ReneRene Skrevet 5. oktober 2023 #51 Del Skrevet 5. oktober 2023 MissSaigon skrev (22 minutter siden): Likevel er det henne du straffer. Mannen bryr seg nok lite om at mamma ikke liker at han er kjæreste med datteren hennes. Du beskriver at du vil slå hånden av henne om hun fortsetter forholdet, hvordan kan du nekte på det når du bekrefter det selv i neste setning? Straffer jeg henne ved å si hva jeg mener, nekte å høre om ham eller møte ham? Da får det være. Den "straffen" ville jeg levd helt godt med. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443227-18-%C3%A5ring-som-er-sammen-med-en-57-%C3%A5ring/page/3/#findComment-150014702 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissSaigon Skrevet 5. oktober 2023 #52 Del Skrevet 5. oktober 2023 ReneRene skrev (8 minutter siden): Straffer jeg henne ved å si hva jeg mener, nekte å høre om ham eller møte ham? Da får det være. Den "straffen" ville jeg levd helt godt med. Selvsagt straffer du henne. Jeg er ikke et sekund i tvil om at du lever godt med det. Menneskene som omgir deg må nok følge din mal for å unngå å bli utstøtt, så alt i alt ville det jo vært en gode for henne å slippe deg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443227-18-%C3%A5ring-som-er-sammen-med-en-57-%C3%A5ring/page/3/#findComment-150014705 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twintipp Skrevet 5. oktober 2023 #53 Del Skrevet 5. oktober 2023 Det hadde ikke skjedd på «min vakt» at datteren min på 18 hadde blitt sammen med en som går mot pensjonisttilværelse. Hun hadde ikke blitt strøket med hårene for å si det sånn. Det hele hatt blitt så ubehagelig for de begge at dersom de hadde valgt å fortsette forholdet hadde det vært uten oss. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443227-18-%C3%A5ring-som-er-sammen-med-en-57-%C3%A5ring/page/3/#findComment-150014706 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 5. oktober 2023 #54 Del Skrevet 5. oktober 2023 MissSaigon skrev (38 minutter siden): Selvsagt straffer du henne. Jeg er ikke et sekund i tvil om at du lever godt med det. Menneskene som omgir deg må nok følge din mal for å unngå å bli utstøtt, så alt i alt ville det jo vært en gode for henne å slippe deg. Jeg har ingen mal på hvordan andre skal være. Men jeg har sterk avsky for eldre menn som utnytter unge på 18 år. Jeg er et forferdelig menneske 🙃 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443227-18-%C3%A5ring-som-er-sammen-med-en-57-%C3%A5ring/page/3/#findComment-150014708 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2023 #55 Del Skrevet 5. oktober 2023 ReneRene skrev (7 timer siden): Feil. Hun hadde ikke "bare" vært forelsket. Hun hadde vært i hendene på en mann som er ødeleggende for henne. Jeg hadde heller ikke avvist henne. Det valget ville hun tatt selv. Hvordan vet du at han er ødeleggende? Anonymkode: 20685...46e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443227-18-%C3%A5ring-som-er-sammen-med-en-57-%C3%A5ring/page/3/#findComment-150014739 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 5. oktober 2023 #56 Del Skrevet 5. oktober 2023 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Hvordan vet du at han er ødeleggende? Anonymkode: 20685...46e Når du er ung som jeg tror du er, så ser man lett på de mer voksne og eldre som mer autoritære. Det er dem de yngre skal kunne stole på fordi de har flere erfaringer og opplevelser bak seg. Når vi blir voksne selv, så skjønner vi jo veldig godt at mange ikke nyttigjør seg det. Alle voksne er hverken spesielt smarte eller fornuftige. Akurat det ser ikke yngre mennesker alltid- og ihvertfall ikke en som akkurat har blitt myndig. Hun er ganske uvitende enda, og ihvertfall om den voksne verden. Det sier seg selv. De skal bli voksne og de skal samle erfaringer. De er like blanke på den voksne verden som en nyfødt er på livet generelt. En mann på 57 har levd et liv hvor det meste er opplevd og erfart. I en 18- åring sine øyne er han den som kan og vet alt. I sin