Gå til innhold

Synes dere dette er litt spesielt?

Anbefalte innlegg

Jeg har bursdag neste måned, og fyller rundt tall. Tenkte å invitere gode venninner til en hyggelig sammenkomst. Har nevnt for alle mine venner at jeg har planer om dette. Så plutselig sender en av mine nærmeste venninner ut en invitasjon til selskap hos seg den helgen. Vi blir like gamle, så jeg skjønner godt at hun også vil feire. Men hun fyller faktisk ikke år før om to måneder! Nå kjenner jeg litt på at hun har "kuppet" min dag, og foreslo at vi kunne feire sammen. Men det ville hun ikke for da måtte vi leie et lokale og det hadde ikke hun tenkt å gjøre. 

Jeg har ikke sagt noe, men jeg kjente litt på dette. Hadde dere reagert på det? 

Anonymkode: d3ce2...2a1

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443275-synes-dere-dette-er-litt-spesielt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det hadde jeg faktisk synes var litt spesielt. I hvert fall hvis du er helt sikker på at hun vet om dine planer/tanker, og hun i tillegg ikke vil flytte på sine. Jeg er litt uoppmerksom av meg og kunne godt ha funnet på å være en som inviterte til noe fordi jeg ikke hadde fått med meg de andre planene, men jeg hadde da fort flyttet min feiring så snart jeg ble gjort oppmerksom på dette. 

Du får velge en annen helg da, heldigvis må man jo ikke feire på riktig dag, men jeg skjønner at du blir litt oppgitt. 

Anonymkode: b2be7...21b

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ja, det hadde jeg reagert på, i hvertfall om jeg var sikker på at hun visste at dette var den datoen jeg hadde bestemt. Kan du ikke si fra til henne?

Anonymkode: d0724...16b

Jeg har ikke sagt sikkert at jeg skulle feire den dagen, men hun vet jo at jeg har bursdag da. Hun er ikke en slem venninne, men hun har noen ganger veldig rare utspill som jeg ikke forstår meg på. 

Det kan jo være hun synes det er litt ubehagelig selv, når vi sitter i selskapet hennes og så har jeg bursdag og hun om to måneder til. Det vil nok komme noen kommentarer. Jeg tror bare hun tenker at det er greit å ta det nå før det blir glatt og uvær. 

Veldig spesielt å skulle feire bursdagen sin så lenge på forhånd, og i tillegg velge den dagen du har bursdag! VELDIG spesielt!!! Blir sikkert en klein opplevelse for henne når alle gratulerer DEG med dagen...

Anonymkode: e84b0...6d3

Annonse

Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Jeg har ikke sagt sikkert at jeg skulle feire den dagen, men hun vet jo at jeg har bursdag da. Hun er ikke en slem venninne, men hun har noen ganger veldig rare utspill som jeg ikke forstår meg på. 

Det kan jo være hun synes det er litt ubehagelig selv, når vi sitter i selskapet hennes og så har jeg bursdag og hun om to måneder til. Det vil nok komme noen kommentarer. Jeg tror bare hun tenker at det er greit å ta det nå før det blir glatt og uvær. 

Da ville jeg snakket med henne, og tatt det opp på en ikke-konfronterende måte. Da kanskje hun vil flytte på datoen?

Anonymkode: d0724...16b

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hun sa ikke noe at hun velgte akkurat den dagen når du spurte om dere skulle feire sammen? Jeg synes det var veldig spesielt,

Anonymkode: de068...31f

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg har bursdag neste måned, og fyller rundt tall. Tenkte å invitere gode venninner til en hyggelig sammenkomst. Har nevnt for alle mine venner at jeg har planer om dette. Så plutselig sender en av mine nærmeste venninner ut en invitasjon til selskap hos seg den helgen. Vi blir like gamle, så jeg skjønner godt at hun også vil feire. Men hun fyller faktisk ikke år før om to måneder! Nå kjenner jeg litt på at hun har "kuppet" min dag, og foreslo at vi kunne feire sammen. Men det ville hun ikke for da måtte vi leie et lokale og det hadde ikke hun tenkt å gjøre. 

