Gå til innhold

Hva tenker dere om dette? Ang sexlyder og unger i huset

Anbefalte innlegg

Snakket med en kompis som nylig har fått kjæreste. Han har et barn på 12 år. Han sa at han hadde pratet med ungen om at det kanskje kunne bli sexlyder i blant, og sa at de hadde en fin samtale om dette, mente ungen var voksen nok til å forstå. Videre fortalte han at ungen hadde full oversikt på når moren og samboeren hadde hatt sex sist, grunnet lyder. 

Jeg vet ikke hva som er riktig og galt her, men jeg vokste opp med foreldre som tok null hensyn og visste null diskresjon. Det var veldig ekkelt og vanskelig for meg. 

Jeg og min mann er så stille som vi klarer når vi har sex, etter at ungene var så store at de fortsatt er våkne. 

Er det jeg som er overforsiktig her?

Anonymkode: bbe07...560

Fortsetter under...

Nei, jeg tenker at man tar rimelige hensyn. Vi lager gjerne lyd, men kun når vi antar at vi er alene i etasjen og/eller de har lagt seg. Hvis vi er usikre eller vet de kan være innen hørevidde, er vi så stille som vi klarer. 

Anonymkode: f6e1a...0e8

Hvorfor involverer han ungen i sitt sexliv som om  barnet er det som må vise forståelse for ting som kan oppleves ubehagelig? 

Det er helt ok at barn skal vite at det er vanlig å ha sex, men det er ikke akkurat som om ungen her blir tatt hensyn til. Veldig spesielt. 

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Snakket med en kompis som nylig har fått kjæreste. Han har et barn på 12 år. Han sa at han hadde pratet med ungen om at det kanskje kunne bli sexlyder i blant, og sa at de hadde en fin samtale om dette, mente ungen var voksen nok til å forstå. Videre fortalte han at ungen hadde full oversikt på når moren og samboeren hadde hatt sex sist, grunnet lyder. 

Jeg vet ikke hva som er riktig og galt her, men jeg vokste opp med foreldre som tok null hensyn og visste null diskresjon. Det var veldig ekkelt og vanskelig for meg. 

Jeg og min mann er så stille som vi klarer når vi har sex, etter at ungene var så store at de fortsatt er våkne. 

Er det jeg som er overforsiktig her?

Det er nok veldig forskjellig i de tusen hjem. Her i hus er det normalt for oss å være nakne, onanere, lage sex/nytelses-lyder osv. Våre barn har hele livet vokst opp med å høre når vi voksne ha sex. De lærte tidlig hva sex var. Jeg hører også når barna onanerer. I vårt hjem er alt dette normalt, men forstår at det ikke er slik i alle andre hjem. 

Anonymkode: b5582...5cd

Annonse

Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Det er nok veldig forskjellig i de tusen hjem. Her i hus er det normalt for oss å være nakne, onanere, lage sex/nytelses-lyder osv. Våre barn har hele livet vokst opp med å høre når vi voksne ha sex. De lærte tidlig hva sex var. Jeg hører også når barna onanerer. I vårt hjem er alt dette normalt, men forstår at det ikke er slik i alle andre hjem. 

🤢

Anonymkode: b48b6...465

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg syns dette var litt forstyrrende. Eller mer enn litt. 

Shit. Ikke normalt! Virkelig ikke.

Anonymkode: 72c8c...609

Dette synes jeg var veldig spesielt.

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

:hakeslepp: Det der er ikke normalt

Anonymkode: 40217...58d

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er normalt å ta hensyn til andre mennesker og ikke presse egen nytelse på andre. Det er ubehagelig å høre på andre har sex, uansett om man er barn eller voksen.

Anonymkode: 40217...58d

Enig!!

Anonymkode: 72c8c...609

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det er sykt. 

Anonymkode: e691f...bbb

Vi har aldri pratet med ungene om dette, men ser ikke bort fra at de har hørt oss en gang eller to i løpet av livet, og tror ikke de tar skade av det. 
Men vi har ikke sex hvis de er hjemme og våkne, såpass hensyn synes jeg det er naturlig å ta.

Vet ikke helt hvorfor, men synes det blir noe annet når steforeldre er involvert.

Da hadde jeg nok gjort alt i min makt for at de ikke skulle høre oss.

Her er vi så stille som mulig så lenge 12-åringen er hjemme. Forsøker å ta deg enten veldig sent eller på ettermiddagen når hun er ute med venner. Vil absolutt ikke at hun skal høre oss!

