Gå til innhold

Noen med erfaringer fra fiksferdig på finn.no?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Har forstått det slik at kjøper får varen, og må godkjenne denne på finn.no før selger får pengene på konto.

Hva skjer da om kjøper ikke godkjenner varen? 

Anonymkode: 6af3d...ac3

Da står beløpet på sperret konto frem til dere blir enig. Å enkelte idioter leiter jo bare ett feil så kjøper ikke skal få pengene. Så jeg styrer langt unna denne løsningen

Anonymkode: 90e11...8bb

Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

Fungerer veldig bra. Selgere som ikke vil bruke det styrer jeg unna, stor sjanse for svindel.  

Anonymkode: fe7e5...ed6

Når en selger har over 300 tilbakemeldinger der alle har gitt karakter 10,så er det ikke særlig stor sjanse for at det er svindel selv om selger ikke vil bruke fiks ferdig 

Annonse

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Når en selger har over 300 tilbakemeldinger der alle har gitt karakter 10,så er det ikke særlig stor sjanse for at det er svindel selv om selger ikke vil bruke fiks ferdig 

Helt enig. Nekter ikke å bruke fiksferdig, men synes egentlig vanlig vippsoverføring er å foretrekke, både som kjøper og selger. 

Anonymkode: 20a36...c6e

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Helt enig. Nekter ikke å bruke fiksferdig, men synes egentlig vanlig vippsoverføring er å foretrekke, både som kjøper og selger. 

Anonymkode: 20a36...c6e

Ja det samme tenker jeg. Men er det anonyme profiler så forskuddsbetaler jeg ikke.

Utifra hva jeg leser om fiksferdig, så ser det ut til at den gir kjøper bedre vilkår enn selger.

Har annonsert noe på finn.no, og fikk forespørsel fra ei om hun kunne kjøpe med fiksferdig, og hun ble sur når jeg sa nei. Sendte flere meldinger i etterkant om hvor urimelig jeg var. Derfor ville jeg høre andres synspunkt.

HI

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Utifra hva jeg leser om fiksferdig, så ser det ut til at den gir kjøper bedre vilkår enn selger.

Har annonsert noe på finn.no, og fikk forespørsel fra ei om hun kunne kjøpe med fiksferdig, og hun ble sur når jeg sa nei. Sendte flere meldinger i etterkant om hvor urimelig jeg var. Derfor ville jeg høre andres synspunkt.

HI

Ja jeg hadde som sagt styrt unna "fiks ferdig" som selger.

Viktig å være ærlig i annonsen, ta med bilder og tekst av slitasje på det man selger. 

Jeg har gode erfaringer som selger med fiks ferdig. Ble diskusjon 1 gang og da hadde jeg ikke pakket det godt nok, så vi ble enige om avslag. 

Anonymkode: a22e9...778

• 3 uker senere...
Anonym bruker skrev (På 28.9.2023 den 7.13):

Fungerer veldig bra. Selgere som ikke vil bruke det styrer jeg unna, stor sjanse for svindel.  

Anonymkode: fe7e5...ed6

Det er sprøyt! Jeg selger mye på Finn, men bruker aldri Fiks ferdig. Og grunnen til det er at det er mange sleipe kjøpere der ute som leter etter feil, eller påfører varen en liten feil som de kan bruke til å pirke på for å slippe å betale. Har en kollega og to venninner som har opplevd akkurat det. Så nei takk, jeg tar ikke sjansen på å selge med Fiks ferdig. 

Jeg har derimot brukt Fiks ferdig som kjøper et par ganger. Ene gangen fikk jeg tilsendt en hel og pen eske, med en krystallvase med et stort hakk inni, som ikke var vist på bildene i annonsen. Selger informerte heller ikke om det når jeg spurte spesifikt om vasen hadde feil eller skader som ikke var synlig på bildene. Jeg fikk da summen for vasen og transporten refundert, men ikke trygghetsgarantien. Masse irritasjon og et tap på 39 kr var det jeg satt igjen med etter masse ekstraarbeid i form av å måtte sende inn reklamasjon og dokumentere tilstanden på både vasen og emballasjen, kjøpsbevis etc. 

Senest forrige uke kjøpte jeg flere andre knusbare ting som ble sendt dårlig innpakket og ankom knust i fillebiter. Jeg måtte bruke tid og energi på å sende inn reklamasjon og dokumentere alt for å få godkjent refusjon, og etter over ei uke har jeg fremdeles ikke fått pengene mine tilbake! Jeg sitter igjen med irritasjon, glassbiter og nok et tap på 39 kr. 

Heretter bruker jeg ikke Fiks ferdig til noe som helst. Jeg tenker at hvis folk ikke vil ha direkte kontakt med selger eller kjøper så er det noe som ikke stemmer. Da får de heller handle i nettbutikk! 

Anonym bruker skrev (På 27.9.2023 den 23.33):

Da står beløpet på sperret konto frem til dere blir enig. Å enkelte idioter leiter jo bare ett feil så kjøper ikke skal få pengene. Så jeg styrer langt unna denne løsningen

Nei, det er ikke slik at kjøper og selger må bli enige. Dersom varen ankommer med skader selger ikke hadde opplyst om så er det finn som avgjør om selger skal få pengene, og dersom selger har pakket varen for dårlig så er det Posten/HeltHjem eller PostNord som avgjør. Men det er tidkrevende og mye pes med å måtte dokumentere alt og vente på refusjon. Og du taper uansett trygghetsgebyret på 39 kr, og risikerer å sitte igjen med null vare og 39,- i tap. 

Men helt enig i at det er enkelte idioter som utnytter ordningen for å slippe å betale! 

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...