Gå til innhold

Foreldremøte i klassen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er klassekontakt og har tidligere tatt med kaffe og litt å bite (f eks twist). Har vært på flere møter i de andre klassene er det ikke er tatt med noen ting. Hva er vanlig? Gjør jeg for mye ut av det 🤔

Anonymkode: 1ab1c...eec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skolen serverer alltid twist og kaffe her til fellesmøte. Og etter å hatt barn på samme skole i 13 år fleiper vi med at det er twisten som får oss til å møte 

Anonymkode: 31436...c05

Skrevet

Vi hadde noe på første møte i førsteklasse, men det hadde litt ekstra opplegg for at vi skulle bli kjent med hverandre. Senere har det vært kortere møter og ingen servering.

Anonymkode: 97c01...6c6

Skrevet

Vi har aldri hatt møte for kun klassen, bare for trinnet. Begge barna har vært på trinn med 70-75 elever, og det har aldri vært noe form for servering. 

Anonymkode: 01261...5b8

Skrevet

Har fire barn mellom 14 og 22 år så det har blitt mange foreldremøter oppigjennom.

I noen klasser har det vært vanlig, i andre ikke. 

Som regel har lærerne sørget for kaffe da

Anonymkode: ef190...fda

Skrevet

Jeg syns du kan være uvanlig i så fall. Det er ikke noe noen kan kritisere - tvert i mot.

Vi hadde kaffe og te. 

Skrevet

Eg har aldri teke med kaffi som klassekontakt, og kjem nok heller ikkje til å gjere det i framtida heller. Ikkje utover kaffi til meg sjølv i termokopp. Eg er tilhengjar av å senke terskelen for å ta på seg slike verv, ikkje auke.

Men eg hadde absolutt takka ja til kaffien om den hadde komt på bordet.

Skrevet

Her har f eks gutteforeldre med kaffe/ brus og jenteforeldre med noe å bite i. Så bytter vi neste gang

Er foreldremøte for hele trinnet kl 18 og så klassevis kl 19 

Anonymkode: 8b0a4...a0a

Skrevet

Hos oss er det kun en klasse per trinn, liten skole med 60-70 elever totalt. Drikker ikke kaffe sjølv så har tørke støv av kaffetrakteren når det var foreldremøter ifjor og jeg var klassekontakt. HI

Anonymkode: 1ab1c...eec

Skrevet

Etter korona er det blitt helt slutt på noe som helst servering. Ingen drikke eller noe å bite i.

Anonymkode: ed90e...7ff

Skrevet

Å før korona så hadde foreldrene til guttene med drikke,å foreldrene til jentene hadde med noe å bite i.

Anonymkode: ed90e...7ff

Skrevet

Ikke noe kaffe eller slik der mine barn går, men foreldrene har heller ikke tid til å dille. Her blir møtene unnagjort, og så går folk hjem

Anonymkode: 08423...870

Skrevet

Hvorfor må man alltid trykke noe inn i trynet? Ikke rart at kun 1/3 av den voksne befolkningen er normalvektig 

Anonymkode: eefb1...40b

Skrevet

Hvorfor må man ha noe å spise på bare fordi man er på et møte som varer en time eller to, hva er poenget?

Anonymkode: 623d8...ce7

Skrevet (endret)
Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Hvorfor må man alltid trykke noe inn i trynet? Ikke rart at kun 1/3 av den voksne befolkningen er normalvektig 

Ja, man blir sikkert sykelig overvektig av å spise twist eller annet på foreldremøte. Det er nok den stunden som er avgjørende.

Det spiller ingen rolle at de spiser grønnkål og kylling ellers. Det er foreldremøte som er den store synderen! 

Men fuck litt hygge. Det skal vi ikke ha noe av. Sånn dilling og usunn livsstil betakker man seg så klart. Får være måte på kos...

Endret av ReneRene
Skrevet
ReneRene skrev (9 minutter siden):

Ja, man blir sikkert sykelig overvektig av å spise twist eller annet på foreldremøte. Det er nok den stunden som er avgjørende.

Det spiller ingen rolle at de spiser grønnkål og kylling ellers. Det er foreldremøte som er den store synderen! 

Men fuck litt hygge. Det skal vi ikke ha noe av. Sånn dilling og usunn livsstil betakker man seg så klart. Får være måte på kos...

Poenget fløy himmelhøyt over deg tydeligvis.

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Poenget fløy himmelhøyt over deg tydeligvis.

Sikkert 😀

Skrevet
ReneRene skrev (22 minutter siden):

Det er usunt å skape en kultur hvor man ikke kan gjøre noe som helst uten å samtidig «kose seg» med kake og kaffe. Foreldremøte, vennegruppe, fotballcup, styremøte, sameiemøte, dugnad i barnehagen.. overalt er det godterier! 

Skrevet

Har vært både lærer og forelder i noen år. Begge deler på små skoler med maks 90 elever. Som lærer har jeg aldri fikset noe kaffi eller noe å spise, det er klassekontakten sin jobb. Men bare hvis de ønsker/har tid til det. Samme på skolen til barna. Har aldri opplevd læreren fikse det, men noen ganger gjør klassekontakten det. Vil si det er 50/50 om det blir no eller ikke.

Anonymkode: c9f22...b1e

Skrevet
Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

Det er usunt å skape en kultur hvor man ikke kan gjøre noe som helst uten å samtidig «kose seg» med kake og kaffe. Foreldremøte, vennegruppe, fotballcup, styremøte, sameiemøte, dugnad i barnehagen.. overalt er det godterier! 

Ja, hvis det er kaker kanskje ved hver anledning. Men nå ramser du jo opp veldig mange tilstelninger da. Foreldremøte bør være litt hygge, det skaper bedre stemning. Det blir seks twistbiter på alt du nevner. Jeg mener ikke at man skal hive innpå. Bare litt ekstra hygge, og jo litt sjokolade skaper hygge 🙂

Skrevet

Her hadde gutteforeldre med drikke, og jenteforeldrene med noe å bite i sist foreldremøte. Bytter neste gang. Det går mest i druer / kjeks, og kaffe / farris.

Anonymkode: 0ff48...a16

Skrevet

Tror det er veldig forskjellig. På barneskolen hadde klassen til datteren min klassekontakter som bakte kake og laget kaffe til foreldremøter. Hos sønnen min fikk vi kaffe og te.

På ungdomsskolen ordner lærerne til datteren kaffe/te, til sønnen er det ikke noe. Alle har med kaffe selv eller vannflaske. 

Anonymkode: 3b7b2...853

Skrevet

Et foreldremøte skal gå unna. Pauser til matbit og kaffe er helt unødvendig. Hvis noen føler for å spise, kan de ta med til seg selv.

Skrevet

Trenger man egentlig noe å bite i? Nei, mener jeg. 

Jeg har med egen vannflaske, kan bli tørr i munnen. Så kaffe /vann kan være kjekt. Skjønner at man vil noe til kaffen. En bolle med twist skader ikke. 

Her baker de kaker.. Jeg vil egentlig fort hjem og ordne kveldsmat og legge barn. 

Anonymkode: ac226...0a8

Skrevet

Med eldste var det ofte kaffe/vann og twist. Med yngste har det ikke vært servert noe. Begge deler har vært helt greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...