Gå til innhold

4 åring invitert i barnehage bursdag men uten oss foreldre til stedet i bursdagsfeiring

Anbefalte innlegg

Hei! Nå er jo dette hennes første bursdag hos et annet barn en sine egne nieser :)

hun gleder seg og snakker om gaven hun skal gi :) er det normalt at foreldrene er med å passer på i bursdagsfeiring? Eller lar dere barnet være alene uten dere på bursdagen og henter etter på? 
nå bor er det bare snakk om 7 min der jeg bor fra og bursdagen varer jo bare 1 time og 30 min ca. Jeg tenker litt mer når hun må på do, bæsje liksom, hun er ikke så flink til å tørke seg selv etter do besøk utenom tiss. Så lurer på hvordan det vil gå.  🙈

Anonymkode: 889ba...760

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hei! Nå er jo dette hennes første bursdag hos et annet barn en sine egne nieser :)

hun gleder seg og snakker om gaven hun skal gi :) er det normalt at foreldrene er med å passer på i bursdagsfeiring? Eller lar dere barnet være alene uten dere på bursdagen og henter etter på? 
nå bor er det bare snakk om 7 min der jeg bor fra og bursdagen varer jo bare 1 time og 30 min ca. Jeg tenker litt mer når hun må på do, bæsje liksom, hun er ikke så flink til å tørke seg selv etter do besøk utenom tiss. Så lurer på hvordan det vil gå.  🙈

Nå er det snakk om at de bor 7 minutter fra oss* 

Jeg tenker det er naturlig at foreldre er med når de er så små, særlig når de trenger hjelp ifm toalettbesøk. Foreldrene til bursdagsbarnet kan jo ikke ha ansvar for en haug med 4-åringer alene.

Anonymkode: 50a05...0a7

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg tenker det er naturlig at foreldre er med når de er så små, særlig når de trenger hjelp ifm toalettbesøk. Foreldrene til bursdagsbarnet kan jo ikke ha ansvar for en haug med 4-åringer alene.

Anonymkode: 50a05...0a7

Hun mente så lenge det er greit for barnet. Barneskolen er jo så klart at de kan være alene men skal liksom 2 foreldre gå rundt å tørke andre barn i rompa det vet jeg ikke🙈

Hadde ikke hatt noe problem med å sende en 4- åring i bursdag alene i 1 1/2 time, og ihvertfall ikke 7 min unna!  Dobesøk må jo de voksne hjelpe med- det er ikke akkurat som om de ikke vet hvordan. 

Annonse

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Her er det helt normalt å ha med forelder frem til skolealder. Fin måte å bli kjent med de andre foreldrene også 😊

Anonymkode: 1f821...d1a

Ikke sikkert vertskap syns det. Ikke alle syns det er avslappende eller hyggelig. Kommer an på foreldrene . 

ReneRene skrev (7 minutter siden):

Ikke sikkert vertskap syns det. Ikke alle syns det er avslappende eller hyggelig. Kommer an på foreldrene . 

Inviterer man 4 åringer i bursdag så må man regne med at det dukker opp noen foreldre også. Det har jeg tatt som en selvfølge, og vil heller ha noen ekstra foreldre her til å hjelpe til enn å stå med alt alene. Ikke inviterer man i bursdag for å slappe av heller.

Her var foreldre med barnet de første to-tre bursdagene de ble invitert i. Etter det var de alene. Det er jo for det meste barne barn de kjenner, og de voksne bryr de seg ikke så mye om. Det er også slitsomt for verten å ha 20 voksne som skal underholdes samtidig

Anonymkode: 72435...76b

Vi feiret bursdager med venner fra barnehagen fra fire års alder. Alle foreldre leverte og dro. Det var 12 barn som kom.

Men alle ungene kjente oss jo, de møtte oss hver dag ved levering eller henting. Stort sett gikk det på rundgang å være med hverandre hjem innimellom også (ikke alle på en gang, men en eller to av gangen). 
Så hvis noen måtte på do, så sa de fra. Ble noe lei seg, så var det greit å bli trøstet av oss.
Ingen savnet foreldrene sine et eneste øyeblikk. De er så nysgjerrige på alle lekene etc. Så med spising av pølser og kake + åpning av gaver + litt frilek, så rekker de ikke å savne noen på halvannen time. 

Anonymkode: 23d2a...fa3

Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

men skal liksom 2 foreldre gå rundt å tørke andre barn i rompa det vet jeg ikke🙈

Hva er egentlig problemet med det?

Anonymkode: 031e6...b17

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Hva er egentlig problemet med det?

