Gå til innhold

Hva får man solgt brukt og hva gir man bort?

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid gitt bort klær og utstyr etter barna. Sko kunne jeg gi bort når barna var små, men etter skolestart har jeg kastet alle sko fordi de er gått i for mye. 
Jeg ser flere foreldre på trinnet til minste legger ut godt brukte sko for salg, fra 75.- til 150,- Det er vel INGEN som kjøper slitte sko for 150,-? 
Er det ikke slik at sko anbefales ikke å gjenbruke om de er godt brukt? 
Er det marked for brukte sko?

Anonymkode: 75d7a...fa8

Fortsetter under...

Hvis de priser seg for dyrt (altså 150 kr for godt brukte sko) får de vel heller ingen kjøpere. Kanskje de er åpne for pruting? 
Jeg kjøper veldig sjelden brukte sko, men det hender jo at det dukker opp pent brukte varianter. Gymsko f.eks. Men det er veldig begrenset hva jeg er villig til å betale for det!

Anonymkode: c277b...abf

Kjøper ikke brukte sko, men da kun fordi jeg har dårlige føtter og barna mine også. Fikk et par av mamma en gang det var krise. Skoene mine var blitt ødelagte med stort hull under, skulle på skogstur i vått terreng. Jeg har aldri hatt så vondt i beina som den gangen. Og de var mye, men pent brukte. 

Anonymkode: 15f10...841

Det er stort sett alltid noen som kjøper. Det sitter foreldre rundt om som kan spare 100- 300 og mer i ditt eksempel, og det er mye penger som kan bli brukt på andre viktige ting. Om det er moralsk riktig kan diskuteres, men det er også foreldre med dårlig råd selv som vil selge til høyere pris fordi de trenger penger.

Jeg vet ikke om noen spekulerer bevisst i å tjene penger på de som har økonomiske problemer,men det er spekulanter som vil selge kun for å tjene mest mulig. Noen er født med et selgergen..

Jeg kjøper brukte sko både til meg selv og barnet mitt. Har nettopp kjøpt brukte viking støvler til barnet mitt og vanntette tursko brukt. Betalte 150 kr per par så sparte mye på det. Ettersom jeg er aleneforsørger så kom det veldig godt med.

Anonymkode: a01c1...ce6

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...