Gå til innhold

Fattige folk som syter i media, men bruker mye penger på tull

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (På 14.10.2023 den 7.31):

Jeg er interessert i å forstå hva du mener, hvem du mener bør få borgerlønn og hvordan du mener det bør fungere, men du nekter å svare på konkrete spørsmål.

hvem vil du gi borgerlønn?

Hvor høy bør en borgerlønn være?

Bør borgerlønn kunne kombineres med inntekt, trygd eller andre offentlige ytelser?

Hvilke tråder og ytelser bør bortfalle?

Hva med dem som ikke klarer seg på bare borgerlønn?

Noen av spørsmålene må du vel ha en mening om?

Anonymkode: 510c1...7b2

Dette er sea-lioning. Har du ikke noen meninger om sakene selv? Ikke engang etter å ha diskutert det side opp og side ned i flere dager? 
Og hvorfor forventer du "konkrete" svar? Jeg er ikke Vedum. Som nevnt før: der er en rikholdig leseliste å ta av. 

Fortsetter under...

Danida skrev (20 timer siden):

Dette er sea-lioning. Har du ikke noen meninger om sakene selv? Ikke engang etter å ha diskutert det side opp og side ned i flere dager? 
Og hvorfor forventer du "konkrete" svar? Jeg er ikke Vedum. Som nevnt før: der er en rikholdig leseliste å ta av. 

Kall det hva du vil, men det blir en lite fruktbar diskusjon når en av partene nekter å forklare hva hun mener. Jeg har forstått at du mener noe annet enn min forståelse av begrepet, men jeg vet ikke hva du egentlig mener.

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Kall det hva du vil, men det blir en lite fruktbar diskusjon når en av partene nekter å forklare hva hun mener. Jeg har forstått at du mener noe annet enn min forståelse av begrepet, men jeg vet ikke hva du egentlig mener.

Hjelpes som dere kverulerer

Anonymkode: ace26...f91

Anonym bruker skrev (23 timer siden):

Da får du pelle deg til biblioteket. Jeg tjener ikke penger på å sitte og sitere innholdet av kjente forfatteres bøker for deg. 

Danida skrev (24 minutter siden):

Da får du pelle deg til biblioteket. Jeg tjener ikke penger på å sitte og sitere innholdet av kjente forfatteres bøker for deg. 

Med andre ord. Du vet ikke hva du prater om. Det er greit nok.

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Med andre ord. Du vet ikke hva du prater om. Det er greit nok.

Jeg vet hva jeg prater om, og du skal få hele historien hvis du vippser 600 kr timen for tida jeg bruker på deg.

(Som før nevnt - hvis du vil finne huller i kunnskapen så kommer du til å lykkes. Men det var ikke dét prosjektet du lekte at du hadde. Du spilte nysgjerrig, noe som bare er morsomt så lenge det er ekte.)

Annonse

Danida skrev (Akkurat nå):

Jeg vet hva jeg prater om, og du skal få hele historien hvis du vippser 600 kr timen for tida jeg bruker på deg.

(Som før nevnt - hvis du vil finne huller i kunnskapen så kommer du til å lykkes. Men det var ikke dét prosjektet du lekte at du hadde. Du spilte nysgjerrig, noe som bare er morsomt så lenge det er ekte.)

Jeg var nysgjerrig helt til jeg forsto at du ikke var i stand til å forklare hva du egentlig mente.

https://snl.no/borgerlønn

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg var nysgjerrig helt til jeg forsto at du ikke var i stand til å forklare hva du egentlig mente.

https://snl.no/borgerlønn

Som du ser av artikkelen er det et utall eksperimenter, varianter og løsninger som legges inn under fellesbetegnelsen borgerlønn, uten at den noen gang har vært generell... Litt som å si "Hva er det klasseløse samfunnet", og forlange en fullstendig beskrivelse av et sted der det fins, når ingen kan peke på et land der det er gjennomført. Blir litt sånn "vi prøver ut det klasseløse samfunnet her fra tirsdag til fredag, og evaluerer på lørdag".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...