Gå til innhold

Dere som lager tova tøfler

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Iiiiik skrev (18 minutter siden):

Jeg er en gammel dame, men har ingenting under på mine tova tøfler. Det betyr kanskje at jeg er såpass ung at jeg ikke er redd for å falle? Holder tøflene lenger kanskje, med en antisklisåle? Verdt å vurdere kjenner jeg. 

Jeg vet ikke, men jeg skal strikke til en ganske fersk liten gåer og tenker at det er greit å ha litt antiskli under. Jeg har det ikke under mine. 

Mamma tover tøfler, har mange på hytta. Hun syr på en skinnsåle, semsket skinn.

Har noen uten også, men de er veldig glatte, så om du skal lage til et lite knøtt som akkurat har lært å gå ville jeg absolutt hatt noe antiskli under ja.

Anonymkode: a5931...a91

sug lut skrev (4 timer siden):

Jeg er vant til semsket skinn sydd på som såle og som kant. Det gjorde alltid moren min og det gjorde jeg på det ene paret jeg lagde i sin tid.

Vet du om det går an å sy på skinn med vanlig symaskin? Eller bør man ha en heftigere maskin beregnet for skinn?

Anonymkode: 5624b...b6f

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Vet du om det går an å sy på skinn med vanlig symaskin? Eller bør man ha en heftigere maskin beregnet for skinn?

De sålene de selger i garnbutikkene hat hull så du syr for hånd med samme garn som du strikker tøflene i.

Google skinnsåler til tova tøfler så ser du.

Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

De sålene de selger i garnbutikkene hat hull så du syr for hånd med samme garn som du strikker tøflene i.

Google skinnsåler til tova tøfler så ser du.

Genialt, takk!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...