Gå til innhold

Å bli særboer pga allergi mot hund og kjærestens mor vil han skal ta den nye valpen

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Han vil og ikke samtidig mest ikke på grunn av turene en hund krever. Og han er ikke så tur menneske. Jeg vet at moren hans ELSKER hunder. Og mener at hunder er et «must» men for meg er det ikke nok at hun gjerne passer dem om vi skal ut på ferie. Jeg vil ikke bli bundet til en hund for hvem vet 10 år? Og planlegge rundt den og hår og skit som blir dratt inn i hus og heller vil jeg ikke gå på tur med den og rydde etter den. 
jeg sa til han om han sier «ja» til å få den hunden så er jeg ikke sikker på barn, og da mente han at vi kunne skaffe oss et annet kjæledyr som ikke krever masse ansvar og ikke allergisk til som jeg er enig i 

Anonymkode: 7a1ff...588

Men hva er egentlig problemet? Hvis typen din ikke engang vil ha hunden? 

Anonymkode: 47b55...4d6

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Men hva er egentlig problemet? Hvis typen din ikke engang vil ha hunden? 

Siden moren hans forsetter med at han burde ha den bare fordi han leker mye med hennes hund når vi besøker, og han liker hunder. 
«og hadde hatt godt av å få en valp»

Jeg tror hun ville ha hunden selv men vil ikke ha ansvar får 2 hunder. Jeg vil ikke flytte i ny leilighet bare får å få den hunden da de ikke tillater hunder der han bor nå.

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Siden moren hans forsetter med at han burde ha den bare fordi han leker mye med hennes hund når vi besøker, og han liker hunder. 
«og hadde hatt godt av å få en valp»

Jeg tror hun ville ha hunden selv men vil ikke ha ansvar får 2 hunder. Jeg vil ikke flytte i ny leilighet bare får å få den hunden da de ikke tillater hunder der han bor nå.

Men typen din vil jo ikke ha hunden!

Du vurderer helt oppriktig å få barn med en du ikke stoler på at respekterer ditt soleklare nei hva hund angår?!?

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Men typen din vil jo ikke ha hunden!

Du vurderer helt oppriktig å få barn med en du ikke stoler på at respekterer ditt soleklare nei hva hund angår?!?

Vil bare han skal si klart til moren sin mer en at han sier bare at jeg ikke vil ha hund til mora si. Tror ikke mora hans tar det store hintet utenom vis han selv sier nei.. jeg forstår selv ikke hvorfor hun bare ikke beholder denne kommende valpen selv siden hun mener hun vil den skal være i familie omkretsen men ser ut som hun ikke vil beholde den selv så mener hun at han hadde hatt godt av å ha denne. Selvfølgelig ingenting til sin andre sønn og datter, fordi de har ikke tid og sagt nei.. så jeg tror vis han sier nei så slutter hun med dette valpe maset.

valpene kommer om minst 1-2 uker til.

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Han vil og ikke samtidig mest ikke på grunn av turene en hund krever. Og han er ikke så tur menneske. Jeg vet at moren hans ELSKER hunder. Og mener at hunder er et «must» men for meg er det ikke nok at hun gjerne passer dem om vi skal ut på ferie. Jeg vil ikke bli bundet til en hund for hvem vet 10 år? Og planlegge rundt den og hår og skit som blir dratt inn i hus og heller vil jeg ikke gå på tur med den og rydde etter den. 
jeg sa til han om han sier «ja» til å få den hunden så er jeg ikke sikker på barn, og da mente han at vi kunne skaffe oss et annet kjæledyr som ikke krever masse ansvar og ikke allergisk til som jeg er enig i 

Seriøst, dette er en mann du IKKE bør få barn med!

1. Han vet du ikke tåler hund - han vil likevel ha hund.

2. Men selv om han vil ha hund, så vil han ikke ta ansvar for den hunden.

3. Tross pkt. 1 og 2, så lar han seg styre av sin mor, enten vil ikke eller greier ikke å gi sin mor et klart svar.

4. Han lar sin mor få være en tredje person i forholdet du og han har.

Skal du få barn med en mann så er minste minimum at han tar ansvar for og viser respekt og omtanke for sine nærmeste. Det gjør ikke denne mannen.

Skal dere ha noen sjanse til å ha et godt forhold i fremtiden, da må dere seriøst i parterapi!

Anonymkode: e5935...4da

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

3. Tross pkt. 1 og 2, så lar han seg styre av sin mor, enten vil ikke eller greier ikke å gi sin mor et klart svar.

Skal du få barn med en mann så er minste minimum at han tar ansvar for og viser respekt og omtanke for sine nærmeste. Det gjør ikke denne mannen.

