Gå til innhold

Dummet meg ut på ny jobb, tenker på dette

Anbefalte innlegg

Jeg trodde mange skulle være på jobb, men jeg var i dag nesten helt alene på kontoret. Jeg er ikke kjent med mange. 

To direktører var der og de satt på sofagruppe og snakket. Jeg trodde de hadde pause. Jeg skulle være litt sosial og dro og hilste på dem og satt der med kaffe.

De ønsket meg velkommen,  og den ene sa at jeg får unnskylde dem , men de har møte.  Han sa de kan gå på møterommet.   Jeg sa nei nei, jeg går.

Dummet meg ut. Jeg er flau. Tenker på dette. Bør jeg sende mail og forklare eller snakke med dem på mandag

Anonymkode: e5b02...590

Fortsetter under...

Ikke noe å tenke på. 

Hadde de et møte i sofakroken, så har de seg selv å skylde. I sofakroken, som jeg her oppfatter som en sosial arena, må man påregne at andre kan slå seg ned. De burde gått på et møterom eller kontoret til en av dem. 

Anonymkode: 701ba...412

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg trodde mange skulle være på jobb, men jeg var i dag nesten helt alene på kontoret. Jeg er ikke kjent med mange. 

To direktører var der og de satt på sofagruppe og snakket. Jeg trodde de hadde pause. Jeg skulle være litt sosial og dro og hilste på dem og satt der med kaffe.

De ønsket meg velkommen,  og den ene sa at jeg får unnskylde dem , men de har møte.  Han sa de kan gå på møterommet.   Jeg sa nei nei, jeg går.

Dummet meg ut. Jeg er flau. Tenker på dette. Bør jeg sende mail og forklare eller snakke med dem på mandag

Anonymkode: e5b02...590

De valgte å ta møtet sitt i sosial sone og ikke på et møterom. Ikke stress med det 😃

Anonymkode: 63ec0...846

Du trenger ikke å gjøre noe, det var en uskyldig misforståelse. Om man sitter i fellesområdet må man tåle å bli snakket til. 

Ikke send Mail og ikke si noe. Det er opp og avgjort, og de tenker helt sikkert ikke noe på det. Flaut, men helt ufarlig. Alle kjenner vi følelsen av å tabbe oss ut, felles for de fleste er nok at den andre parten ikke tenker på det. 

Anonymkode: cfeb9...cf0

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

De valgte å ta møtet sitt i sosial sone og ikke på et møterom. Ikke stress med det 😃

Anonymkode: 63ec0...846

👆🏻 Ingenting du gjorde som er å dumme seg ut. Helt normal opptreden. 

Anonymkode: 26551...205

Annonse

Det var morsomt i mine øyne. Ja, flaut, men fremdeles morsomt. Dette hadde jeg fortalt til venner og så hadde vi ledd.

De var jo hyggelige og jeg tror neppe DE ofret det en tanke etterpå. Det var ingen tabbe de syns var morsom ,oppsiktstvekkende eller teit av deg. 

Hvorfor skulle du sende mail? DA tror jeg de ville lurt. 

Mrs Remington skrev (5 timer siden):

Man setter seg da ikke ned sammen med to direktører, samme hvor de sitter 🙈. Ja, send mail og beklag!

Dummeste jeg har hørt! Hva slags underdanig menneske er du? Direktører er kollegene dine. Klart man kan slå av en prat med de!  
ikke sen Mail HI.

Anonymkode: 93941...912

Ingen grunn til å være flau. 

Er det forresten ikke veldig gammeldags å bruke tittel direktør og appåtil ha flere av de på samme arbeidsplass? For meg høres det ut som noe fra 50-70-tallet. 

Jobber i privat bedrift med 100 ansatte, vi bruker leder som betegnelse. Og det hadde ikke vært pinlig dersom nyansatt satt seg ned i sosial sone, men leder hadde aldri hatt møte i sofaen. 

Anonymkode: 84d3a...ed2

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Dummeste jeg har hørt! Hva slags underdanig menneske er du? Direktører er kollegene dine. Klart man kan slå av en prat med de!  
ikke sen Mail HI.

