Gå til innhold

Foreldremøte i klassen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Eg har aldri teke med kaffi som klassekontakt, og kjem nok heller ikkje til å gjere det i framtida heller. Ikkje utover kaffi til meg sjølv i termokopp. Eg er tilhengjar av å senke terskelen for å ta på seg slike verv, ikkje auke.

Men eg hadde absolutt takka ja til kaffien om den hadde komt på bordet.

Annonse

Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Hvorfor må man alltid trykke noe inn i trynet? Ikke rart at kun 1/3 av den voksne befolkningen er normalvektig 

Anonymkode: eefb1...40b

Ja, man blir sikkert sykelig overvektig av å spise twist eller annet på foreldremøte. Det er nok den stunden som er avgjørende.

Det spiller ingen rolle at de spiser grønnkål og kylling ellers. Det er foreldremøte som er den store synderen! 

Men fuck litt hygge. Det skal vi ikke ha noe av. Sånn dilling og usunn livsstil betakker man seg så klart. Får være måte på kos...

Endret av ReneRene
ReneRene skrev (9 minutter siden):

Ja, man blir sikkert sykelig overvektig av å spise twist eller annet på foreldremøte. Det er nok den stunden som er avgjørende.

Det spiller ingen rolle at de spiser grønnkål og kylling ellers. Det er foreldremøte som er den store synderen! 

Men fuck litt hygge. Det skal vi ikke ha noe av. Sånn dilling og usunn livsstil betakker man seg så klart. Får være måte på kos...

Poenget fløy himmelhøyt over deg tydeligvis.

Anonymkode: 623d8...ce7

ReneRene skrev (22 minutter siden):

Det er usunt å skape en kultur hvor man ikke kan gjøre noe som helst uten å samtidig «kose seg» med kake og kaffe. Foreldremøte, vennegruppe, fotballcup, styremøte, sameiemøte, dugnad i barnehagen.. overalt er det godterier! 

Har vært både lærer og forelder i noen år. Begge deler på små skoler med maks 90 elever. Som lærer har jeg aldri fikset noe kaffi eller noe å spise, det er klassekontakten sin jobb. Men bare hvis de ønsker/har tid til det. Samme på skolen til barna. Har aldri opplevd læreren fikse det, men noen ganger gjør klassekontakten det. Vil si det er 50/50 om det blir no eller ikke.

Anonymkode: c9f22...b1e

Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

Det er usunt å skape en kultur hvor man ikke kan gjøre noe som helst uten å samtidig «kose seg» med kake og kaffe. Foreldremøte, vennegruppe, fotballcup, styremøte, sameiemøte, dugnad i barnehagen.. overalt er det godterier! 

Ja, hvis det er kaker kanskje ved hver anledning. Men nå ramser du jo opp veldig mange tilstelninger da. Foreldremøte bør være litt hygge, det skaper bedre stemning. Det blir seks twistbiter på alt du nevner. Jeg mener ikke at man skal hive innpå. Bare litt ekstra hygge, og jo litt sjokolade skaper hygge 🙂

Tror det er veldig forskjellig. På barneskolen hadde klassen til datteren min klassekontakter som bakte kake og laget kaffe til foreldremøter. Hos sønnen min fikk vi kaffe og te.

På ungdomsskolen ordner lærerne til datteren kaffe/te, til sønnen er det ikke noe. Alle har med kaffe selv eller vannflaske. 

Anonymkode: 3b7b2...853

Trenger man egentlig noe å bite i? Nei, mener jeg. 

Jeg har med egen vannflaske, kan bli tørr i munnen. Så kaffe /vann kan være kjekt. Skjønner at man vil noe til kaffen. En bolle med twist skader ikke. 

Her baker de kaker.. Jeg vil egentlig fort hjem og ordne kveldsmat og legge barn. 

Anonymkode: ac226...0a8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...