Gå til innhold

Hva er selvrealisering for deg?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg definerer det som ha mulighet, tid og penger, til å realisere egne drømmer og mål.

Jeg tenker at hvor viktig det er med selvrealisering, og hvor mye energi man legger i det, går i bølger gjennom livet.

"Egne drømmer og mål" betyr jo forskjellig for forskjellige mennesker. Noen har store ambisjoner og gir seg ikke før de har nådd toppen, kanskje yrkesmessig eller som idrettsutøvere. Andre har mer moderate ambisjoner og synes de har mer enn nok selvrealisering når de har tid til å møte venner av og til.

Anonymkode: 20e8d...58a

Begrepet har endret seg veldig i løpet av livet. Da jeg var ung, tenkte jeg nok mer i retning å utvikle meg, bygge karriere, utfolde kreative sider. Så oppdaget jeg at dette egentlig bare handlet om å fylle en rolle i samfunnet, gjerne i retning jobb. Du blir mer effektiv og kunnskapsrik, gratulerer, her får du mer jobb og ansvar. Til slutt tynger det, det er ingen selvrealisering. 

I dag er selvrealisering for meg frihet. Frihet til å gjøre det jeg ønsker å gjøre. Om det er å drikke kaffe i fred, sy noe eller luke bed. 

Anonymkode: 86ace...f70

Jeg ser det som å ha mulighet til å bli det man ønsker og gjøre det man ønsker. Altså ta den utdannelsen man ønsker, jobbe med det man ønsker, få lønnen man ønsker. Det er jo å realisere seg selv der man er

Anonymkode: f7f9e...8f1

Det er å velge det livet en er tilfreds med å leve hvor du gjør det viktigste for deg selv. 

Obs må kanskje poengtere at det er min mening, så ingen tror det nødvendigvis er fasit for alle 🙃

Endret av ReneRene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...