Gå til innhold

Å skrive om seg selv i en cv. Hva har du skrevet?

Anbefalte innlegg

Pusser på CV-en min nå, i tillegg til noen søknadsbrev. Fikk hjelp til å gå over det i etterkant, da var tilbakemeldingen at jeg bør skrive mer om hvem jeg er. 

Men det er ikke særlig spennende, liker å lage mat og å reise, men det er jo ikke akkurat noe å skrive om 😅 Hva skriver dere når dere skal beskrive dere selv? 

Anonymkode: 13761...66e

Fortsetter under...

En CV skal være en punktvis oppsummering av livet ditt med hovedvekt på utdanning, arbeidserfaring og ev. annen nyttig kompetanse rettet mot stillingen du søker. Det er i tillegg ikke helt uvanlig å ha et punkt som heter "Hobbyer", "Fritid" el. der man punkter inn litt om hva man gjør utenom jobb. Hvis du da søker jobb i f.eks. en barnehage, vil det være positivt om man har fritidsinteresser som "Gå turer i skog og fjell", "Håndarbeid" og "Matlaging", mens det sannsynligvis ikke er fullt så relevant om man søker jobb som regnskapsfører. 

Anonymkode: 73044...fb6

Du trenger ikke skrive om deg selv i en CV

Jeg har et punkt nederst hvor jeg bare har skrevet et par setninger om hva jeg liker å bruke fritiden min til. Det er ikke nødvendig, men jeg tenker det gir et lite inntrykk av mennesket meg og det kan være greit, ihvertfall i noen typer stillinger.

Jeg er ikke et veldig spennende menneske i fritiden jeg heller, liker å bruke tid med familien, lese og gå turer med hunden i skog og på fjell.

Anonymkode: 1e219...2d9

Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Du trenger ikke skrive om deg selv i en CV

Jeg har et punkt nederst hvor jeg bare har skrevet et par setninger om hva jeg liker å bruke fritiden min til. Det er ikke nødvendig, men jeg tenker det gir et lite inntrykk av mennesket meg og det kan være greit, ihvertfall i noen typer stillinger.

Jeg er ikke et veldig spennende menneske i fritiden jeg heller, liker å bruke tid med familien, lese og gå turer med hunden i skog og på fjell.

Anonymkode: 1e219...2d9

Man «skal» skrive nøkkelkompetanse øverst på CV. Og jeg tenker det er det HI sikter til. Det skriver man litt om seg selv og kompetanse i stikkordsform

Anonymkode: d7be5...867

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...