Gå til innhold

Angst..igjen

Anbefalte innlegg

Jeg har hele dette året slitt veldig med angst og er kronisk syk i tillegg, noe som medføre lite energi og dager inne. Pga helsen gikk nedover i januar så kom angsten på fullt og jeg har virkelig slitt og jobbet med meg i hele år. Nå som høsten er kommet og slikt, merker jeg at angsten er mer fremtredene igjen… jeg er så lei av dette 😢 jeg trudde at nå endelig roet den seg og jeg kunne få livet mitt tilbake igjen.. jeg sliter alltid mer på denne tiden av året, men når man har slitt så mye hele år så er det eneste jeg ønsker nå ro. Dette har preget så mye for hele familien 

Anonymkode: 7bc98...4e9

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443214-angstigjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror at angst og lykke har litt med hverandre å gjøre. Hvis man er lykkelig, så er ikke ting like skummelt. Jeg har slitt mye i perioder gjennom hele livet, og de gangene noen drar meg opp og jeg opplever mer lykke, så overdøver den angsten. Så mitt forslag er alltid gjør noe som gjør deg lykkelig.

Jeg har vært singel i 10 år, og med alle venninner i forhold med familie, så er det mye alenesitting, så blir man deprimert og så kommer angsten. Blir redd for mange rare ting. Feks å dra i butikken i «nav-tiden» på en fridag. Men så setter jeg meg ned med de tingene jeg liker å gjøre, snakker med venninner på telefon, laster ned tinder og har morsomme samtaler der, og så blir ting litt lettere, og antakelig får selvtilliten en boost, jeg orker å støvsuge og vaske hver dag, jeg driter i hva andre mener om meg osv. problemet er bare å finne de tingene som gjør en mer lykkelig

Anonymkode: 481ba...0cd

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443214-angstigjen/#findComment-150013867
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Jeg tror at angst og lykke har litt med hverandre å gjøre. Hvis man er lykkelig, så er ikke ting like skummelt. Jeg har slitt mye i perioder gjennom hele livet, og de gangene noen drar meg opp og jeg opplever mer lykke, så overdøver den angsten. Så mitt forslag er alltid gjør noe som gjør deg lykkelig.

Jeg har vært singel i 10 år, og med alle venninner i forhold med familie, så er det mye alenesitting, så blir man deprimert og så kommer angsten. Blir redd for mange rare ting. Feks å dra i butikken i «nav-tiden» på en fridag. Men så setter jeg meg ned med de tingene jeg liker å gjøre, snakker med venninner på telefon, laster ned tinder og har morsomme samtaler der, og så blir ting litt lettere, og antakelig får selvtilliten en boost, jeg orker å støvsuge og vaske hver dag, jeg driter i hva andre mener om meg osv. problemet er bare å finne de tingene som gjør en mer lykkelig

Anonymkode: 481ba...0cd

Her stemmer ikke det. Den verste angsten og den mest intense angsten jeg har hatt;var når jeg var i ett lykkelig forhold der meg,kjæresten og barnet mitt var på ferie sammen. Alt var egentlig bra men likevel hadde jeg så veldig angst sånne hadde jeg det det i mange månender. Jeg klarte ikke være alene så hadde alltid noen der med meg. Syns jo det er så rart å plutselig få mase angst hver dag når jeg var i ett lykkelig forhold med en mann som ga meg mye oppmerksomhet.  Her ble jeg heldigvis mye bedre av antidepressiv så er de fleste gangene uten angst faktisk.

Anonymkode: 15ec7...3f3

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443214-angstigjen/#findComment-150013875
Del på andre sider

Tusen takk for svar, jeg går selv på antidepreasiva og betablokker så det pleier å hjelpe.. men når det dukker opp ting man ikke har kontroll over så kommer angsten så fort… og jeg er så psykisk og fysisk utmattet at jeg tåler ingenting lengre.. 

Anonymkode: 7bc98...4e9

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443214-angstigjen/#findComment-150013990
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...