Æsj jeg hadde ikke tørket andre barn i rompa iallefall 🤢

Anonymkode: fbacb...80b

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Seriøst, du hadde ikke hjulpet en 4 åring, på do, du tuller?

Mine er tidlig i tenårene nå. Da de var små var det alltid noen foreldre som ble igjen, de hadde engstelige barn og det var helt ok. Vi låste alle dører til rom der det ikke var trygt, noen få ganger måtte noen hjelpes på do. 

En gang kom det en mor som var helt stressa og tydelig mente at vi ikke hadde kontroll. Hun spurte flere av de andre som leverte om hun skulle passe på barnet for dem. De så uforstående på henne og det ble veldig kleint når en etter en takket nei med er «jeg tror ikke det er nødvendig».

Dette går fint HI.

Anonymkode: ddda5...669

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Inviterer man 4 åringer i bursdag så må man regne med at det dukker opp noen foreldre også. Det har jeg tatt som en selvfølge, og vil heller ha noen ekstra foreldre her til å hjelpe til enn å stå med alt alene. Ikke inviterer man i bursdag for å slappe av heller.

Ja, hvis de hjelper til på en nyttig måte så... Men det er de nevrotiske mødrene som flyr rundt og passer på alt ungen gjør og ikke gjør, og den bossy som står og roper ut ordre og formaninger, og de som snoker rundt.. Mødre er ikke like.

Og jo, jeg vil slappe av både hos meg og andre i selskap, om det er for barn eller voksne. Jeg mente også mental avslapning. 

De fleste invitasjonene til tre- og fireårsdager her, både de vi sendte ut og fikk, sa at foreldre gjerne måtte bli med om det var ønskelig. Så var det noen som leverte ungen og dro, mens andre hadde beskjedne barn så man hadde et voksenbord for de (få) foreldrene. Ingen som blandet seg borti hvordan vi gjennomførte bursdagen eller sprang etter ungene da, heldigvis. 

Og selvsagt tørker man ungene når de har vært på do, det må vi jo gjøre når ungene har med venner hjem til vanlig også når de er tre-fire år…

Anonymkode: 97fcd...476

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Seriøst, du hadde ikke hjulpet en 4 åring, på do, du tuller?

Never. Ever. 
Aldri hjulpet et annet barn enn egne på do. Det er foreldrenes ansvar. 
Hilsen kvinne og mor, 42

Her er man med på bursdag ut barnehagen. Fra skolealder er man med kun om barnet er usikker. 

Anonymkode: 9a402...7a0

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Never. Ever. 
Hilsen kvinne og mor, 42

Da er du bare rar og sær 😂 Du har vært med barnet ditt i barnehagen hver eneste dag da regner jeg med, siden dette er foreldre sitt ansvar, da er det ikke de ansatte i barnehagene sitt ansvar heller.

Jeg har fire store barn og bor i by, så bursdager har alltid vært "store" (10-16 barn, eller hel klasse da de ble eldre). Her begynte de også med bursdager da de fylte 4 år, og til dags dato har jeg aldri opplevd at foreldrene har vært med. Ikke i noen besøk. Det går helt fint, altså. 

Anonymkode: 095d4...2d6

Eg synst det er deilig når foreldrene ikkje lenger  trenger å være med.  Så lenge barnet synst det er ok så kunne eg levert 4 åringen aleine.  Går heilt fint for meg om eg må hjelpe nokon på toalettet . 

Alt for å sleppe huset fult i foreldre som gjer at eg ikkje klarte konsentrerer med 100 prosent om kidsa .

Anonymkode: bceb2...ef4

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Never. Ever. 
Hilsen kvinne og mor, 42

Her er man med på bursdag ut barnehagen. Fra skolealder er man med kun om barnet er usikker. 

Flaks at du ikke bor et annet sted da. 

Anonymkode: ddda5...669

Her var det vanlig at foreldrene var igjen ut barnehagen. Husker det var en mor som alltid insisterte på å dra selv om hun hadde et usikkert barn. Hun hadde sikkert en idé om at barnet måtte tøffes opp, men det ble jo gråt og elendighet nesten hver gang, og så hun måtte ringes etter for å hente tidlig. Det hadde blitt langt mindre stress for de som arrangerte og hyggeligere for alle om hun bare hadde blitt igjen. 

Anonymkode: ef93d...5e1

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Det er da helt vanlig for de som jobber i barnehage for eksempel! Det er ingenting som er ekkelt med det! Det er da helt naturlig å hjelpe de så etter dobesøk.

Anonymkode: a6649...435

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...