Gå til innhold

Skal dø snart og røyking

Anbefalte innlegg

Min mor har lungekreft med spredning. Har 3-4 måneder igjen. Nå har hun lyst å røyke igjen. Hun trenger det sier hun for å komme seg gjennom den siste tiden. Min bror er imot det. Hva hadde dere gjort? Innfridd hennes ønsker? 

Anonymkode: 8c69d...40e

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443182-skal-d%C3%B8-snart-og-r%C3%B8yking/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Min mor har lungekreft med spredning. Har 3-4 måneder igjen. Nå har hun lyst å røyke igjen. Hun trenger det sier hun for å komme seg gjennom den siste tiden. Min bror er imot det. Hva hadde dere gjort? Innfridd hennes ønsker? 

Bestemmer du eller din bror over henne?

Jeg syns det høres helt fælt ut selv, man dør jo av kvelning når man har denne sykdommen, så jeg hadde aldri tatt et trekk igjen hvis jeg var syk som henne. Men det er hun selv som bestemmer.

Anonymkode: f030d...53c

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det kan  jo ikke skade henne mer, så det har ingenting å si.

Men hva mener dere med om dere skal innfri hennes ønske? Det er hennes valg, og dere har ikke noe med det å gjøre

Anonymkode: 95904...02f

Hun spurte om jeg kan kjøpe røyk i morgen. Broren min hadde sagt nei 

Annonse

Hva tror din bror? At lungekreften forsvinner om hun ikke røyker? La henne røyke så mye hun vil - det gjør absolutt ingen forskjell. 
Mamma døde også av lungekreft - men der gikk det bare noen uker. Ellers hadde hun nok tatt opp røykingen igjen hun også. 

Anonymkode: 8bb5e...fe1

Det velger hun selv. Voksent menneske som bestemmer over egen kropp. 
Skulle jeg dødd snart ville jeg også begynt å røyke igjen. Sikkert også drukket endel vin, spist masse sjokolade og snacks, osv. Siste nytelse før døden❤️

Anonymkode: fc7a2...e23

Annonse

Dama skal dø snart å hun skal selvfølgelig få ønsket sitt Ingrid. Hva tjener dere på å si nei? Hva tjener hun? Om hun får tre dager ekstra med smerter ved å ikke røyke. Ingen leger vil anbefale det, dette er hennes valg. Som påførende bør dere innfri hennes ønske. Kanskje gir det henne ro, litt trøst og glede . 

Anonymkode: da986...b0d

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Tror jeg hadde bedt om fullmakt til å diskutere det med legen hennes?

og kan e-sigarett være et alternativ?

Anonymkode: b49c8...4af

Dama er da hverken dement eller surrete, hun har kreft, men det betyr ikke at andre skal få bestemme over henne den siste tiden hun har igjen. 

Hvis hun ba om 3 liter vin, ville dere gitt henne det? Det er like skadelig og kreftfremkallende som røyk. Sannheten er at hun snart skal dø, og det er ikke deres jobb å pine henne den siste tiden hun har. La henne leve som hun vil. Det er hennes min uansett om dere liker det eller ikke.

Anonymkode: d9d9d...75f

Jeg forstår broren din. Det er vanskelig å kjøpe røyk til moren sin når hun er dødssyk. Han skal miste henne, og vil ikke gjøre henne verre eller at hun skal dø før hun må.  Jeg syns moren din ikke burde spurt om dette- bare sagt at hun ønsker å røyke, snakket med lege og så eventuelt tatt det opp med dere OG legen tilstede. 

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Ja

Anonymkode: 4d74b...a59

Bestemor døde av lungekreft. Hun hadde sluttet å røyke 20 år tidligere, men om hun hadde ønsket seg røyk på det siste så hadde jeg ordnet det for henne. Dessverre var hun så hardt angrepet i hjernen av kreftceller at hun ikke forsto opp ned på noe, og skjønte knapt hvem jeg var da hun hadde 3-4 mnd igjen å leve 

Anonymkode: 36689...e88

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...