier. Hadde dere droppet bursdagen da? Bare greit å høre andre sin mening her ettersom meg og far er uenig. Det er snakk om 44 kr hver vei. 

Anonymkode: 95e6b...f8d

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443287-hadde-dere-droppet-bursdagen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ja, det hadde jeg gjort. 100,- er middag for oss i 2-3 dager. Med gave og drivstoff i tillegg blir det en dyr bursdag 

Anonymkode: b6a7a...bfb

Ja var det jeg også tenkte. Ønsket jo egentlig å ha bursdagen på Rush for det hadde vært enklest og det er den bursdagen han ønsker. Men tenker det blir jo del å betale for gjestene bare for en bursdag. 

Hadde nok spurt om noen ville samkjøre, og dele på bom utgifter viss mitt barn var invitert.

Hadde jeg selv invitert, hadde jeg nok sett hvor mange barn jeg kunne hatt med i bilen selv, gjerne både mor og far kjører til selskapet med fulle biler.

Dumt det skal gå ut over barna, men ting begynner å bli dyre nå.

Sjekk muligheter, eller dropp selskapet, mener nå jeg. Her dropper de meste å ha selskapene nå, ikke noe bom ger

Anonymkode: 8368f...f5e

Annonse

ReneRene skrev (45 minutter siden):

Unde 100;kr tur retur?  Nei, det hadde ikke vært aktuelt å droppe bursdag for den summen. 

Penger spart er penger tjent. Er du ikke glad i å tjene penger? Kan jo lage noe koselig hjemme i stedet?

Anonymkode: 5a21e...7eb

Jeg hadde måttet droppe det. Om jeg i tillegg ikke kunne holdt meg innenfor bomringen mens bursdagen pågikk, så ville det jo blitt 180kr. Det hadde blitt for mye for meg. Men her har foreldre løst det bra synes jeg. Skal de reise et sted hvor det kan bli durt for foreldrene, så kjører bursdagsbarnets foreldre to biler og tar med alle barna

Anonymkode: 8100e...dab

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Penger spart er penger tjent. Er du ikke glad i å tjene penger? Kan jo lage noe koselig hjemme i stedet?

Jeg er glad jeg har den økonomien jeg har, men utover det så ofrer jeg ikke ting jeg anser som viktige, for å spare penger. Barns ønsker kommer nok høyst på prioriteringslista mi. Jeg hadde lett droppet både en og to middager for at hn skulle fått ønsket oppfylt her 🙂

ReneRene skrev (3 minutter siden):

Jeg er glad jeg har den økonomien jeg har, men utover det så ofrer jeg ikke ting jeg anser som viktige, for å spare penger. Barns ønsker kommer nok høyst på prioriteringslista mi. Jeg hadde lett droppet både en og to middager for at hn skulle fått ønsket oppfylt her 🙂

Så har vi dem som har så lite penger at de må droppe middagen for at barnet skal ha gave med seg. Empati er en fin ting. 

Som mor hadde jeg alliert meg med noen av foreldrebe jeg kjenner og som jeg vet kan stå i bompengeutgiftene og satset på å fylle opp bilene så ingen andre trenger å tenke på transport. 

Anonymkode: 1c2c3...4eb

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Så har vi dem som har så lite penger at de må droppe middagen for at barnet skal ha gave med seg. Empati er en fin ting. 

Som mor hadde jeg alliert meg med noen av foreldrebe jeg kjenner og som jeg vet kan stå i bompengeutgiftene og satset på å fylle opp bilene så ingen andre trenger å tenke på transport. 

Bare ignorer,

Anonymkode: 7f5a8...3d1

Annonse

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Ja, og som jeg skrev, så hadde jeg droppet middagen. Jeg var fattig selv i flere år. Det som listes opp her av inntekter og hva de bruker penger på, er så langt fra det jeg kunne bruke og også prioritere da jeg ikke hadde penger. Hadde jeg kunne skrevet noe om hvordan jeg valgte å løse ting her, så ville flere bare angrepet fordi jeg håndterte det. Og når man håndterer noe, så er man jo både perfekt og uten empati i følge andres ulogiske ressonement her...

Barn og bursdager er mer verdt enn en middag. 

Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Hadde nok spurt om noen ville samkjøre, og dele på bom utgifter viss mitt barn var invitert.

Hadde jeg selv invitert, hadde jeg nok sett hvor mange barn jeg kunne hatt med i bilen selv, gjerne både mor og far kjører til selskapet med fulle biler.

Dumt det skal gå ut over barna, men ting begynner å bli dyre nå.

Sjekk muligheter, eller dropp selskapet, mener nå jeg. Her dropper de meste å ha selskapene nå, ikke noe bom ger

Anonymkode: 8368f...f5e

Droppe selskap skal vi uansett ikke gjøre. Vi kan ha det på skolen til sønnen min,å der er betaler en ikke bompenger. 

Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Vi har ikke plass til 11 barn å vår lille leilighet. Men vi kan ha det på skolen.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Barnet vårt ønsker å feire bursdag på Rush som han har gjort mange ganger før å det har vært veldig populært. Men det som er nytt i år er at for å komme til Rush så må de betale bompenger begge veier. Hadde dere droppet bursdagen da? Bare greit å høre andre sin mening her ettersom meg og far er uenig. Det er snakk om 44 kr hver vei. 

Kødder du? Det er bompengene som bekymrer deg? Dette er tøys. 

Anonymkode: fa2c1...6ad

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Kødder du? Det er bompengene som bekymrer deg? Dette er tøys. 

Anonymkode: fa2c1...6ad

Hva annet skulle bekymre meg? Er nok ikke alle som har lyst å betale bompenger begge veier for bare en barnebursdag. Å noen har kanskje rett og slett ikke råd til det. 

Jeg kjører ikke bil selv så er faren som skal kjøre,så da har vi bare plass til to i den bilen. Men kan jo høre om noen andre har mulighet til å kjøre. Vet hvertfall at de er veldig flink til å samkjøre,at de kjører en vei hver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...