Gå til innhold

Lav HB og jernmangel... skummelt

Anbefalte innlegg

Jeg blir jo bekymret på hva som kan være galt. Jeg er i 40 årene.. er redd for kreft. Jeg har lenge vært tungpustet, måtte til legevakten en kveld for en stund siden. Legen hørte noe på lungene mine, men fant ikke ut av hva. Jeg tok masse blodprøver (covid,  blodpropp, infeksjoner og bakterier),  jeg fikk svar på prøvene etter noen dager. Alle prøvene var super. Jeg hadde jo allerede fått antibiotika av legevaktslegen.. til Ingen nytte. (?)

Har dette en sammenheng? Hva er egentlig årsaken til lav HB? Jeg har googlet, men er kjekkere å høre med dere. Deres tanker og erfaringer 🙏❤️🙏

Anonymkode: c7f4a...844

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443228-lav-hb-og-jernmangel-skummelt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Vi kvinner kan ofte ha det pga mensen. Oftest den enkleste forklaringen. 

Anonymkode: 3fa09...7b4

Takk for svar.

Datteren min hadde det faktisk, hun har ulcerøs colitt 😔😔 

Lav HB og jern er veldig vanlig, spesielt hos kvinner pga mensen. 

Man blir og mer tungpustet når man har dette, for når man har lav HB, så har man lavt antall røde blodlegemer i kroppen. Når man har lavt antall røde blodlegemer, så er det dårligere frakt av oksygen til bl.a lungene. Så ett av symptomer på lav HB er faktisk ting pust.

Anonymkode: 5fa01...dd6

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Lav HB og jern er veldig vanlig, spesielt hos kvinner pga mensen. 

Man blir og mer tungpustet når man har dette, for når man har lav HB, så har man lavt antall røde blodlegemer i kroppen. Når man har lavt antall røde blodlegemer, så er det dårligere frakt av oksygen til bl.a lungene. Så ett av symptomer på lav HB er faktisk ting pust.

Anonymkode: 5fa01...dd6

Ja, var det jeg leste. Men tenker tilbake på da jeg var hos legevakten. Han hørte noe på lungene. Det syns jeg var skummelt 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...