naivitet så tror hun kanskje at hun har makt ift utseendet og sex, men i virkeligheten har hun knapt makt til noe som helst ovenfor ham. De er så langt fra jevnbyrdige som de kan få blitt. En mann på den alderen frarøvet den jenta et normalt liv som voksen. Hun skal ikke få erfaringer og formes av en mann som har null respekt, null omtanke og null empati med henne. For det har han ikke på noen måte- han tenker kun på seg selv. Det han driver med er utnytting og maktmisbruk og jeg vil også kalle det overgrep. De er ikke likestilte på noe punkt. Han er ødeleggende på alle måter, og jeg begriper ikke at noen over 25 kan svare som flere i tråden her. Det er rett og slett helt bissart. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443227-18-%C3%A5ring-som-er-sammen-med-en-57-%C3%A5ring/page/3/#findComment-150014749 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2023 #57 Del Skrevet 5. oktober 2023 ReneRene skrev (13 minutter siden): Når du er ung som jeg tror du er, så ser man lett på de mer voksne og eldre som mer autoritære. Det er dem de yngre skal kunne stole på fordi de har flere erfaringer og opplevelser bak seg. Når vi blir voksne selv, så skjønner vi jo veldig godt at mange ikke nyttigjør seg det. Alle voksne er hverken spesielt smarte eller fornuftige. Akurat det ser ikke yngre mennesker alltid- og ihvertfall ikke en som akkurat har blitt myndig. Hun er ganske uvitende enda, og ihvertfall om den voksne verden. Det sier seg selv. De skal bli voksne og de skal samle erfaringer. De er like blanke på den voksne verden som en nyfødt er på livet generelt. En mann på 57 har levd et liv hvor det meste er opplevd og erfart. I en 18- åring sine øyne er han den som kan og vet alt. I sin naivitet så tror hun kanskje at hun har makt ift utseendet og sex, men i virkeligheten har hun knapt makt til noe som helst ovenfor ham. De er så langt fra jevnbyrdige som de kan få blitt. En mann på den alderen frarøvet den jenta et normalt liv som voksen. Hun skal ikke få erfaringer og formes av en mann som har null respekt, null omtanke og null empati med henne. For det har han ikke på noen måte- han tenker kun på seg selv. Det han driver med er utnytting og maktmisbruk og jeg vil også kalle det overgrep. De er ikke likestilte på noe punkt. Han er ødeleggende på alle måter, og jeg begriper ikke at noen over 25 kan svare som flere i tråden her. Det er rett og slett helt bissart. Det er jo flaks at du ikke overdriver. Anonymkode: e687c...73e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443227-18-%C3%A5ring-som-er-sammen-med-en-57-%C3%A5ring/page/3/#findComment-150014754 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2023 #58 Del Skrevet 5. oktober 2023 ReneRene skrev (3 timer siden): Når du er ung som jeg tror du er, så ser man lett på de mer voksne og eldre som mer autoritære. Det er dem de yngre skal kunne stole på fordi de har flere erfaringer og opplevelser bak seg. Når vi blir voksne selv, så skjønner vi jo veldig godt at mange ikke nyttigjør seg det. Alle voksne er hverken spesielt smarte eller fornuftige. Akurat det ser ikke yngre mennesker alltid- og ihvertfall ikke en som akkurat har blitt myndig. Hun er ganske uvitende enda, og ihvertfall om den voksne verden. Det sier seg selv. De skal bli voksne og de skal samle erfaringer. De er like blanke på den voksne verden som en nyfødt er på livet generelt. En mann på 57 har levd et liv hvor det meste er opplevd og erfart. I en 18- åring sine øyne er han den som kan og vet alt. I sin naivitet så tror hun kanskje at hun har makt ift utseendet og sex, men i virkeligheten har hun knapt makt til noe som helst ovenfor ham. De er så langt fra jevnbyrdige som de kan få blitt. En mann på den alderen frarøvet den jenta et normalt liv som voksen. Hun skal ikke få erfaringer og formes av en mann som har null respekt, null omtanke og null empati med henne. For det har han ikke på noen måte- han tenker kun på seg selv. Det han driver med er utnytting og maktmisbruk og jeg vil