Skal dere ha noen sjanse til å ha et godt forhold i fremtiden, da må dere seriøst i parterapi!

Vet ikke om parterapi var litt mye, ellers har vi et kjempe bra forhold. Uansett om jeg synes hun er en kjempe koselig og ålreit dame, men liker klart helt ikke tanken på at hun prøver? Å styre? 
at hun selv har valgt å skaffe seg hund er greit nok og hennes valg men å presse en valp på sønnen sin og Sin snart samboer synes jeg ikke er så greit.. dette er min og hans valg som om vi skal bo sammen må ta. For meg er ikke den kommende valpen viktig som det er for henne.

jeg vil i vertfall! Ikke ha noe ansvar for  en hund jeg ikke vil ha engang Og proppe i meg daglig med allergi tabletter for og leve i mitt eget hjem! Han sa bare til henne at jeg var allergisk og ikke hunde menneske en å si nei.. da blir jo jeg sett som den store stygge ulven en at vi begge ikke ønsker hund og ansvar. 

Annonse

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Vet ikke om parterapi var litt mye, ellers har vi et kjempe bra forhold. Uansett om jeg synes hun er en kjempe koselig og ålreit dame, men liker klart helt ikke tanken på at hun prøver? Å styre? 
at hun selv har valgt å skaffe seg hund er greit nok og hennes valg men å presse en valp på sønnen sin og Sin snart samboer synes jeg ikke er så greit.. dette er min og hans valg som om vi skal bo sammen må ta. For meg er ikke den kommende valpen viktig som det er for henne.

jeg vil i vertfall! Ikke ha noe ansvar for  en hund jeg ikke vil ha engang Og proppe i meg daglig med allergi tabletter for og leve i mitt eget hjem! Han sa bare til henne at jeg var allergisk og ikke hunde menneske en å si nei.. da blir jo jeg sett som den store stygge ulven en at vi begge ikke ønsker hund og ansvar. 

Hun er veldig på at hun vil gjerne likt at han skal ta den i mot den kommende valp, siden hun vet den hadde vært trygg hos men, forstår ikke det ikke bare er å få en valp..

Er mannen fornøyd med å aldri få egen hund? Synes dere burde vurdere om dere i det hele tatt passer sammen.

For meg er det ekstremt viktig med hund, og jeg kunne aldri forestilt med å leve hele livet uten hund. Mannen er ikke glad i hund, men har godtatt at det er svært viktig for meg. Etter 13 år med hunder liker han dem fremdeles ikke, men han godtar at det er sånn det er. Avtalen var at jeg tar meg av alt som har med hundene å gjøre, og dette har fungert i alle år. 

Du har selvfølgelig all rett til å si nei til hund, spesielt siden du er allergisk, men å vurdere å bli særboere slik at mannen får ha hund er helt på jordet. At moren presser slik kan jo være fordi mannen alltid har sagt han vil ha hund en dag? Da ville jeg faktisk hatt veldig dårlig samvittighet om jeg nektet mannen noe som var viktig for han. 

Før du i det hele tatt vurderer å få flere barn, bør du gjøre to ting:

1. Bli kvitt denne mannen, og finn deg en som ikke lar seg styre av sin mor!

2. Lære deg å skrive forståelig, sånn at du kan hjelpe barna dine med lekser. 

Anonymkode: c2424...18c

Pobie skrev (7 minutter siden):

Er mannen fornøyd med å aldri få egen hund? Synes dere burde vurdere om dere i det hele tatt passer sammen.

For meg er det ekstremt viktig med hund, og jeg kunne aldri forestilt med å leve hele livet uten hund. Mannen er ikke glad i hund, men har godtatt at det er svært viktig for meg. Etter 13 år med hunder liker han dem fremdeles ikke, men han godtar at det er sånn det er. Avtalen var at jeg tar meg av alt som har med hundene å gjøre, og dette har fungert i alle år. 

Du har selvfølgelig all rett til å si nei til hund, spesielt siden du er allergisk, men å vurdere å bli særboere slik at mannen får ha hund er helt på jordet. At moren presser slik kan jo være fordi mannen alltid har sagt han vil ha hund en dag? Da ville jeg faktisk hatt veldig dårlig samvittighet om jeg nektet mannen noe som var viktig for han. 

Det er ikke jordet? Så den som vil ha hund skal ha alt veto rett?

jeg synes at å bli særboere passer bedre, som allergisk vil jeg ikke leve ukomfortabelt i eget hjem dessverre.. men jeg tror så klart han vet bedre og tenker bedre en å bare si ja og ta den i mot. En hund er et ønske, ikke så viktig eller i noen sine øyner da. Jeg har ikke dårlig samvittighet for å ikke ønske å leve med noe som gjør meg ukomfortabelt og dårlig i formen, han viste fra begynnelsen at jeg ikke er særlig glad i hunder. At hund passer utrolig godt for noen betyr ikke det i alle tilfeller. 