Det er råttent gjort, rett og slett. Dårlig venninne. Er hun en slik type som er veldig selvopptatt til vanlig? 

Anonymkode: 289fc...66f

Jeg sa ikke eksakt hvilken dato jeg ville invitere. Men jeg syns det var litt sært å velge den datoen når hun selv fyller å to måneder etter. Jeg velger å tro at det er ubetenksomhet, iallefall er det slik jeg kjenner henne. Men jeg pratet med en venninne idag, og hun sa at hun hadde sagt ifra til henne om at hun burde avklare dette med meg. Så jeg vet ikke helt 

Annonse

Dette er nesten godt gjort å få til altså. Ubetenksom eller ei, dette går nesten ikke an å komme på. Hvem holder bursdagsselskap for seg selv på dagen til en venninne? Og som på toppen av det hele ikke fyller år før to måneder etter? Må jo være noe hun vil bevise?

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Nei, det hadde jeg overhodet ikke reagert på. Finn en annen dato da? Det er vel bare ubetenksomt. 

Anonymkode: 8b1b1...f71

Det er selvfølgelig rart å feire bursdagen sin på selveste BURSDAGEN til venninnen sin (som attpåtil er invitert og har informert om at hun ønsker å feire den) og når det for det tredje er så lenge til hun faktisk har bursdag.

Anonymkode: 6bbc6...31c

Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Nei, det hadde jeg overhodet ikke reagert på. Finn en annen dato da? Det er vel bare ubetenksomt. 

Jada jeg har funnet en annen dato. Men jeg skjønner ikke helt tanken. Folk vet jo at jeg fyller år den dagen. Jeg tenker det blir bemerket også. Så hvorfor hun velger det, skjønner jeg ikke. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jada jeg har funnet en annen dato. Men jeg skjønner ikke helt tanken. Folk vet jo at jeg fyller år den dagen. Jeg tenker det blir bemerket også. Så hvorfor hun velger det, skjønner jeg ikke. 

Hva sier hun selv da? Hun har vel en forklaring på dette spesielle valget. 

Anonymkode: eee23...61b

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Nei, men det behøver ikke å være noen annen grunn enn at hun ikke har tenkt seg om? Det er vel ikke så viktig å forstå hvorfor? 

HeiteH skrev (På 7.10.2023 den 20.48):

Rare begge to. Hadde det vært min venninne ville jeg bare sagt fra at det var min bursdag og derfor ville jeg feire den dagen. 

Men hun har allerede invitert folk flr jeg rakk det. Det går jo ikke an å gjøre om på det nå føler jeg. 

Anonym bruker skrev (På 7.10.2023 den 19.58):

Nei, men det behøver ikke å være noen annen grunn enn at hun ikke har tenkt seg om? Det er vel ikke så viktig å forstå hvorfor? 

Fikk høre fra en venninne i går at hun hadde sagt at hun burde høre mrd meg først, siden det var jeg som egentlig fylte år da. Hun skjønte heller ikke utspillet hennes. 

Anonym bruker skrev (På 7.10.2023 den 19.05):

Hva sier hun selv da? Hun har vel en forklaring på dette spesielle valget. 

Anonymkode: eee23...61b

Ja hun mener at ingen vil komme i bursdag til henne hvis de må ut og kjøre dersom det er glatt i november og desember 🤷‍♀️

Anonym bruker skrev (På 7.10.2023 den 19.58):

Den der holder ikke. Har aldri hørt maken til opplegg. Synes du det er helt ok om venninna di holder sitt bursdagsselskap på din fødselsdag, selv om hun ikke fyller år før om flere måneder? Det er beyond spesielt altså. Ingen kommer fra sånt med æren i behold! 

Endret av Sommerkroppen 2029

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...