Gå til innhold

Ødelegger en invitasjon helgen?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

En invitasjon kan ikke ødelegge noe. Om det føles ødeleggende å dra i en bursdag, så får man droppe det og la barna være utenfor da. Her ville det med alle treninger og kamper i ukedagene blitt vanskelig å få skviset inn en bursdag. Ikke fordi et av barna ikke kan droppe noe, men fordi at min tid ikke strekker til fordi jeg har flere barn som skal hit og dit.

Anonymkode: 5dc33...1ad

Så når du dropper en bursdag midt i uka til fordel for trening/kamp, så lar du «barna være utenfor»? 😉

Anonymkode: 72d43...9c1

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Så når du dropper en bursdag midt i uka til fordel for trening/kamp, så lar du «barna være utenfor»? 😉

Jeg dropper ikke bursdager midt i uken. 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg dropper ikke bursdager midt i uken. 

Ok, men mener du andre foreldre som dropper en barnebursdag en helg eller en ukedag «lar barna være utenfor»?

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Ok, men mener du andre foreldre som dropper en barnebursdag en helg eller en ukedag «lar barna være utenfor»?

Hvis de dropper alle bursdager fordi det alltid er noe viktigere de skal, så ja.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg tenker at barns bursdag generelt skal feires på den dagen de faktisk er født. Så man legger ikke en bursdagsfeiring til en lørdag med mindre det er barnets fødselsdag. Og så får gjestene melde forfall hvis de ikke kan, det tar man ikke med i beregningen når man føder...

Anonymkode: d9a6e...560

Jeg jobber som lege. Det betyr at jeg gjerne kan ha vakt den dagen barna mine har bursdag. Jeg har også lange arbeidsdager på grunn av avtalt overtid (som er nødvendig for å komme gjennom dagens mange oppgaver). Det er rett og slett mange ganger helt umulig å gjennomføre barnebursdag på en vanlig hverdag, med mindre vi legger selskapet kl. 19-21.

For oss er hverdagsbursdager vanskeligere enn bursdag i helgene. Venninnen til HI får legge barnas bursdager på ukedager, så kan de som har tid komme. Så kan andre legge bursdager i helgene og hun kan velge om hennes barn kan komme eller ikke. Underlig hvordan hun forventer at alle andre skal tilpasse seg hva som passer best for henne.

Anonymkode: 36a06...b04

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Hvis de dropper alle bursdager fordi det alltid er noe viktigere de skal, så ja.

Ok. Har ikke vært borti noen som har droppet «alle» bursdager før tror jeg. Men de fleste dropper en bursdag innimellom fordi det ikke passer. Tror det er veldig normalt, og fullstendig udramatisk 😀

Annonse

Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Men er det så ille å droppe en! trening midt i uka hvis man velger å bursdag da? Har opplevd det flere ganger, har 3 barn, at den og den kan ikke komme pga trening, fra de er ganske små. Syns det er soesielt. Nå har vi både hatt bursdager i ukedager og helger, og det er alltid noen som ikke kommer pga trening/kamp. Hvis det er sånn at halve jentegjengen har en cup den dagen så kan bursdagen flyttes. Men en trening, det kan man droppe en og annen gang. Så fantastiske gode er ikke barna på barneskolen at de ikke kan gå glipp av en trening. Og ja, har og barn på idrett. 

Anonymkode: dbec0...017

Det kommer an på treningen / trener. Vår eldste dropper bursdager til fordel for treninger fra tidlig alder. Treneren var helt tydelig på at skippet man trening til fordel for «tull» som bursdag ville man ikle bli prioritert på laget. Hun ønsket å nå langt så hun droppet bursdager og alt sosialt frem til videregående. 

Anonymkode: 36e28...f8f

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Det kommer an på treningen / trener. Vår eldste dropper bursdager til fordel for treninger fra tidlig alder. Treneren var helt tydelig på at skippet man trening til fordel for «tull» som bursdag ville man ikle bli prioritert på laget. Hun ønsket å nå langt så hun droppet bursdager og alt sosialt frem til videregående. 

