Gå til innhold

Å bli særboer pga allergi mot hund og kjærestens mor vil han skal ta den nye valpen

Anbefalte innlegg

Hei! 
jeg sliter litt nå litt som allergisk og ikke hunde menneske.. kjæresten min vet at jeg ikke er noe begreistet og glad i hunder. Og om 2 måneder skal vi flytte inn i vår nye leilighet, sammen med min datter fra tidligere forhold på 5 år.

Føler at hun pusher kjæresten min med at hun vil han skal få den valpen etter den blir født, Dette er hennes hund sin valp. Vi ble enige om at vi skal prøve på å få våres barn snart og nei.. jeg vil ikke bli bundet til en hund, masse ansvar, og koster og synes hunder er utrolig masete og slitsomme å være rundt😬så sliter litt nå.. hun mener at hun kan passe på den når det trengs men ikke fristendes..

Anonymkode: 7a1ff...588

Fortsetter under...

Just say no.

Og skulle kjæresten finne på å si ja til noe slikt, var det greit å finne ut at han var en gnom før dere flyttet sammen.

Anonymkode: e6913...f5c

Du skal få barn med noen du ikke klarer å si «nei, det blir uaktuelt med hund, ferdig snakka!» til?

Kommer til å gå kjempebra…

Anonymkode: 47b55...4d6

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Just say no.

Og skulle kjæresten finne på å si ja til noe slikt, var det greit å finne ut at han var en gnom før dere flyttet sammen.

Hun mener at han hadde passet og ha den lille valpen fordi han elsker hunder og holde på med den når vi besøker, men helt annet å holde på å leke med den på besøk en å ha egen hund.

Annonse

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Du skal få barn med noen du ikke klarer å si «nei, det blir uaktuelt med hund, ferdig snakka!» til?

Kommer til å gå kjempebra…

Jeg har sagt veldig klart men mora prøver å pushe på at han hadde elsket å ha den og burde ha hund.. 

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Jeg har sagt veldig klart men mora prøver å pushe på at han hadde elsket å ha den og burde ha hund.. 

Men det kan hun jo bare gjøre hvis hun vil det, det har jo ingen praktisk betydning uansett? 
Hvis typen din tar til deg denne bikkja selv om du har sagt nei, så flytter du selvsagt ikke sammen med ham, og du får i hvert fall ikke barn med ham. Er jo så enkelt som det,

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Men det kan hun jo bare gjøre hvis hun vil det, det har jo ingen praktisk betydning uansett? 
Hvis typen din tar til deg denne bikkja selv om du har sagt nei, så flytter du selvsagt ikke sammen med ham, og du får i hvert fall ikke barn med ham. Er jo så enkelt som det,

Jeg sa vi får bli særboere da, for meg er det en dealbreaker med hund. Masse ansvar og hår og piss som blir dratt inn også med at han vil ha dem på senga om han hadde hatt hund sier han. Så dette er et mareritt for meg om vi har planlagt å få barn snart.. orker ikke tanken på hund i hus, moren han kan ha så mange hunder hun vil tenker jeg

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg sa vi får bli særboere da, for meg er det en dealbreaker med hund. Masse ansvar og hår og piss som blir dratt inn også med at han vil ha dem på senga om han hadde hatt hund sier han. Så dette er et mareritt for meg om vi har planlagt å få barn snart.. orker ikke tanken på hund i hus, moren han kan ha så mange hunder hun vil tenker jeg

Du vurderer ikke seriøst å få barn med en som lar mora si presse seg til å ta imot en hund DU har sagt nei til.?

Særboere? Du kan enkelt og greit ikke få barn med en forvokst unge.

At du fremdeles ville vurdere å bli i forholdet om han pådrar seg denne hunden, er helt ubegripelig. Måten du snakker om hele problemstillingen, høres umoden ut og indikerer at dere neppe er klare for barn noen av dere (ja, jeg noterer meg at du har et fra før). 

Særboere? Du kan enkelt og greit ikke få barn med en forvokst unge.

At du fremdeles ville vurdere å bli i forholdet om han pådrar seg denne hunden, er helt ubegripelig. Måten du snakker om hele problemstillingen, høres umoden ut og indikerer at dere neppe er klare for barn noen av dere (ja, jeg noterer meg at du har et fra før). 

Ok trenger ikke å dømme :) man kan ikke vite utfra en tråd det er tåpelig :) 

jeg har sagt før vi bestemte for å få barn at jeg ikke vil bo sammen med en hund. Om han vil ha hund får han ha det men blir ikke med meg i samme hus. 

"Trenger ikke dømme," høres i grunn også fjortis ut.

Når du presenterer en situasjon, må du forvente at folk vurderer ut fra det du sier. Ut fra det du sier, bør du ikke få barn med denne tjommien. Eller mora hans.

