Gå til innhold

Bruk av konfirmasjonspenger

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mine har fått rundt 30.000 og har brukt de fritt.

De to eldste kjøpte seg en gaming pc og resten gikk i lett motorsykkel da de ble 16 år, begge gutter.

Jenta som nå er 16 har brukt rundt 6.000 på div småtteri. Resten står på sparekontoen hennes.

Anonymkode: 43e78...4e7

Annonse

De fikk bruke på hver sin ting de ønsket seg og som vi var enige i at de kunne bruke det på. Det var en tredjedel av summen, og ting de brukte i minimum to år. Resten sparte de, og hun som er eldre enn 18 bruker pengene som hun vil. Det vil nestemann også gjøre. 

Endret av ReneRene

Sønnen vår fikk disponere 10% selv. Resten ble satt i fond og på høyrentekonto. 

Han fikk ca 100.000

Jeg tenker familie og venner IKKE gav han store pengebeløp for at han skulle sløse de vekk på en helg. 

Anonymkode: b0957...7e9

Fikk ca 100k.

Har alltid jobbet og vært flink til å spare, så følte ikke behovet for å sette noen grenser. Men vi drøfter uansett alle store avgjørelser, så hadde satt en stopper for det hvis det ble uvettig pengebruk.

Brukte ca 100k på førerkort, atv, dykkerutstyr, dykkerlappen, jegerprøven, båtførerprøven o.l. Men har fortsatt 250k på konto, så det er jo et definisjonsspørsmål om det var konfirmasjonspenger eller lønn/sparepenger som ble brukt.

Der vi bor får konfirmantene fri første mandag etter konfirmasjonen, den kalles slengemandag. Da tar mange av ungdommene med seg litt penger, å reiser ut på shopping og spiser med venner. Så det ble brukt ca 2000 der, kjøpte seg en fin jakke, og litt småting, hadde med seg 5000. 

Anonymkode: f57f7...a04

Annonse

Eldste fikk 25 000. 20 rett på BSU og resten ble spart til shopping da de reiste med hvite busser.

Mellomste fikk 17 000. Satt 10 på BSU og shoppet med venninner ved første anledning med resten.

Minste er ikke konfirmert enda, men får antakelig mer penger enn søstrene. Han sparer alt han får av penger og har en grei konto allerede. Kjøper store ting når han får råd til det so PlayStation og data for gaming. Regner med så mye som mulig settes inn på BSU.

Anonymkode: 4d600...9e9

Summene her er helt sinnsyke og jeg håper virkelig ikke de gjenspeiler virkeligheten. For snakker meg om å både skape forskjeller og forventningspress fra tidig alder. Våre har fått rundt 20.000,- hver til konfirmasjonen i penger og de har brukt dem ulikt. Noe klær de har ønsket seg, en Mac eller gaming pc osv. 

Anonymkode: 3b68b...3cf

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Summene her er helt sinnsyke og jeg håper virkelig ikke de gjenspeiler virkeligheten. For snakker meg om å både skape forskjeller og forventningspress fra tidig alder. Våre har fått rundt 20.000,- hver til konfirmasjonen i penger og de har brukt dem ulikt. Noe klær de har ønsket seg, en Mac eller gaming pc osv. 

Tenk deg om litt. Hvem nevner store summer når ikke Ts ba om siffer på beløp? 

Hvem nevner store beløp i det hele tatt? 

Ingen grunn til å bli opprørt. 

ReneRene skrev (2 timer siden):

Tenk deg om litt. Hvem nevner store summer når ikke Ts ba om siffer på beløp? 

Hvem nevner store beløp i det hele tatt? 

Ingen grunn til å bli opprørt. 

Har du drukket eller er ikke flere hundre tusen store beløp for deg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...