Gå til innhold

Jeg har sendt ut bursdagsinvitasjon på messenger

Anbefalte innlegg

Mye man skal bruke tid på. Ville som flere andre ha skrevet at du må ha svar fra de som ikke har svart innen sånn og sånn for da blir mat bestilt.

Om du ikke har oppgitt svarfrist i invitasjonen, tenker jeg det er både ufint å bare droppe de som ikke har svart. Det er fortsatt en stund 8. oktober, så kan jo være folk ikke har svart fordi de ikke vet om de kan ennå.

Anonymkode: 2b234...6cb

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvilken dato satte du som svarfrist? 

Anonymkode: 9152b...56f

Jeg har ikke satt noen svarfrist. La invitasjonen ut for en måned siden, og som sagt har de fulgt alle svarene på Messenger. De vet jeg skal bestille mat. Selvsagt kan jeg jo sende ens ærend purring til dem, men så tenker jeg litt sånn «gidder ikke de å gi et svar, så gidder heller ikke jeg å purre. Jeg kan jo tolke tausheten som et nei» 

Anonymkode: 090b8...94b

Anonym bruker skrev (57 minutter siden):

Jeg har ikke satt noen svarfrist. La invitasjonen ut for en måned siden, og som sagt har de fulgt alle svarene på Messenger. De vet jeg skal bestille mat. Selvsagt kan jeg jo sende ens ærend purring til dem, men så tenker jeg litt sånn «gidder ikke de å gi et svar, så gidder heller ikke jeg å purre. Jeg kan jo tolke tausheten som et nei» 

Hvordan vet du at de har fulgt alle svarene egentlig? 

Anonymkode: 16082...f73

Jeg skjønner ikke poenget med å stille så høye krav til vennene sine. Jeg er enig i at det er sløvt å ikke svare, men å konkludere med at de ikke bryr seg, og at det er greit at de ikke kommer, det er rart. Hvis jeg inviterer 20 hjem til meg, er det fordi jeg bryr meg om de 20. Heldigvis gidder jeg ikke å bruke tid på å tillegge dem all verdens negative intensjoner fordi de ikke svarer. Hvis man er litt raus mot andre, er de gjerne rause tilbake ved en annen anledning. 

Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Hvordan vet du at de har fulgt alle svarene egentlig? 

Fordi man ser hvem som har sett svarene. De kommer jo opp med bilde under svaret. Jeg kan iallefall se det på min Messenger. 

Annonse

Iiiiik skrev (14 timer siden):

Jeg skjønner ikke poenget med å stille så høye krav til vennene sine. Jeg er enig i at det er sløvt å ikke svare, men å konkludere med at de ikke bryr seg, og at det er greit at de ikke kommer, det er rart. Hvis jeg inviterer 20 hjem til meg, er det fordi jeg bryr meg om de 20. Heldigvis gidder jeg ikke å bruke tid på å tillegge dem all verdens negative intensjoner fordi de ikke svarer. Hvis man er litt raus mot andre, er de gjerne rause tilbake ved en annen anledning. 

Det er jeg enig i. Og jeg er vanligvis en raus person (tro det eller ei) men sånt synes jeg bare er så utrolig sløvt og slike ting irriterer meg. Det er også en gjenganger at når disse personene inviterer så skal de ha svar omtrent med det samme. 

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Det er jeg enig i. Og jeg er vanligvis en raus person (tro det eller ei) men sånt synes jeg bare er så utrolig sløvt og slike ting irriterer meg. Det er også en gjenganger at når disse personene inviterer så skal de ha svar omtrent med det samme. 

Tenk om du bare hadde sendt en mening ‘kommer dere på festen?’  Da hadde du sluppet å irritere deg i dagevis. 

Anonymkode: c1522...93a

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Tenk om du bare hadde sendt en mening ‘kommer dere på festen?’  Da hadde du sluppet å irritere deg i dagevis. 

Det er tydeligvis irriterende både for hi og dem hun inviterer at folk ikke svarer om de kommer eller ikke. Beste løsning her er vel om folk bare svarer når de blir invitert. Det er fullt lov å svare «jeg vet ikke om kan komme eller ikke, det kommer an på…, men vi gir beskjed så fort vi vet». I stedet for å bare ignorere en invitasjon, det er jo både frekt og udanna.

Anonymkode: 63255...6e3

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Det er tydeligvis irriterende både for hi og dem hun inviterer at folk ikke svarer om de kommer eller ikke. Beste løsning her er vel om folk bare svarer når de blir invitert. Det er fullt lov å svare «jeg vet ikke om kan komme eller ikke, det kommer an på…, men vi gir beskjed så fort vi vet». I stedet for å bare ignorere en invitasjon, det er jo både frekt og udanna.

Selvsagt. Men så er det slik at man ikke kan forandre andre, så da kan man velge hvor mye tid og frustrasjon man skal investere i bagateller. Én melding kunne oppklart hele saken. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Fordi man ser hvem som har sett svarene. De kommer jo opp med bilde under svaret. Jeg kan iallefall se det på min Messenger. 

Det kan man, men det viser bare at siste melding er lest (eller at tråden er åpnet). Det er ikke det samme som at vedkommende har lest alle meldingene. 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg er enig i at det er sløvt og viser lite forståelse for vertens situasjon, men en av mine venninner som er sløv på å svare på invitasjoner er en veldig fin gjest når hun kommer. Hun er dessuten veldig omsorgsfull hvis livet butter imot for noen. Jeg har irritert meg både for at hun ikke svarer, og for at hun uteblir enkelte ganger selv om hun har sagt at hun kommer. De siste årene har jeg godtatt at det er sånn hun er, da er det også mye lettere for meg å holde fokus på hvor nydelig hun er på de områdene som er hennes styrker. 

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...