Herlighet så trist!! For en trener 😞 

Sommerkroppen 2029 skrev (21 minutter siden):

Herlighet så trist!! For en trener 😞 

Ja det er jo en helt annen historie men hun ble til slutt meldt til idrettsforbundet og trener ikke lengre for å si det sånn 🤪

Vi kan vel bare være enige om at alle er forskjellig og at når ting passer er individuelt. 
Jeg tror også vi kan være enige om at hvis det er slik at en invitasjon en lørdag ødelegger en hyttehelg så gjør den jo det. Så får man ta et valg, hva er viktigst. Hytte eller bursdag. 
Jeg er rimelig sikker på at de som velger bort lørdagsbursdag til fordel for hytta da selvsagt forstår når ingen kommer i egne barns bursdag en ukedag fordi de inviterte prioriterer idretten. For det er jo det som er saken her. Man kan ikke forvente oppmøte på egen feiring hvis andres feiring må vike pga mors behov for å sitte foran peisen på hytta med beina høyt. 
Ønsker man å bli prioritert må man også prioritere andre, uansett om det kanskje passer litt dårlig. 
Her prioriterer vi bursdag fordi det er en viktig sosial begivenhet. Hvis vi nedprioriterer noen så er det de som ikke prioriteter oss. 

Anonymkode: 9a886...3f8

Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

Det er helt sykt og ikke sånn barneidretten skal være!!! Mener du virkelig at en i 1-2.klasse velger dette selv, at hun skal satse allerde da? Da jar vel dere foreldre noe å si eller?

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Ja det er jo en helt annen historie men hun ble til slutt meldt til idrettsforbundet og trener ikke lengre for å si det sånn 🤪

Det var da enda godt😄

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Vi kan vel bare være enige om at alle er forskjellig og at når ting passer er individuelt. 
Jeg tror også vi kan være enige om at hvis det er slik at en invitasjon en lørdag ødelegger en hyttehelg så gjør den jo det. Så får man ta et valg, hva er viktigst. Hytte eller bursdag. 
Jeg er rimelig sikker på at de som velger bort lørdagsbursdag til fordel for hytta da selvsagt forstår når ingen kommer i egne barns bursdag en ukedag fordi de inviterte prioriterer idretten. For det er jo det som er saken her. Man kan ikke forvente oppmøte på egen feiring hvis andres feiring må vike pga mors behov for å sitte foran peisen på hytta med beina høyt. 
Ønsker man å bli prioritert må man også prioritere andre, uansett om det kanskje passer litt dårlig. 
Her prioriterer vi bursdag fordi det er en viktig sosial begivenhet. Hvis vi nedprioriterer noen så er det de som ikke prioriteter oss. 

Men hvorfor er det verre å prioritere hytta enn idretten? Akkurat som at du er noe bedre som forelder som prioriterer idretten fremfor bursdag.

Annonse

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Og her kommer det igjen, denne nedlatenheten når noen velger annerledes enn seg selv: «…hvis andres feiring må vike pga mors behov for å sitte foran peisen på hytta med beina høyt» 🤣 Er det komplett umulig for enkelte kvinner å akseptere at andre gjør valg for seg selv uten å tillegge dem egoistiske egenskaper? Hvilke menn sitter og dømmer hverandre for så banale ting?

Hva hvis man drar på hytta fordi barna ønsker det? (Ja, det finnes barn som elsker å være på hytta!). Hva hvis storebror endelig skal kunne dra på jakt med far - skal han da måtte bli hjemme fordi lillesøster er invitert i årets sjette barnebursdag? Det finnes uendelige forklaringer for hvorfor man prioriterer hyttetur fremfor barnebursdag andre enn «egoistisk mamma som vil sitte og glo foran peisen».

