Gå til innhold

Erfaring med temperaturer på Mallorca i høstferien? (Uke 40 på Østlandet)

Anbefalte innlegg

Det ser ut til at de som er der nå har temperaturer på 27-29 grader, men vet ikke om det er spesielt for i år.

Jeg vil heller reise i høstferien enn i sommerferien, pga de høye temperaturene, skogbranner osv. som har vært de siste årene  på sommeren.. 

Anonymkode: f8786...8c4

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det kommer jo an på hvor på øya du skal. Gå inn på yr eller storm og søk opp den plassen du tenker? 

Anonymkode: 62d2d...de4

Oup, skjønte nå at du muligens ikke mente i år 🙈 Da ville jeg googlet gjennomsnittstemperatur for den plassen du tenker den måneden/uken du tenker.

Anonymkode: 62d2d...de4

Jeg har ofte vært i Spania i høstferien, og synes det er deilig temperatur der da. Du har ikke sommerheten, men fortsatt deilig varme. Pleier som regel å ligge opp mot 28 grader på fastlandet (har hus i Alicante). Bassenget er kaldt, men sjøen er fantastisk. I fjor var jeg på stranden og badet til midten av november. 
Hvis du ikke er glad i heten der midt på sommeren (i juli var det 43 grader et par dager), anbefaler jeg høstferien. 

Anonymkode: 0f09d...755

Høstferien i Oslo og Viken er uke 40, Innlandet er en stor del av Østlandet,og har høstferie i uke 41. 

Vær så snill - husk at Østlandet er mye mer enn Osloområdet. 

Til saken: Uke 40 er nok som regel grei på Mallorca. Uke 41 er for seint. 

Anonymkode: a3456...06d

Sant at Østlandet er mer enn Viken og Oslo. 

Her vi bor er det høstferie i uke 40

Har bestilt til neste år 28. september til 5. oktober i Alcudia. All inclusive med datteren min. 

Ser at temperaturene nå er 28-29 og det er jo perfekt. På AccuWeather ser det ut som om det har vært temperaturene også tilbake i tid.

Sommeren blir for varmt. Og ble litt skremt av alle brannene i år. Så da holder vi oss heller i Skandinavia.. 

HI

Annonse

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Høstferien i Oslo og Viken er uke 40, Innlandet er en stor del av Østlandet,og har høstferie i uke 41. I

Vær så snill - husk at Østlandet er mye mer enn Osloområdet. 

Til saken: Uke 40 er nok som regel grei på Mallorca. Uke 41 er for seint. 

Innlandet er uvesentlig når man snakker om Østlandet.

Uke 40 er supert på Mallorca, vært flere ganger 

Anonymkode: a6398...258

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Innlandet er uvesentlig når man snakker om Østlandet.

Uke 40 er supert på Mallorca, vært flere ganger 

Anonymkode: a6398...258

Hæ? Er Innlandet uvesentlig på Østlandet? Forklar! 

Er på Mallorca nå, Alcudia. Helt fantastisk deilig vær, 28 grader, deilig sjøtemp, skyfri himmel. 

Var her i uke 40 for noen få år siden også, da var det kaldere, meget ustabilt, regnet flere dager. 

Ergo umulig å si. 

Jeg ville ikke satset på Mallorca i høstferien. Veldig ustabilt vær. Bedre med fastlands Spania. Enten Alicante området eller Malaga området. 

Anonymkode: 9500a...db9

Anonym bruker skrev (På 1.10.2023 den 16.27):

Hæ? Er Innlandet uvesentlig på Østlandet? Forklar! 

Vil tro at hadde hun bodd i Innlandet så hadde hun skrevet det. Samt også nevnt uke 41 i stede for uke 40…

Anonymkode: df959...f1b

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Jeg ville ikke satset på Mallorca i høstferien. Veldig ustabilt vær. Bedre med fastlands Spania. Enten Alicante området eller Malaga området. 

Anonymkode: 9500a...db9

Nå er reisen bestilt, så får krysse alle fingre ig tær 😀

Jeg ser på oversikter over tidligere år og historisk gjennomsnitt at slutten av september og første uka i oktober har pleid å ligge på 25-27 grader, så håper at det blir slik neste år også.

Jeg har latt meg skremme mer av sommertemperaturene de siste årene, så å reise dit i sommerferie er ikke aktuelt.. 

Selvfølgelig utrolig kjipt om man regner bort ei uke.. 🥶

HI

Sjelden det er regn en uke i strekk på Mallorca, men en dag eller to med overskyet vær kan du få.

Jeg liker ikke ekstremvarme og synes juli i Norge er mer enn varm nok, så jeg synes "syden" i høstferien er helt topp.

Blir det en overskyet dag kan man gjøre andre ting enn å bade, dra på sightseeing...

Anonymkode: 9ea36...1e0

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Sjelden det er regn en uke i strekk på Mallorca, men en dag eller to med overskyet vær kan du få.

Jeg liker ikke ekstremvarme og synes juli i Norge er mer enn varm nok, så jeg synes "syden" i høstferien er helt topp.

Blir det en overskyet dag kan man gjøre andre ting enn å bade, dra på sightseeing...

Anonymkode: 9ea36...1e0

Godt å høre 😀

Ja, vi har mange muligheter utover å bade. Vi har også leid et rom med egen takterrasse og boblebad, så da kan nan søke varme der eventuelt 😁

Blir første gang vi tester All Inclusive også. Sørlig mannen hater konseptet - men jeg ville gjerne forsøke det én gang… så vi kan jo bruke tiden på å spise om det blir dårlig vær 😅

Ser at det hotellet vi skal bo på får skryt for All inclusive tilbudet sitt, og at det er mye variasjon og høy kvalitet på maten. Så gjenstår jo det å se 😄

Jeg har ikke vært i «syden» siden jeg var 14 selv, så veldig spent.. 

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...