Gå til innhold

Ikke så lyst å feire jul med han sin familie i år😅

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Så ufattelig stygt og egoistisk.

Anonymkode: 6808f...956

Å? Hvorfor det? Han har ikke hatt noe ønsker om å feire med sin familie. 

Anonymkode: f831c...fc3

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Jeg synes det er rart å ikke feire sammen, når man har vært kjærester en stund eller er samboere. Synes det er litt sært at voksne folk ikke klarer å jenke seg litt så man kan feire sammen hos den ene eller den andre familien.

Anonymkode: 6808f...956

Veldig enig! Når man har blitt voksen, og er i et forhold er det naturlig å feire julaften sammen. For mange betyr det annethvert år hos hver familie. 

Etter at jeg ble voksen, giftet meg og fikk barn, har vi vært hjemme hos oss selv alle julaftener. Resten av jula drar vi på besøk eller får besøk. Men julaften vil jeg skape magi og tradisjoner for barna hjemme hos oss selv. 

Jeg kan ikke fatte at noen gidder alt maset med spørsmål om hvor man skal være hvert år, pakke med seg haugevis med klær og gaver og dra til noen andre å være på julaften. 

Hvorfor ikke starte egne tradisjoner i eget hjem?

Anonymkode: 7aa0d...4c4

Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Etter at jeg ble voksen, giftet meg og fikk barn, har vi vært hjemme hos oss selv alle julaftener. Resten av jula drar vi på besøk eller får besøk. Men julaften vil jeg skape magi og tradisjoner for barna hjemme hos oss selv. 

Jeg kan ikke fatte at noen gidder alt maset med spørsmål om hvor man skal være hvert år, pakke med seg haugevis med klær og gaver og dra til noen andre å være på julaften. 

Det er en tid for alt. Når man har magi i besteforeldrenes/ foreldrenes hjem, så er det magi nok, ofte med kusiner, fettere, tanter og onkler. Og når besteforeldrene blir for gamle til å orke å være vertskap, så tar andre over. Noen liker å ha hele storfamilien tilstede- andre vil være alene, eller kun med kjernefamilien.Juletradisjonene er sterke og de som har vært en av årets viktigste begivenheter for mange, så de aller fleste vil holde på den lengst mulig. Uansett hvordan man feirer. Som Ts og jeg vil. Og sikkert mange flere også. 

Så er det også den tristeste tiden på året for mange, så eneste gode grunn til å bryte tradisjonen på noen punkt er å invitere de som ikke vil være alene, eller bidra annet sted så andre får en bedre jul. 

Endret av ReneRene
Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

For meg er det helt uaktuelt å sitte på julaften her hjemme å bare være meg,kjæresten min og barnet mitt. Da hadde jeg ikke noe julestemning. Julen handler jo om å være med familien og skape koselige minner. Så når jeg har sønnen min på julaften så er vi sammen med farmor,onkler,søsken og foreldrene mine. Når sønnen min er hos faren sin så feirer vi jul hos hans familie å det er veldig koselig det også. Selvfølgelig må han også få feire jul med familien sin,det er selvfølge for min del. Å her oppstår det aldri diskusjoner om hvor vi skal være,vi har annenhvert år ordningen.

Anonymkode: 0ac74...1ac

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Da jeg var liten feiret vi annenhver jul hjemme og hos bestemor på fjellet. Når jeg tenker tilbake er det julene hos bestemor jeg husker. De var fulle av ekte julemagi, med ren snø som knirket under skoene, snøtunge trær, stjerneklar himmel, bestemors varme, gammeldagse kjøkken, masse familie innom og fjøsnissen som tittet frem fra bak låven ♥️

Anonymkode: 0a504...80c

Vi feira hver for oss da vi ikke hadde barn( ble kun 2 år). etter det så har vi feiret sammen med hans familie en gang( en gang avlyst da vi hadde 3 mnd gammel baby og søskenbarn  hadde en sykdom babyer ikke bør få) 

Grunnen til vi ikke har feira flere gang med hans familie er fordi vi hadde småbarn( nå skolebarn) og vi ville være hjemme. De er alltid velkomne her, men har alltid valgt å feire med svogers familie. 

Mine foreldre og besteforeldre er som regel hos oss annet hvert år.

Anonymkode: 68711...8ad

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Da jeg var liten feiret vi annenhver jul hjemme og hos bestemor på fjellet. Når jeg tenker tilbake er det julene hos bestemor jeg husker. De var fulle av ekte julemagi, med ren snø som knirket under skoene, snøtunge trær, stjerneklar himmel, bestemors varme, gammeldagse kjøkken, masse familie innom og fjøsnissen som tittet frem fra bak låven ♥️

Anonymkode: 0a504...80c

Jeg er 36 år og søsteren min er 41 år,å begge sier forsatt at det bare blir skikkelig jul hos farmoren vår ❤ Der feiret vi ofte jul når vi var små å det har vi forsatt med etter vi er blitt voksen,de årene hun ikke er bortreist.

Anonymkode: 0ac74...1ac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...