Gå til innhold

Låser dere døren når dere er hjemme?

Anbefalte innlegg

På dagtid, hvis vi er hjemme, pleier døren å være ulåst her.  Jeg bor i Bergen, i et rekkehusstrøk et stykke fra sentrum.  

Familie og gode venner går inn uten å ringe på.  De har også koden vår, så de hadde kommet seg inn uansett.  

Anonymkode: d8d7f...6fc

Fortsetter under...

Låser alltid døra! Der jeg bodde før opplevde jeg å våkne av at en person stod og røsket i ytterdøra en gang, det var en oppvekker, for å si det mildt. Her jeg bor nå er det dessuten stadig opportunister som sniker seg rundt i hager og kjenner på dører - det er ikke nødvendigvis de verste innbruddstyvene, men de får med seg ting som er usikret i alle fall. Og det tar jeg definitivt ikke sjansen på.

Vi bor rett i utkanten av sentrum. Mange som går forbi på veien her. 

Har alltid døren låst. Hvis jeg er i 2.etg hører jeg ikke når noen går i døra. 

I nabodøren har det vært kriminelle som ringer på døra, for så å bruke vold og stjele. Skjedd flere ganger. 

Bedre å låse enn å ikke låse. 

Anonymkode: 397ec...45b

Vi låser. Det er så mye rart som vandrer rundt. Tyveri og kriminalitet har økt kraftig de siste årene. Har hatt flere episoder med tyverier, og fremmede som røsker i dørene, i nabolaget. Det er nye Trondheim altså, ikke Chicago.

Anonymkode: 6afce...86f

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Leste i rotetråden om naboen som gikk rett inn. Er det faktisk folk som har dørene ulåst når de er hjemme? Vi har alltid låst dør for vi har kodelås og den låser seg automatisk, men før vi bytta var alltid døren låst. 

Anonymkode: 5da17...882

Samme her, alltid låst, nabohuset hadde innbrudd mens de satt i ett annet rom, hadde ikke låst døra. 

Anonymkode: 24b9b...6d3

Annonse

Låser alltid. Bor i blokk i Oslo.

Kan stikke ut med søpla eller en tur i kjelleren/ loftet uten å låse, men ikke mer enn det. Og da har blokka lås på inngangsdøren i tillegg.

Anonymkode: 18df5...50e

burde låst. bor på Kongsberg og tenker stadig på episoden her i forfjor,  men det låses stort sett bare når vi er ute og når vi sover.

det hender vi låser om vi sitter ute bak.

men sykkelen min har stått ulåst i 20 år her da...

Anonymkode: a142f...b35

Låser om natta, aldri ellers.

Her er døra åpen hele dagen selv om ingen er hjemme til og med 🙈

Bor innerst i en blindvei, 2 km fra sentrum i en forholdsvis liten by. Ingen gjennomgangstrafikk.

Anonymkode: 03d15...96b

Alltid låst. Bodde midt i sentrum mange år i oppveksten og opplevde at det plutselig sto en fremmed rusa mann midt i stua vår og det var ofte folk på vinduene spesielt på nattestid. Og i mine jobbsammenhenger har vi alltid hatt låste dører. Så det er en innprenta vane hos meg med låste dører. 

Låser på natta og når vi er borte. 

Like borti gata her var det faktisk innbrudd på morningen (eller. Døra var ulåst) De gikk inn og forsynte seg mens moren var oppe på badet med ungene. 

Kom ei drita dame inn her en kveld som skulle opp å legge seg. Mannen trodde det var meg fordi jeg var ute på fest, men han syns det bråkte vel mye i trappa. Hu insisterte på at hun fikk lov å sove her. Viste seg at hun skulle til naboen 

Men jeg er ikke redd, med mindre jeg er alene. Da låser jeg oftere 

Anonymkode: e8f7a...0ba

Annonse

Foreldrene mine låser aldri heller,så der har det flere ganger gått noen inn som vi ikke ville ha der.

Moren min snakker litt med psykisk utviklingshemmet mann som ofte går på tur forbi huset deres,han er veldig pratsom så moren min har stått litt å pratet med han. En gang jeg var alene hjemme når jeg var ca 12 år så kom han plutselig inn å gikk inn på rommet mitt! Jeg ble jo livredd for jeg visste ikke hvem han var eller noe. Han gjorde meg heldigvis ikke noe men det var ekkel opplevelse når jeg visste jeg var hjemme alene. 

En annen dag når mamma var hjemme alene så hadde han plutselig gått inn å gått på kjøkkenet der mamma var. Hun ville ikke ha han der så hun klarte heldigvis å få han til å gå. I ettertid har vi hørt at han er dømt for vold om flere andre damer! 😡 Etter det så begynte heldigvis mamma å låse når hun hvertfall var alene.

Anonymkode: dd6a9...bba

Låser kun døra når jeg skal være lenge vekk og ingen er hjemme og når vi skal legge oss. Låser ikke når når jeg stikker til naboen eller butikken heller. De fleste som kommer på besøk her går også rett inn, jeg syns det er så kjedelig å reise meg for å bare slippe de inn. 

Kommer noen inn her så kan det hende de oppleverr en bomba leilighet, det bryr jeg meg ikke no om. I skrivende stund er det halvbomba her. Begge ungene har vært syke noen dager og jeg har jobba mye overtid, så ikke orka å rydde skikkelig. Kanskje imorra, for idag skal jeg på dugnad i borettslaget her så blir bare en bonus vis jeg orker å gjøre det etterpå. Skulle det komme noen på besøk skal jeg ikke offre en tanke på rotet heller. Nå har jeg hatt barn i så mange år at jeg for lengst har gitt opp åha det ryddig til en hver tid, bare jeg vet det er normalt rent under og det er nytt rot så er det helt greit for meg. Nytt rot tar ikke lang tid å rydde opp, problemet er om det blir gammelt rot for da blir det så mye som må sorteres, gjerne vaskes osv slikt klarer jeg ikke å ha. 

Anonymkode: d6bc0...f42

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...