Anonymkode: 93941...912

Det har ingenting med underdanig å gjøre. Det var at det var to direktører som var morsomt. At hun liksom bare tiok med kaffen og slang seg ned der de satt. Og at de hadde møte. Jeg håper Ts ler av det selv nå. 

Endret av ReneRene
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ingen grunn til å være flau. 

Er det forresten ikke veldig gammeldags å bruke tittel direktør og appåtil ha flere av de på samme arbeidsplass? For meg høres det ut som noe fra 50-70-tallet. 

Jobber i privat bedrift med 100 ansatte, vi bruker leder som betegnelse. Og det hadde ikke vært pinlig dersom nyansatt satt seg ned i sosial sone, men leder hadde aldri hatt møte i sofaen. 

Nå er det både fullt mulig og sannsynlig at den ene kom utenfra. Det er forresten forskjell på leder og direktør 🙃

Annonse

Mrs Remington skrev (8 timer siden):

Man setter seg da ikke ned sammen med to direktører, samme hvor de sitter 🙈. Ja, send mail og beklag!

1950 ringte og ville ha holdningene sine tilbake. 

Anonymkode: cfeb9...cf0

Direktører er også folk, og om de velger å sette seg i en sofagruppe i sosial sone så kan de ikke regne med å få ha det for seg selv. Det var de som dummet seg ut. Du var hyggelig og høflig. 

Anonymkode: f8906...703

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Hva er forskjellen? 

Berettiget spørsmål. Jeg var for kjapp der. Daglig leder, styreleder og at jeg er vant til at "direktør" ikke er ansatt. Men my bad! 

Du har ikke gjort noe galt, og det er ingen grunn til å sende mail og beklage. 
Det var «direktørene» som satt seg selv i en setting hvor det ikke var naturlig å tenke at de hadde møte. 

Jeg er forresten gift med adm dir i en stor bedrift med avdelinger i hele landet. Han er både hyggelig, uformell og omgås ansatte på alle nivåer i sin bedrift. Han, og de fleste andre sosialt oppegående mennesker, hadde bare tenkt at det var hyggelig at du kom og slo deg ned. At noen her svarer at du ikke skulle satt deg ned i sofaen fordi det var direktører som satt der hadde han fått en god latter av. 

Anonymkode: b7ce1...05a

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Du har ikke gjort noe galt, og det er ingen grunn til å sende mail og beklage. 
Det var «direktørene» som satt seg selv i en setting hvor det ikke var naturlig å tenke at de hadde møte. 

Jeg er forresten gift med adm dir i en stor bedrift med avdelinger i hele landet. Han er både hyggelig, uformell og omgås ansatte på alle nivåer i sin bedrift. Han, og de fleste andre sosialt oppegående mennesker, hadde bare tenkt at det var hyggelig at du kom og slo deg ned. At noen her svarer at du ikke skulle satt deg ned i sofaen fordi det var direktører som satt der hadde han fått en god latter av. 

Anonymkode: b7ce1...05a

Nemlig. I Norge har vi stort sett en veldig flat struktur i arbeidslivet så selv direktører og toppledere er en del av arbeidsstokken. Her om dagen svinset toppleder hos oss inn på kontoret mitt bare for å fortelle en morsom historie. Jeg har en kollega som kommer fra et land lenger sør i Europa. Hun sier at noe av det som var vanskelig for henne da hun begynte å jobbe i Norge var at ingen hadde det hun oppfattet som respekt for lederne. Hun var vant til at direktører var fjerne folk og ikke noen som slang innom kantina eller kom og hørte om man har funnet seg til rette som nyansatt eller at hvem som helst kunne stikke innom kontoret til hvilken som helst leder og snakke med de. 

Anonymkode: f8906...703

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Tenker egentlig at de dummer seg ut når de som ledere invaderer en pausesone Med et møte.

Anonymkode: f44f3...d5e

Vi har åpent landskap med soner. Mange har ikke vegger, og de brukes til møter. Er sånn det er nå i 2023.... Bedre å ha møte i sofa enn innestengt på et tett rom med vonde stoler. 

Anonymkode: 00e67...1d5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...