Hun har hørt oss 2 ganger. Ene gangen banket hun hardt på døren og den andre gangen fortalte hun at hun hadde hørt tidligere. Jeg snakket med henne og sa at jeg skjønner at ho ikke likte å høre det og jeg beklaget at hun hørte det, men sa også til henne at hvis hun faktisk hadde lagt seg til å sove når hun skulle hadde hun sluppet det siden vi sørger for å gjøre det lenge etter hun egentlig skal sove.

Vi vurderer å kjøpe nytt hus neste år, kommer an på renter osv. så klart, for å få en annen planløsning og soverom i hver vår etasje 😅

Anonymkode: c54a8...e1d

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Du har helt sikkert rett i at folk har ulike grenser for slikt, men dett tror jeg er den mer outrerte varianten....

Anonymkode: 4bb95...d8a

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Du ser hva de som har vokst opp med å høre foreldrene har sex mener om det. Det er faktisk ikke greit. 

Anonymkode: de8ed...0e1

ma(G)ma med to små :) skrev (6 timer siden):

Vi har aldri pratet med ungene om dette, men ser ikke bort fra at de har hørt oss en gang eller to i løpet av livet, og tror ikke de tar skade av det.

Anonymkode: 38a84...da1

Ser ikke noe galt i at man gir barna en heads up. Det åpner for at de sier fra pm de hører noe. Man skal ikke skjerme barn for alt seksuelt. De tåler å vite og evt høre ag foreldre har sex. 

Anonymkode: ab698...edd

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Ser ikke noe galt i at man gir barna en heads up. Det åpner for at de sier fra pm de hører noe. Man skal ikke skjerme barn for alt seksuelt. De tåler å vite og evt høre ag foreldre har sex. 

Hva tenker du personlig om å høre andre ha sex? Er det helt greit, eller noe du helst vil unngå? 

Jeg ønsker ikke å bli del av noe så personlig av noen, og kan da bare forestille meg hvor ubehagelig det må være for barn og unge å høre foreldrene sine. 

Så jo, man bør absolutt skjerme barna fra det. I den alderen er det ofte pinlig nok å tenke at foreldrene ‘gjør det’, å høre det blir ekstremt ubehagelig. 

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Hva tenker du personlig om å høre andre ha sex? Er det helt greit, eller noe du helst vil unngå? 

Jeg ønsker ikke å bli del av noe så personlig av noen, og kan da bare forestille meg hvor ubehagelig det må være for barn og unge å høre foreldrene sine. 

Så jo, man bør absolutt skjerme barna fra det. I den alderen er det ofte pinlig nok å tenke at foreldrene ‘gjør det’, å høre det blir ekstremt ubehagelig. 

Jeg synes ikke det er noen krise. Og jeg ville sagt fra dagen etter. Så får de mulighet til å dempe seg om de ikke vil at noen skal høre dem.

Det er jo vi som gjør det pinlig for dem. Det er vi som lærer dem at det er pinlig å høre foreldre ha sex. Lærer bo dem noe annet, så er det jo ikke pinlig. Og så bør man være så åpen at dersom de likevel føler ubehag ved å høre det, så tør de å si fra. Sex bør virkelig ikke være så tabu

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg synes ikke det er noen krise. Og jeg ville sagt fra dagen etter. Så får de mulighet til å dempe seg om de ikke vil at noen skal høre dem.

Det er jo vi som gjør det pinlig for dem. Det er vi som lærer dem at det er pinlig å høre foreldre ha sex. Lærer bo dem noe annet, så er det jo ikke pinlig. Og så bør man være så åpen at dersom de likevel føler ubehag ved å høre det, så tør de å si fra. Sex bør virkelig ikke være så tabu

Nei. Det er ingen som lærer barn at det er pinlig å høre andre ha sex. 

Det er heller ikke opp til deg å avgjøre hvorvidt dine barn skal mislike å høre deg ha sex eller ikke. Jeg kan garantere deg at de synes det føles invanderende og veldig ubehagelig. Det er utrolig egoistisk å prakke sexlivet sitt på andre altså, og det har ingenting med «tabu» å gjøre.

Anonymkode: ecf7a...2db

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Nei. Det er ingen som lærer barn at det er pinlig å høre andre ha sex. 

Det er heller ikke opp til deg å avgjøre hvorvidt dine barn skal mislike å høre deg ha sex eller ikke. Jeg kan garantere deg at de synes det føles invanderende og veldig ubehagelig. Det er utrolig egoistisk å prakke sexlivet sitt på andre altså, og det har ingenting med «tabu» å gjøre.

Anonymkode: ecf7a...2db

Da må barna vite at de kan si fra da. Så slipper de å høre det. Barna mine har aldri hørt at jeg har sex, men om det skulle være aktuelt, så vil jeg gjerne at de tør å si fra om de føler det ubehagelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...