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

tror dette noen mener at fleste får dårlig forhold til sine «svigere» etter hvert.

Hva betyr dette?? Du skriver uforståelig!

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Før du i det hele tatt vurderer å få flere barn, bør du gjøre to ting:

1. Bli kvitt denne mannen, og finn deg en som ikke lar seg styre av sin mor!

2. Lære deg å skrive forståelig, sånn at du kan hjelpe barna dine med lekser. 

Hvorfor så frekk?

holdt med første kommentar asså. 
blir rapportert for person angrep. Å og 3. lær deg og være snill mot andre ;) det er viktig og lære

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hva betyr dette?? Du skriver uforståelig!

Vis du ikke har noe bedre å si la vær! Lærer du barna dine slikt å være frekke mot andre?!!!

Annonse

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Det er ikke jordet? Så den som vil ha hund skal ha alt veto rett?

jeg synes at å bli særboere passer bedre, som allergisk vil jeg ikke leve ukomfortabelt i eget hjem dessverre.. men jeg tror så klart han vet bedre og tenker bedre en å bare si ja og ta den i mot. En hund er et ønske, ikke så viktig eller i noen sine øyner da. Jeg har ikke dårlig samvittighet for å ikke ønske å leve med noe som gjør meg ukomfortabelt og dårlig i formen, han viste fra begynnelsen at jeg ikke er særlig glad i hunder. At hund passer utrolig godt for noen betyr ikke det i alle tilfeller. 

Jeg sier jo at du har rett til å velge å leve uten hund. Selvfølgelig. Men hvis mannen har så lyst på hund at han heller vil være særboer for å ha hund enn å bo sammen med deg synes jeg dere burde revurdere hele forholdet. Da er enten hund ekstremt viktig for han, eller han er lite investert i forholdet. 

Du forstår jo ikke hvor viktig hund er for enkelte siden du ikke liker dem. For oss som liker dem er de viktige, og jeg kunne ikke levd hele livet med en mann som nektet meg hund. 

the amazing spidermamma skrev (3 timer siden):

Men altså, her må jo mannen på banen og sette moren sin på plass. 

Han må si "nei, vi vil ikke ha hund, det går ikke fordi nn er allergisk". 

Hvis ikke han er tydelig, kommer ikke svigermor til å gi seg. 

Allergi kan bli verre hvis man stadig blir eksponert for det man ikke tåler, og den kan også utvikle seg, slik at det plutselig er flere ting du blir allergisk mot. 

Jeg skjønner at hun vil gi kommende valp til et trygt hjem. Men mange fine og trygge hjem ute der som gjerne ønsker seg en hund, men er nok mer en unnskyldning for å se valpen til hennes hund, da hun nok ikke vil ha ansvar for 2 hunder samtidig. 
Dette jeg trodde at når hun viste jeg var allergisk at det var ganske klart at det ikke er bare å få seg hund. At hun velger og ta allergi tabletter er hennes valg men bør ikke gå utover andre.  Han sier bare at jeg ikke er hunde menneske og er allergisk, men jeg tror ikke det er nok for henne å høre en vis han selv sier nei..

Du trenger ikke å forklare deg for hverken samboer eller svigermor. 

Du trenger bare å si nei. Det må de respektere. 

Han samboeren din får kose med hunder hjemme hos moren sin. Han MÅ ikke ha egen hund. 

Husker jeg ville ha hund, fordi jeg er mye syk og alene. Mannen sa til meg :"Det blir enten barn eller hund." Da valgte jeg barn. Takk og lov for at han var fornuftig.

Syns det er bra at du takker nei til hunden. Du er fornuftig. 

Anonymkode: 1473b...d56

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Du trenger ikke å forklare deg for hverken samboer eller svigermor. 

Du trenger bare å si nei. Det må de respektere. 

Han samboeren din får kose med hunder hjemme hos moren sin. Han MÅ ikke ha egen hund. 

Husker jeg ville ha hund, fordi jeg er mye syk og alene. Mannen sa til meg :"Det blir enten barn eller hund." Da valgte jeg barn. Takk og lov for at han var fornuftig.

Syns det er bra at du takker nei til hunden. Du er fornuftig. 

Anonymkode: 1473b...d56

Takk :)

Moren hans har hund han kan leke med når vi besøker henne. At hun synes At han burde ha hund bare fordi han liker hunder og leker mye med hunden hennes er ikke det samme som å eie en. Tror for fleste er det MYE kjekkere å leke/klappe med andre sine hunder en å ha ansvar for en selv. 
nå er han ikke så glad i daglig turer engang og hun mener at det vil hjelpe han med kondisen sin. Men tror ikke han orker tanken på tur ver dag i drittvær heller. Dette er mer fordi hun vil se valpen. Synes selv koseligere turer uten hund der jeg kan nyte meg en liten cafe og gå rundt skog og mark uten å måtte plukke bæsj.. og vente på at den skal snuse her og der.

Svigermor bryr seg ikke om allergi da hun er det selv.

Jeg begynte å lure om dette var grunnen og tanken til han plutselig ville flytte.. da mora sendte melding før hun spurte noen uker før vi besøkte. Får plutselig så hastet det med å finne leilighet og sjekket på leiligheter da i boligheten hans ikke er lovt med hund. Jeg spurte han tidligere om dette var faktisk grunnen til han ville flytte, da mente han nei så håper ikke! Tanken min er at vi flytter sammen for å bygge opp våres liv sammen ikke for at han håpet at jeg skulle si ja for valpen og for en valps skyld.. 

Jeg er glad i moren hans men i min hode/verden er hun ikke velkommen som tredje part i våres forhold der går grensa

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Svigermor bryr seg ikke om allergi da hun er det selv.

Jeg begynte å lure om dette var grunnen og tanken til han plutselig ville flytte.. da mora sendte melding før hun spurte noen uker før vi besøkte. Får plutselig så hastet det med å finne leilighet og sjekket på leiligheter da i boligheten hans ikke er lovt med hund. Jeg spurte han tidligere om dette var faktisk grunnen til han ville flytte, da mente han nei så håper ikke! Tanken min er at vi flytter sammen for å bygge opp våres liv sammen ikke for at han håpet at jeg skulle si ja for valpen og for en valps skyld.. 

Jeg er glad i moren hans men i min hode/verden er hun ikke velkommen som tredje part i våres forhold der går grensa

Da hun har allergi selv*

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Jeg begynte å lure om dette var grunnen og tanken til han plutselig ville flytte.. da mora sendte melding før hun spurte noen uker før vi besøkte.

Hva mener du egentlig her? Du skriver veldig uforståelig!

Hva mener du egentlig her? Du skriver veldig uforståelig!

Enig! " Mora sendte melding før hun spurte" ?????

Anonym bruker skrev (På 30.9.2023 den 18.04):

Men er du allergisk eller liker du bare ikke hund? 

Begge deler er grunn nok til å ikke anskaffe seg hund, men kanskje lettere å få gjennom at du er allergisk. 

Men dette er det dere to som bestemmer. Om du alt nå ser at moren blander seg inn i deres hverdag hadde jeg tenkt meg en ekstra gang om før jeg flyttet sammen med han. 

Anonymkode: 80549...3ba

Det siste der er det viktigste....

Anonymkode: 2842c...4a6

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Det siste der er det viktigste....

Anonymkode: 2842c...4a6

En ting er hva moren gjør, en annen er hva sønnen sier. Jeg har levd med en mann som har latt folk tro at jeg bestemmer alt fordi han syns det var lettere å bare si «kona sa nei». Han sluttet etter hvert med det, men gadd heller ikke korrigere når hans venner og familie tolket grensesetting fra vår side som meg alene og at jeg slik skapte en avstand mannen ikke ville ha. De var vant til å invadere og herse med ham som de ville, og narrativet ble da at jeg herset med ham, selv om vi var helt enige. Han klarte bare aldri å kommunisere det tydelig.

Det er ikke et godt utgangspunkt for gode relasjoner til partnerens venner og familie.

Anonymkode: 4c511...de2

Anonym bruker skrev (På 30.9.2023 den 15.56):

Hei! 
jeg sliter litt nå litt som allergisk og ikke hunde menneske.. kjæresten min vet at jeg ikke er noe begreistet og glad i hunder. Og om 2 måneder skal vi flytte inn i vår nye leilighet, sammen med min datter fra tidligere forhold på 5 år.

Føler at hun pusher kjæresten min med at hun vil han skal få den valpen etter den blir født, Dette er hennes hund sin valp. Vi ble enige om at vi skal prøve på å få våres barn snart og nei.. jeg vil ikke bli bundet til en hund, masse ansvar, og koster og synes hunder er utrolig masete og slitsomme å være rundt😬så sliter litt nå.. hun mener at hun kan passe på den når det trengs men ikke fristendes..

Hva med å gro litt baller og si, nei! 

Anonymkode: adc01...147

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...