Og her skal jeg gi deg en grunn til, som sikkert vil gi deg hjerteinfarkt og angstanfall: Kanskje mor og far prioriterer en helg på hytta fremfor årets sjette barnebursdag fordi de er møkk slitne og ikke har vært på hytta på et halvt år pga barnebursdager, indrettsstevner, familieselskap, jobbhelger og what not, og faktisk velger en helg der egne behov går foran barnets ønske om å delta på en 2-timers barnebursdag! 😱😱😱😱 UHØRT!!!

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

En venninne av meg er veldig glad i å være på hytten. Om noen av barna i familien inviteres på bursdagsbesøk sier hun at dette da ødelegger helgen, og hun mener folk burde vite bedre enn å invitere ungene i bursdag i helgen. 

Hva tenker dere om dette?

Anonymkode: afdc3...1e5

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Inviteres barna en lørdag så synes jeg mye av helgen blir ødelagt.  Søndag ettermiddag er mye bedre

Anonymkode: c94dd...d3b

Klassisk norsk egoist - prat. Herlig. 

Anonymkode: 0edaa...d2c

Nå er heldigvis tiden for slikt over for vår del. Men guuuud som jeg hata helgebursdag! Det ødela faktisk helga vår, for vi er sjelden hjemme eller uten planer i helgene. Typisk var lørdag kl 1400, og da var helga totalt ødelagt! Da må man avbryte f eks bytur eller kjøpesentertur (som ofte er et alternativ om vi MÅ være i byen ei helg) for å hente og bringe. Etterhvert som barna ble større, ble jo flere helger også beslaglagt til fritidsaktiviteter med helgesamlinger og kamper. Så i en periode var det nesten sånn at vi like godt kunne solgt hytta.

Så et stort NEI til helgebursdag fra meg!

Anonymkode: af751...cbb

Det er lenge siden vi hadde små barn, men jeg husker ei mor som var misfornøyd med at vi la feiringen på en lørdag. Da var de ofte så opptatt. De synes ukedagene var best. Husker jeg svarte henne at det skjønte jeg godt at det for dem, for hun var hjemmeværende. Men det var litt verre for meg som jobbet 100% og kom hjem fra jobb kl 17 hver dag. Da ble det litt seint å dra i gang bursdager. 

Hvorfor ble du så provosert over at hun sa det?  Det er jo bare hennes mening. Og jeg kan også fint forstå henne- selv om jeg syns det er hø-l i- hue å invitere på hverdag selv. 

Jeg tror de som har hytte trenger den oasen hvis de er der ofte. Så det er jo ikke vanskelig å forstå i det hele tatt. 

Veldig enig med deg her ang prioritering og å forvente det tilbake. 

Anonymkode: 6d56a...a6d

Høres ut som "turnskandalen" i Asker.

Anonymkode: c901a...4b2

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Jeg jobber som lege. Det betyr at jeg gjerne kan ha vakt den dagen barna mine har bursdag. Jeg har også lange arbeidsdager på grunn av avtalt overtid (som er nødvendig for å komme gjennom dagens mange oppgaver). Det er rett og slett mange ganger helt umulig å gjennomføre barnebursdag på en vanlig hverdag, med mindre vi legger selskapet kl. 19-21.

For oss er hverdagsbursdager vanskeligere enn bursdag i helgene. Venninnen til HI får legge barnas bursdager på ukedager, så kan de som har tid komme. Så kan andre legge bursdager i helgene og hun kan velge om hennes barn kan komme eller ikke. Underlig hvordan hun forventer at alle andre skal tilpasse seg hva som passer best for henne.

Anonymkode: 36a06...b04

Siden du er lege, så har du sikkert tresifret IQ.

Da skjønte du sikkert ordet "generelt". 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Nei, det ødelegger ikke. Passer det så går barna i bursdag og er vi bortreist eller har planer så kan de ikke komme i bursdag.

Anonymkode: 92769...b09

Dette. Det er ikke obligatorisk oppmøte, verken i bursdag eller på trening.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...