Annonse

"Trenger ikke dømme," høres i grunn også fjortis ut.

Når du presenterer en situasjon, må du forvente at folk vurderer ut fra det du sier. Ut fra det du sier, bør du ikke få barn med denne tjommien. Eller mora hans.

Fjortis er også å kommentere slikt men tro det du vil😅

men nei takk å få med mora hans😂

Men er du allergisk eller liker du bare ikke hund? 

Begge deler er grunn nok til å ikke anskaffe seg hund, men kanskje lettere å få gjennom at du er allergisk. 

Men dette er det dere to som bestemmer. Om du alt nå ser at moren blander seg inn i deres hverdag hadde jeg tenkt meg en ekstra gang om før jeg flyttet sammen med han. 

Anonymkode: 80549...3ba

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Men er du allergisk eller liker du bare ikke hund? 

Begge deler er grunn nok til å ikke anskaffe seg hund, men kanskje lettere å få gjennom at du er allergisk. 

Men dette er det dere to som bestemmer. Om du alt nå ser at moren blander seg inn i deres hverdag hadde jeg tenkt meg en ekstra gang om før jeg flyttet sammen med han. 

Anonymkode: 80549...3ba

Begge deler og mest da jeg fant jeg var allergisk pga hunder hopper og vil ha kos og oppmerksomhet hele tiden og begynner å klør i øyene. Moren hans er også allergisk men hun ta tabletter og hun sier det på en måte at man kan bare ta tabletter.

tror dette noen mener at fleste får dårlig forhold til sine «svigere» etter hvert.

Jeg synes hun er kjempe koselig dame men liker ikke å føle meg presset til noe jeg ikke vil. Man kan ikke bare parre hund og forvente at alle andre skal ta i mot valpene, hund er veldig stort valg å ta og tid og ansvar. At man velger å ha dette ansvaret selv er noe annet men ikke prakke det på andre bare fordi man selv elsker hund

Selv om unger er voksne, så er mødre mødre.. Hun kjenner som sønn, og hun vet at han er happy med hund. Han ønsker seg en, så for moren er hans lykke viktigere enn ditt syn på saken. Om det er riktig? Nei, det syns jeg ikke. Jeg syns mødre til voksne barn skal respektere partnerene deres. Hvis hun vet om ditt syn på dette? For det kan være kjæresten din som er problemet her. At han vil ha hunden og ikke gir uttrykk for hva du mener til henne. Eller du får et fremtidig svigermorproblem...

Det er mulig du vil få flere problemer. Jeg har hund selv, og har "alltid" hatt hunder. For noen av oss vil det være umulig å bo med noen som ikke vil ha dette dyret i hus. Så jeg vet ikke hvor sikker du kan være på at han ikke vil ha en senere? Og da sitter du med to barn+ hund, og dere to foreldre som garantert vil ha noe å krangle om.

Tenk deg godt om. Han er ikke feil. Du er heller ikke det. Men det spørs om dere ikke har et stort og også fremtidig problem her..

Endret av ReneRene
ReneRene skrev (11 minutter siden):

Selv om unger er voksne, så er mødre mødre.. Hun kjenner som sønn, og hun vet at han er happy med hund. Han ønsker seg en, så for moren er hans lykke viktigere enn ditt syn på saken. Om det er riktig? Nei, det syns jeg ikke. Jeg syns mødre til voksne barn skal respektere partnerene deres. Hvis hun vet om ditt syn på dette? For det kan være kjæresten din som er problemet her. At han vil ha hunden og ikke gir uttrykk for hva du mener til henne. Eller du får et fremtidig svigermorproblem...

Det er mulig du vil få flere problemer. Jeg har hund selv, og har "alltid" hatt hunder. For noen av oss vil det være umulig å bo med noen som ikke vil ha dette dyret i hus. Så jeg vet ikke hvor sikker du kan være på at han ikke vil ha en senere? Og da sitter du med to barn+ hund, og dere to foreldre som garantert vil ha noe å krangle om.

Tenk deg godt om. Han er ikke feil. Du er heller ikke det. Men det spørs om dere ikke har et stort og også fremtidig problem her..

Jeg tenker at hun tenker så klart på ens egen unge lykke men, det er ikke opp til en og bestemme om andre burde få hund. Han elsker hunder men sier selv at ork med tur, moren mener han har godt av å komme seg ut på tur men er ikke bare turer det innebærer men alt annet ansvar. Hår, møkk, trening. Noe jeg selv ikke orker tanken på, han har en helt annen opplæring av hund en jeg hadde da jeg hadde hund som barn, han ville ha hund opp i senga, klapping og kos ved middagstid og opp i sofaen. Så nei ikke noe jeg ønsker å leve med i det hele tatt!! At hun kan passe på den når vi er ute i ferie er også uaktuelt fordi hva om vi vil henge eller gå ut og drikke med venner, da må vi tenke på hunden, og at han jobber fra. 8-16 da må jeg som ikke vil ha hund ta over.. 

