Gå til innhold

I kveld skal jeg fortelle mannen at jeg vil ut av forholdet.

Anbefalte innlegg

Og han aner ingenting. 

Vi har strevd i flere år, vi har kranglet, snakket og lagt inn innsats for å bedre forholdet, noe som har holdt en kort stund før det igjen blir muggen og utrivelig  stemning. Vi blir enige om ting som han bryter igjen og igjen. 

Så nå har jeg gitt opp. Jeg protesterer ikke på noe og jeg krever ikke noe, noe han ser som at jeg er fornøyd. Derfor vil det komme som et sjokk at jeg har ordnet med banklån, avtalt visning og mentalt gjort meg klar til brudd. 

Jeg grugleder meg. Det skal bli godt å få kontroll på eget liv, men det er uendelig trist at det ender slik og aller verst er det å bryte opp hjemmet for barna, selv om jeg er trygg på at hverdagen blir bedre uten hakking og misnøye. 

Er det noen som har vært gjennom noe lignende og har noen trøstens ord og tips? 

Anonymkode: 937a5...678

Fortsetter under...

Annonse

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Ja, Hi. Hvordan gikk det? Deilig å være singel og fri? 

Anonymkode: 29fac...7b4

Er du helt blåst? Det er ingenting deilig med dette!

Det gikk som jeg trodde. Han ble sjokkert og lei seg, og klarte nesten å skjule det. Nå er det snakk om praktiske ting vi må ta tak i. Det er vondt. 

hi

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Det gikk som jeg trodde. Han ble sjokkert og lei seg, og klarte nesten å skjule det. Nå er det snakk om praktiske ting vi må ta tak i. Det er vondt. 

hi

På ingen måte. Følte bare at du så fram til å si det til ham. Du sa du grugledet deg til å få det overstått. Det var det jeg mente. 

Anonym bruker skrev (58 minutter siden):

hi

Blåst? Ærlig talt, slik snakker man ikke til noen som tenker på deg og spør hvordan det går. Du skriver jo selv at det skal bli godt å få kontroll på eget liv. 

Anonymkode: 28d13...33d

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Blåst? Ærlig talt, slik snakker man ikke til noen som tenker på deg og spør hvordan det går. Du skriver jo selv at det skal bli godt å få kontroll på eget liv. 

Anonymkode: 28d13...33d

Man er jo greit følelsesmessig avstumpet hvis man tror et annet menneske føler der som «deilig å være singel og fri» når man har fortalt en mann man har elsket og som er far til sine barn at man ønsket å avbryte forholdet. 

Anonymkode: b6b21...12c

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Man er jo greit følelsesmessig avstumpet hvis man tror et annet menneske føler der som «deilig å være singel og fri» når man har fortalt en mann man har elsket og som er far til sine barn at man ønsket å avbryte forholdet. 

Ehh nei! Hvis en ikke har det bra i forholdet å føler det er ett fengsel;så er det klart at en del syns det er deilig å være fri. 

Anonymkode: 4d840...449

Annonse

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

hi

For et svar HI! Eier du ikke oppdragelse?

Folk er forskjellige, og jeg følte meg fri og 10 kg lettere etter den samtalen. Den rosa elefanten i rommet var borte, og verden lå for mine føtter. Tolk alt i beste mening!

Anonymkode: 3299f...fef

Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Ehh nei! Hvis en ikke har det bra i forholdet å føler det er ett fengsel;så er det klart at en del syns det er deilig å være fri. 

Anonymkode: 4d840...449

Hvis du har likt en mann så godt at du har valgt ham som far til dine barn, da bør det gjøre vondt å ta den samtalen, selv om det føles befriende senere. 

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Hvis du har likt en mann så godt at du har valgt ham som far til dine barn, da bør det gjøre vondt å ta den samtalen, selv om det føles befriende senere. 

Hva betyr grugleder? 

Jeg ser Ts skriver at hun grugleder seg. 

ReneRene skrev (1 time siden):

Hva betyr grugleder? 

Jeg ser Ts skriver at hun grugleder seg. 

Du gruer og gleder deg på samme tid. Vanskelig å ta samtalen, men lettelse å bli ferdig. 

Anonymkode: b4108...db5

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

For et svar HI! Eier du ikke oppdragelse?

Folk er forskjellige, og jeg følte meg fri og 10 kg lettere etter den samtalen. Den rosa elefanten i rommet var borte, og verden lå for mine føtter. Tolk alt i beste mening!

Anonymkode: 3299f...fef

Den rosa elefanten 😂

Anonymkode: f1da2...cc6

Jeg tror nok at trådstarter er i det følsomme hjørnet og derfor reagerer annerledes enn hun ellers ville gjort. Jeg tenker at vi legger den ballen død og, også vil jeg ønske trådstarter lykke til med sin nye hverdag. Jeg håper at du og dine barn får det bra i tiden som kommer. 🙏🤗

Anonymkode: 60dee...0fa

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Jeg tror nok at trådstarter er i det følsomme hjørnet og derfor reagerer annerledes enn hun ellers ville gjort. Jeg tenker at vi legger den ballen død og, også vil jeg ønske trådstarter lykke til med sin nye hverdag. Jeg håper at du og dine barn får det bra i tiden som kommer. 🙏🤗

Anonymkode: 60dee...0fa

Dette! 👆 

Anonymkode: 47fdd...7d6

Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Jeg tror nok at trådstarter er i det følsomme hjørnet og derfor reagerer annerledes enn hun ellers ville gjort. Jeg tenker at vi legger den ballen død

Det er ikke en grunn til å oppføre seg dårlig. Har en følelse at det ikke er mannen som er problemet, men Hi selv. 

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det er ikke en grunn til å oppføre seg dårlig. Har en følelse at det ikke er mannen som er problemet, men Hi selv. 

Og med det sier vi takk til deg. Hva du føler i denne forbindelsen er helt irrelevant.

Anonymkode: 68d4b...eb2

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Og med det sier vi takk til deg. Hva du føler i denne forbindelsen er helt irrelevant.

Anonymkode: 68d4b...eb2

Og det bryr jeg meg ikke om. Du har ikke deltatt i denne tråden før, og hadde ingen grunn til å begynne nå. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...