Gå til innhold

Har deres gutter på 11 år, en pc? (Gaming)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mine har fått i gave til 10 årsdagen. Til rundt 5-10 000. Det er jo stort sett minecraft og roblox det går i, samt programmering, men man må likevel opp i litt sum for at det ikke skal "lægge". 

Gamingpc til 20 000 - 40 000 må de spare til. Eldste kjøpte en til 30 000 med oppsparte midler, samt konfirmasjonspenger da han ble konfirmert. 

Anonymkode: caa9a...605

Min fikk til 10 års dagen. Kjøpte den på tilbud noen mnd før. Tror vi betalte ca 10.000 kr. Tastatur og fancy mus fikk han av besteforeldre, og skjerm fant vi gratis på finn. 

Anonymkode: f7e64...8dc

Kjøp heller en playstation eller xbox. Gaming-pc er dyrt og må oppgraderes jevnlig. En 11-åring spiller vel ikke det aller nyeste som krever dyr gaming-pc? Man kan kjøpe billigere og de fleste spill utenom det aller nyeste vil fungere helt fint. Jeg har budsjett-vennlig gaming-laptop som er snart 3 år gammel og den fungerer fint til det aller meste. 

Annonse

Pobie skrev (46 minutter siden):

Kjøp heller en playstation eller xbox. Gaming-pc er dyrt og må oppgraderes jevnlig. En 11-åring spiller vel ikke det aller nyeste som krever dyr gaming-pc? Man kan kjøpe billigere og de fleste spill utenom det aller nyeste vil fungere helt fint. Jeg har budsjett-vennlig gaming-laptop som er snart 3 år gammel og den fungerer fint til det aller meste. 

Når de bikker 10 så spiller de mest på PC, og stasjonær, ikke lap top...  konsoller er for mindre barn... De må heller ikke oppdateres så ofte. 

Sjekk ut gamera.no der får du goat PCer med brukte komponenter og garanti som gjør dem rimeligere. 

Anonymkode: dc487...1f8

Yngste på 11 har hatt gaming-pc i et par år. Kostet vel 15-16k. Bygde selv med hjelp fra søsken. Alle våre barn har egenbygget pc i prisklassen 15-20k. Brukes til lekser, gaming, musikkproduksjon, bilderedigering +++

De har spart i flere år og ønsket seg penger til jul og bursdager for å kjøpe pc. 

Anonymkode: fb38b...b44

Pobie skrev (7 timer siden):

PlayStation og lignende funker dårlig til gaming når de er over 11. Det er mest for de yngre, og det er mer vanskelig å drive med konsoller når man skal bygge avansert på Fortnite eller spille gode lag på Overwatch. Selv om jeg selvsagt forstår at ikke alle kan ha råd til en stasjonær pc med en gang, ville jeg heller spart pengene enn å kjøpe Xbox, PlayStation osv

Begge guttene mine har gaming-pc verdt ca. 15000,-  - 16.000,-

Kjøpt på salg, så betalt rundt 11.000,-

Er stor forskjell i kvalitet på PCer. Den må være rask nok, ha godt nok grafikkort og nok harddisk til store spill og mange spill.

Annonse

Selvfølgelig har h*n gamingpc. De fleste i klassen har det, men vår var først ute. Det handler om å støtte opp om barnets hobby, om det så er fotball eller gaming. Et godt setup er viktig 

Det er ikke noe å være stolt av at kidden din har en eldgammel ipad han får spille på i helgene... Snakk om å skape utenforskap 

Anonymkode: 348d6...5b1

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Selvfølgelig har h*n gamingpc. De fleste i klassen har det, men vår var først ute. Det handler om å støtte opp om barnets hobby, om det så er fotball eller gaming. Et godt setup er viktig 

Det er ikke noe å være stolt av at kidden din har en eldgammel ipad han får spille på i helgene... Snakk om å skape utenforskap 

Anonymkode: 348d6...5b1

Helt enig! Totalt feilslått å ikke la ungen game med de andre. Han kommer jo bli totalt utenfor. 

Anonymkode: a55a9...716

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ikke alle er intressert i at barnet spiller 8-9 timer per dag

Anonymkode: 8ab7e...a57

Slapp av…mine spiller fotball 5 dager i uka, men reagerte på kommentaren din. Hørtes ut som barnet ikke får lov å spille eks 2 timer om dagen og spilling er en viktig sosial arena som du hadde nektet barnet å være del av hvis tilfelle.

Færreste spiller/har tid til 8-9 timer om dagen. Slutt å være så dømmende.

Når det er sagt, mine på 14 og 16 spiller PlayStation fordi fotballen tar opp mye tid. PlayStation fungerer supert 

Anonymkode: ef62d...890

Min 11 åring har, fikk til jul i fjor, spleisegave fra flere i familien, tror den kostet rundt 10 000. Gaming lap top med  ekstra skjerm. Kjøpte tastatur og mus utenom. 11 åringen er en gamer, og er hans hobby, sammen med fotball. Så her er det viktig med godt utstyr. 

Anonymkode: 69f36...258

En av hvert kjønn her, men begge med interesse for gaming. Fikk sin første i bursdagsgave som 7-åring, oppgraderte den nå som 14-åring. Omtrent samme med broren da han var i den alderen. 

Nå kan ikke jeg ett fnugg angående å bygge en pc, men slår gjerne til på gaming deal hos komplett, sjekker test hos tek.no 

Prisklasse pluss/minus 10 000. Skjerm, mus og tastatur har vi nok av. 

Anonymkode: 3caeb...61a

Vår gutt fikk en god gaming-pc og utstyr da han var 10. Det angrer vi ikke på! Det at pc'n var såpass god, har resultert i at den holder godt ennå, og nå er han 15. Det er lenge i pc-verden. Og spesielt siden de wtterhvert laster ned større spill. Han har erstattet og lagt til småting som mus, tastatur, fikk diger buet skjerm i julegave for et par år siden osv. Han er fortsatt strålende fornøyd med oppsettet sitt.

Han har fått mac og selv kjøpt ipad siste året, til å bruke på skolen og til musikk, men det er jo helt annen bruk enn gaming.

Vi har ikke hatt restriksjoner mht spilletid, og det har resultert i at han egentlig ikke spiller noe særlig lenger, men bruker spill-pc til å lage gode fremvisninger til skolen, og jobber med musikk der.

Anonymkode: 2f9a6...24c

Anonym bruker skrev (På 29.9.2023 den 6.35):

PlayStation og lignende funker dårlig til gaming når de er over 11. Det er mest for de yngre, og det er mer vanskelig å drive med konsoller når man skal bygge avansert på Fortnite eller spille gode lag på Overwatch. Selv om jeg selvsagt forstår at ikke alle kan ha råd til en stasjonær pc med en gang, ville jeg heller spart pengene enn å kjøpe Xbox, PlayStation osv

Det er ikke sant. Min 16 åring og 20 åring spiller på ps5. Det gjør vennene også 

Anonymkode: 9029a...e02

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...