Gå til innhold

Kristne familier (om lykke)

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det jeg  synes er litt artig er hvor tøffe i trynet folk er når de skal kritisere kristne for å være dumme eller hva det skulle være, mens det blir veldig stille i fjøset når man bemerker at det da innebærer at også muslimer, jøder osv er mindre intelligente. For det er jo ikke lov å si.

Anonymkode: e9f6f...603

I denne tråden får vel alle "personlig troende" like mye pepper.

Anonymkode: f9f74...cbe

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Bare for å få med det, det er ikke jeg som har laget en tråd for å henge ut de som er ikke-religiøse. Dette er en tråd der det forsøkes å latterliggjøre religiøse (først og fremst kristne), der det fremheves at "de opplever lykke fordi de er så dumme (egentlig "mindre intelligente", men vi vet at intensjonen ikke er "bare bittelitt mindre intelligente, så det har egentlig ikke noe å si", men, "de er for dumme til å skjønne, derfor er de lykkelige").

Jeg mener at alt dette om både religiøse/kristne/ateister/... bare er tøv. Folk er folk.

Å rakke ned på for eksempel motorsyklister fordi det finnes kriminelle MC-gjenger er like tøvete som å rakke ned på religiøse fordi det finnes idiotiske religiøse.

Anonymkode: b95a6...61c

Du bør heller få med at det ikke er du som har laget en tråd i det hele tatt. Dette er en tråd fra en som føler at hennes kontakt med Jesus gir henne bedre livskvalitet og lurer på om det er en generell tendens. 

Du tar en helt annen påstand, og får en undersøkelse med 3-400 personer til å bli en generell tendens (enda en logical fallacy, for øvrig) og deretter bærer det av gårde med å kuppe tråden. 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Du tar en helt annen påstand, og får en undersøkelse med 3-400 personer til å bli en generell tendens (enda en logical fallacy, for øvrig) og deretter bærer det av gårde med å kuppe tråden. 

Her er den opprinnelige påstanden.

Anonym bruker skrev (På 3.10.2023 den 9.30):

Det er vel forsket på dette, og ja, flere oppgir høyere grad av tilfredshet. Ikke så rart, egentlig, når man mener å vite meningen i tilværelsen.

Det er usikkert om dette også henger sammen med at de i snitt er noe mindre intelligente og har personlighetstrekk som gjør det lettere å underkaste seg. 

Anonymkode: 2733a...8da

Jeg har bare funnet frem forskningen som bekreftet denne påstanden. Som samtidig også beviser at ateister har lavere grad av empati. Gjett hvilken av de to som er viktige for å oppleve lykke?

Rett baker for smed.

Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Gjett hvilken av de to som er viktige for å oppleve lykke?

Rett baker for smed.

Fortsatt ikke noe belegg på hvordan empati henger sammen med lykke, annet enn at du selv syns det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...