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tenker at hun tenker så klart på ens egen unge lykke men, det er ikke opp til en og bestemme om andre burde få hund. Han elsker hunder men sier selv at ork med tur, moren mener han har godt av å komme seg ut på tur men er ikke bare turer det innebærer men alt annet ansvar. Hår, møkk, trening. Noe jeg selv ikke orker tanken på, han har en helt annen opplæring av hund en jeg hadde da jeg hadde hund som barn, han ville ha hund opp i senga, klapping og kos ved middagstid og opp i sofaen. Så nei ikke noe jeg ønsker å leve med i det hele tatt!! At hun kan passe på den når vi er ute i ferie er også uaktuelt fordi hva om vi vil henge eller gå ut og drikke med venner, da må vi tenke på hunden, og at han jobber fra. 8-16 da må jeg som ikke vil ha hund ta over.. 

Hun vil virkelig at den valpen skal bli hans og ha den innom rekke vidde men tror dette er «hennes drøm» men da synes jeg hun burde beholde valpen selv heller for det høres mer ut som hun vil ha den men ikke ha ansvar for 2 hunder så da tenker hun at «jaaa kan gi den til min sønn i stedet!»

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Okay... Jeg tror du skal teste ansvarsfølelsen hans skikkelig før du velger å få barn med ham.. godt ment. 

ReneRene skrev (2 minutter siden):

Okay... Jeg tror du skal teste ansvarsfølelsen hans skikkelig før du velger å få barn med ham.. godt ment. 

Ansvarsfølelsen hans på barn høres greit akkurat ut som min, men føler ansvar på han om hund er heeeelt motsatt. At hunden får lovt å gjøre så mye.. når vi besøker reager ingen på når hunden hopper opp i stolen på middags bordet når det er mat i bordet, synes er sykt. Så nei hund blir det ikke på meg. Så han vet om han vil ha hund er det vær vår hus og så blir det annet tanke om barn om han velger da og ta i mot den hunden

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Ansvarsfølelsen hans på barn høres greit akkurat ut som min, men føler ansvar på han om hund er heeeelt motsatt. At hunden får lovt å gjøre så mye.. når vi besøker reager ingen på når hunden hopper opp i stolen på middags bordet når det er mat i bordet, synes er sykt. Så nei hund blir det ikke på meg. Så han vet om han vil ha hund er det vær vår hus og så blir det annet tanke om barn om han velger da og ta i mot den hunden

Jo. Men ansvarsfølelse er noe man har, og ikke noe man velger bort på andre områder. Og det er vel du som har ansvaret for ditt barn. Men dere finner vel ut av det. 

Merkelig tråd, du nevner ikke hva samboeren din sier om dette?

Er han enig med sin mor?

Svigermor er egentlig helt uinteressant, hva som er interessant er hvordan du og han kommuniserer om dette.

Høres ut som en dårlig idé å få barn med en mann som har et så lettvint forhold til ansvar for dyr - det har dessverre en tendens til også å gjelde eget avkom, for det har med ansvarsfølelse og omtanke å gjøre.

Anonymkode: e5935...4da

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Merkelig tråd, du nevner ikke hva samboeren din sier om dette?

Er han enig med sin mor?

Svigermor er egentlig helt uinteressant, hva som er interessant er hvordan du og han kommuniserer om dette.

Høres ut som en dårlig idé å få barn med en mann som har et så lettvint forhold til ansvar for dyr - det har dessverre en tendens til også å gjelde eget avkom, for det har med ansvarsfølelse og omtanke å gjøre.

Anonymkode: e5935...4da

Han vil og ikke samtidig mest ikke på grunn av turene en hund krever. Og han er ikke så tur menneske. Jeg vet at moren hans ELSKER hunder. Og mener at hunder er et «must» men for meg er det ikke nok at hun gjerne passer dem om vi skal ut på ferie. Jeg vil ikke bli bundet til en hund for hvem vet 10 år? Og planlegge rundt den og hår og skit som blir dratt inn i hus og heller vil jeg ikke gå på tur med den og rydde etter den. 
jeg sa til han om han sier «ja» til å få den hunden så er jeg ikke sikker på barn, og da mente han at vi kunne skaffe oss et annet kjæledyr som ikke krever masse ansvar og ikke allergisk til som jeg er enig i 

Men altså, her må jo mannen på banen og sette moren sin på plass. 

Han må si "nei, vi vil ikke ha hund, det går ikke fordi nn er allergisk". 

Hvis ikke han er tydelig, kommer ikke svigermor til å gi seg. 

Allergi kan bli verre hvis man stadig blir eksponert for det man ikke tåler, og den kan også utvikle seg, slik at det plutselig er flere ting du blir allergisk mot. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...