også kalle det overgrep. De er ikke likestilte på noe punkt. Han er ødeleggende på alle måter, og jeg begriper ikke at noen over 25 kan svare som flere i tråden her. Det er rett og slett helt bissart. Nå er jeg nok eldre enn deg, så antakelsene dine kan du la ligge. Det som er mest ødeleggende i slike situasjoner er når foreldrene til en ungdom som faller for en mye eldre mann tar avstand. Det gjør at ungdommen blir mer avhengig av forholdet han/hun er i, for det finnes ingen andre voksne der. Det er jo det du misser her. Man pusher jo bare ungdommer mer over på den mye eldre kjæresten om man velger det du ville valgt. Når man får litt mer livserfaring, så skjønner man det. Anonymkode: 20685...46e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443227-18-%C3%A5ring-som-er-sammen-med-en-57-%C3%A5ring/page/3/#findComment-150014819 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 5. oktober 2023 #59 Del Skrevet 5. oktober 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Nå er jeg nok eldre enn deg, så antakelsene dine kan du la ligge. Det som er mest ødeleggende i slike situasjoner er når foreldrene til en ungdom som faller for en mye eldre mann tar avstand. Det gjør at ungdommen blir mer avhengig av forholdet han/hun er i, for det finnes ingen andre voksne der. Det er jo det du misser her. Man pusher jo bare ungdommer mer over på den mye eldre kjæresten om man velger det du ville valgt. Når man får litt mer livserfaring, så skjønner man det. Anonymkode: 20685...46e Hvor står det at jeg ville tatt avstand? Nettopp. Det står ingen steder. Og jeg henger meg ikke på disse unnvikelse som at "da blir hun mer avhengig av ham" osv. Akkurat som de foreldrene som kjøper alkohol til ungdom: da vet vi hva de drikker. Jeg syns sånne holdninger er helt idiotiske. Det er kun foreldre som tenker på seg selv. Eller kanskje ikke "kun", men de setter seg selv først ihvertfall. For å unngå ubehag og fordi de føler de mister kontroll. Jeg syns det er feigt jeg. For å være ærlig. Feigt og også skremmende. Sorry, men sant. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443227-18-%C3%A5ring-som-er-sammen-med-en-57-%C3%A5ring/page/3/#findComment-150014847 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2023 #60 Del Skrevet 5. oktober 2023 ReneRene skrev (2 minutter siden): Hvor står det at jeg ville tatt avstand? ReneRene skrev (14 timer siden): Jeg hadde ikke ville møtt ham, jeg hadde ikke ville hørt om ham. Hvis hun trakk seg bort eller kuttet kontakt, så hadde jeg sagt at hun fikk ta det valget. St det var veldig synd, men at hun visste hun ville komme til åpem dør om hun ombestemte seg. Jeg hadde sendt meld med samme budskap med jevne mellomrom. Hvis hun blokkerte, javel. Jeg ville ikke blitt mer bekymret om hun valgte det, for jeg ser ingen grunn til å bli mer bekymret da det "forholdet" ville ha toppet likevel. Anonymkode: a456e...0d5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443227-18-%C3%A5ring-som-er-sammen-med-en-57-%C3%A5ring/page/3/#findComment-150014853 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 5. oktober 2023 #61 Del Skrevet 5. oktober 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Anonymkode: a456e...0d5 Ja, det står nada om at jeg vil ta avstand der. Hvis du mente det? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443227-18-%C3%A5ring-som-er-sammen-med-en-57-%C3%A5ring/page/3/#findComment-150014855 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2023 #62 Del Skrevet 5. oktober 2023 ReneRene skrev (12 minutter siden): Ja, det står nada om at jeg vil ta avstand der. Hvis du mente det? Alt der handler jo at du tar avstand. Skjønner du ikke selv hva du skriver. Anonymkode: a456e...0d5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443227-18-%C3%A5ring-som-er-sammen-med-en-57-%C3%A5ring/page/3/#findComment-150014859 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 5. oktober 2023 #63 Del Skrevet 5. oktober 2023 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Alt der handler jo at du tar avstand. Skjønner du ikke selv hva du skriver. Anonymkode: a456e...0d5 Jeg ville tatt avstand til ham ja. Ikke bare avstand, men jeg ville ikke engang hørt om ham. Er det sånn at da ville hun ikke hatt andre interesser, venner, studier og annet å snakke om? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443227-18-%C3%A5ring-som-er-sammen-med-en-57-%C3%A5ring/page/3/#findComment-150014867 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2023 #64 Del Skrevet 5. oktober 2023 ReneRene skrev (49 minutter siden): Hvor står det at jeg ville tatt avstand? Nettopp. Det står ingen steder. Og jeg henger meg ikke på disse unnvikelse som at "da blir hun mer avhengig av ham" osv. Akkurat som de foreldrene som kjøper alkohol til ungdom: da vet vi hva de drikker. Jeg syns sånne holdninger er helt idiotiske. Det er kun foreldre som tenker på seg selv. Eller kanskje ikke "kun", men de setter seg selv først ihvertfall. For å unngå ubehag og fordi de føler de mister kontroll. Jeg syns det er feigt jeg. For å være ærlig. Feigt og også skremmende. Sorry, men sant. Det kan gjerne være sant for deg. Men du vil jo ikke tjene noe på det. Ikke barnet heller. Det vil bli et evig stort sår der. Når barna tar dårlige valg, så er det enda viktigere å holde de tett inntil seg. Selv om du ikke direkte skriver at du ville tatt avstand, så skriver du ganske tydelig at du vil velge å ikke la de snakke åpent med deg fordi DU ikke vil høre om det. Og så snakker du etterpå om å kun tenke på seg selv? Det ble selvmotsigende, og det bør du se selv. Du kan synes va du vil om det, men om noen blir sviktet av foreldre slik du beskriver det (at de ikke lenger kan snakke om livet sitt fordi det inneholder noe du ikke liker) så skaper du automatisk avstand og et dårlig forhold for resten av livet. Du stilte ikke opp da det trengte mest. Rett og slett. Og på den måten ødelegger man et barn/ung voksen. Du er prototypen på det akkurat nå. Anonymkode: 20685...46e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443227-18-%C3%A5ring-som-er-sammen-med-en-57-%C3%A5ring/page/3/#findComment-150014881 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 5. oktober 2023 #65 Del Skrevet 5. oktober 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Det kan gjerne være sant for deg. Men du vil jo ikke tjene noe på det. Ikke barnet heller. Det vil bli et evig stort sår der. Når barna tar dårlige valg, så er det enda viktigere å holde de tett inntil seg. Selv om du ikke direkte skriver at du ville tatt avstand, så skriver du ganske tydelig at du vil velge å ikke la de snakke åpent med deg fordi DU ikke vil høre om det. Og så snakker du etterpå om å kun tenke på seg selv? Det ble selvmotsigende, og det bør du se selv. Du kan synes va du vil om det, men om noen blir sviktet av foreldre slik du beskriver det (at de ikke lenger kan snakke om livet sitt fordi det inneholder noe du ikke liker) så skaper du automatisk avstand og et dårlig forhold for resten av livet. Du stilte ikke opp da det trengte mest. Rett og slett. Og på den måten ødelegger man et barn/ung voksen. Du er prototypen på det akkurat nå. Anonymkode: 20685...46e Nei, for jeg tenker selvfølgelig på datteren min. Jeg hadde nektet og hørt om ham, fordi jeg ville vist hvor mye jeg hadde i mot det. Hun skulle ikke vært ett minutt i tvil om det. Så hvis hun hadde tatt avstand så ja, hun hadde nok ikke hatt det bra. Fint! Tenker jeg da. Det ville vært en konsekvens, og jeg tror nok hun hadde vurdert det "forholdet" veldig mye bedre og oftere enn om jeg godtok det, eller lot som. Det ville aldri skjedd. Noengang, ikke under noen omstendighet. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443227-18-%C3%A5ring-som-er-sammen-med-en-57-%C3%A5ring/page/3/#findComment-150014885 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2023 #66 Del Skrevet 6. oktober 2023 ReneRene skrev (10 timer siden): Nei, for jeg tenker selvfølgelig på datteren min. Jeg hadde nektet og hørt om ham, fordi jeg ville vist hvor mye jeg hadde i mot det. Hun skulle ikke vært ett minutt i tvil om det. Så hvis hun hadde tatt avstand så ja, hun hadde nok ikke hatt det bra. Fint! Tenker jeg da. Det ville vært en konsekvens, og jeg tror nok hun hadde vurdert det "forholdet" veldig mye bedre og oftere enn om jeg godtok det, eller lot som. Det ville aldri skjedd. Noengang, ikke under noen omstendighet. Det er selvsagt opp til deg om du er villig til å miste forholdet til et barn for å uttrykke din egen mening. Men det viser bare egoisme, stahet og samtidig mister man et barn. Håper for barnets skyld at om noen noen gang skulle havne i denne situasjonen, så lar de være å høre på deg, og oppfører seg som en ekte forelder i stedet. For din måte å ønske å takle det på er ødeleggende og horribel. Men skjønner at du ikke klarer å se det selv. Det er ofte vanskelig å se egne feil Anonymkode: 20685...46e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443227-18-%C3%A5ring-som-er-sammen-med-en-57-%C3%A5ring/page/3/#findComment-150015012 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 6. oktober 2023 #67 Del Skrevet 6. oktober 2023 (endret) Anonym bruker skrev (1 time siden): Det er selvsagt opp til deg om du er villig til å miste forholdet til et barn for å uttrykke din egen mening. Men det viser bare egoisme, stahet og samtidig mister man et barn. Håper for barnets skyld at om noen noen gang skulle havne i denne situasjonen, så lar de være å høre på deg, og oppfører seg som en ekte forelder i stedet. For din måte å ønske å takle det på er ødeleggende og horribel. Men skjønner at du ikke klarer å se det selv. Det er ofte vanskelig å se egne feil Anonymkode: 20685...46e Vi fordømmer hverandres ståsted her. Det er helt ok. I en sånn problemstilling er det nok naturlig. Jeg skulle bare ønske at en faktisk leste det som sto og forholdt seg til det. Ellers fordømmer jeg sterkt måten flere foreldre her ville taklet dette på også. Jeg tåler fint at dere fordommer min måte å gjøre ting på ved samme problemstilling. Det er helt okay. Endret 6. oktober 2023 av ReneRene Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443227-18-%C3%A5ring-som-er-sammen-med-en-57-%C3%A5ring/page/3/#findComment-150015085 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2023 #68 Del Skrevet 6. oktober 2023 ReneRene skrev (2 minutter siden): Vi fordømmer hverandres ståsted her. Det er helt ok. I en sånn problemstilling er det nok naturlig. Jeg skulle bare ønske at en faktisk leste det som sto og forholdt seg til det. Ellers fordømmer jeg sterkt måten flere foreldre her ville taklet dette på også. Jeg tåler fint at dere fordommer min måte å gjøre ting på ved samme problemstilling. Det er helt okay. Usikker på om du hadde tilgitt deg selv om du mistet forholdet til et av barna dine fordi du var egoist og kun tenkte på deg selv og dine følelser. Men du hadde vel fint levd med det du. Ingen skal fortelle seg at det du driver med kunne være feil! Anonymkode: 20685...46e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443227-18-%C3%A5ring-som-er-sammen-med-en-57-%C3%A5ring/page/3/#findComment-150015087 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 6. oktober 2023 #69 Del Skrevet 6. oktober 2023 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Usikker på om du hadde tilgitt deg selv om du mistet forholdet til et av barna dine fordi du var egoist og kun tenkte på deg selv og dine følelser. Men du hadde vel fint levd med det du. Ingen skal fortelle seg at det du driver med kunne være feil! Anonymkode: 20685...46e Tilgitt meg selv? Hadde jeg klandret meg selv i utgangspunktet? Nei, det hadde jeg ikke. Jeg vet hvorfor jeg ville latt henne kutte forholdet, og det står jeg helt inne for. De fleste ungdommer er nok mer avhengig av kontakt med foreldre enn hva flere av dere tror. Dere tar det som en selvfølge at datteren ville valgt mannen og blitt i det "forholdet". Jeg er også veldig uenig der. Klart unger reflekterer mer når de får motstand enn når man jatter med. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443227-18-%C3%A5ring-som-er-sammen-med-en-57-%C3%A5ring/page/3/#findComment-150015090 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2023 #70 Del Skrevet 6. oktober 2023 Jesus, snakk om å kuppe en tråd totalt, sukk. Anonymkode: a456e...0d5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443227-18-%C3%A5ring-som-er-sammen-med-en-57-%C3%A5ring/page/3/#findComment-150015091 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2023 #71 Del Skrevet 6. oktober 2023 ReneRene skrev (23 minutter siden): Tilgitt meg selv? Hadde jeg klandret meg selv i utgangspunktet? Nei, det hadde jeg ikke. Jeg vet hvorfor jeg ville latt henne kutte forholdet, og det står jeg helt inne for. De fleste ungdommer er nok mer avhengig av kontakt med foreldre enn hva flere av dere tror. Dere tar det som en selvfølge at datteren ville valgt mannen og blitt i det "forholdet". Jeg er også veldig uenig der. Klart unger reflekterer mer når de får motstand enn når man jatter med. Det er en selvfølge at kjærligheten går foran foreldre. Merkelig at du ikke vet det… Anonymkode: 20685...46e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443227-18-%C3%A5ring-som-er-sammen-med-en-57-%C3%A5ring/page/3/#findComment-150015104 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 6. oktober 2023 #72 Del Skrevet 6. oktober 2023 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Det er en selvfølge at kjærligheten går foran foreldre. Merkelig at du ikke vet det… Anonymkode: 20685...46e Det er ingen "kjærlighet" dette dreier seg om. Det er jo akkurat det flere burde forstå og reagert på!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443227-18-%C3%A5ring-som-er-sammen-med-en-57-%C3%A5ring/page/3/#findComment-150015108 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 6. oktober 2023 #73 Del Skrevet 6. oktober 2023 Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Jesus, snakk om å kuppe en tråd totalt, sukk. Anonymkode: a456e...0d5 Dette er faktisk ett av de temaene som blir tatt opp her inne, som er seriøst viktige. Det handler om maktbalanse, om hvor grensen for overgrep ( ikke seksuelle ) går, og utnytting av unge. Hvorfor foreldre tillater at det skjer med en defensiv holdning. At flere diskuterer med meg må du nesten bare godta, og har du noe å si, så er det ingen som nekter deg det. Og så kan jeg be deg gå inn i andre tråder hvor oftest 3- 5 brukere ( og flere ) argumenterer mot meg og vil informere meg om "uenighet" og hva de synes. Tell hvor ofte jeg ignorerer dem i utallige tråder. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443227-18-%C3%A5ring-som-er-sammen-med-en-57-%C3%A5ring/page/3/#findComment-150015115 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2023 #74 Del Skrevet 6. oktober 2023 ReneRene skrev (1 time siden): Det er ingen "kjærlighet" dette dreier seg om. Det er jo akkurat det flere burde forstå og reagert på!! Hvordan i h.... vet du at det ikke dreier seg om kjærlighet?? Det kan godt være kjærlighet selv om aldersforskjellen er stor! Anonymkode: ecbd4...677 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443227-18-%C3%A5ring-som-er-sammen-med-en-57-%C3%A5ring/page/3/#findComment-150015158 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 6. oktober 2023 #75 Del Skrevet 6. oktober 2023 (endret) Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Hvordan i h.... vet du at det ikke dreier seg om kjærlighet?? Det kan godt være kjærlighet selv om aldersforskjellen er stor! Anonymkode: ecbd4...677 Svaret ligger i kommentaren jeg skrev over. Og alt annet jeg har skrevet her. Jeg syns det er veldig spesielt at du blir indignert ved at jeg påstår det ikke er kjærlighet mellom en 18- åring og en på 57. Endret 6. oktober 2023 av ReneRene Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443227-18-%C3%A5ring-som-er-sammen-med-en-57-%C3%A5ring/page/3/#findComment-150015161 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå