Gå til innhold

Jentekveld med datteren min

Anbefalte innlegg

Jeg og datteren min har aldri en hel kveld for oss selv, men nå skjer det :)

Mannen og eldstemann skal bort litt, og fredag kveld får vi helt for oss selv, bare oss to.
Tenkte å ha noen høye glass med alkoholfri cider med jordbær oppi, jordbær med hvit, brun og mørk sjokolade på, ritz-kjeks med diverse pålegg som "kanapeer".

Men så var det hva vi skal se da...
Vi har sett alle disse nyinnspillingene av Disney-filmene, hun liker Harry Potter, likte også "Lovlig blond"-filmene og twilight-filmene.
Har lyst på en typisk jente-film med humor.
Har HBO, NetFlix og Disney+.

Noen forslag til film vi kan se?
Hun er snart 12 år

Anonymkode: f49fb...27a

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443079-jentekveld-med-datteren-min/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ser kjempekoselig ut! Så kult at du gjør noe ut av det. Det blir en kveld hun vil huske, for hverdagene glir jo litt over i hverandre.

Men film kan jeg ikke hjelpe med. Satt med en på snart 13 her og utvekslet sanger, interesser, mote og sminke osv fra da jeg var like gammel. Vi gjorde det til en slags quiz hvor begge kom med sitt, og det ble veldig mye latter og interessante små samtaler. Og nå har hun en av sangene som var populære da jeg var på hennes alder, som en av sine favoritter!  Men vi så jo på noen videoer da. 

Endret av ReneRene

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg og datteren min har aldri en hel kveld for oss selv, men nå skjer det :)

Mannen og eldstemann skal bort litt, og fredag kveld får vi helt for oss selv, bare oss to.
Tenkte å ha noen høye glass med alkoholfri cider med jordbær oppi, jordbær med hvit, brun og mørk sjokolade på, ritz-kjeks med diverse pålegg som "kanapeer".

Men så var det hva vi skal se da...
Vi har sett alle disse nyinnspillingene av Disney-filmene, hun liker Harry Potter, likte også "Lovlig blond"-filmene og twilight-filmene.
Har lyst på en typisk jente-film med humor.
Har HBO, NetFlix og Disney+.

Noen forslag til film vi kan se?
Hun er snart 12 år

Anonymkode: f49fb...27a

Jeg hadde slike kvelder med mamma og husker fortsatt «beaches» og «curly Sue». Kan en slik klassiker være noe? Elsket også «murmaides» i den alderen.😊

Hvorfor skal du servere liksomalkohol til en 11-åring? Det må være noe av det merkeligste jeg har hørt om.

Ville spurt henne hva hun ville se, og så la henne bestemme og bare bli med på det

Anonymkode: 4101c...80f

Slapp av, da. Her i huset betyr stett-glass at det er fest eller høytid. Uansett hva som er i dem.
Men man kan selvfølgelig få alt til å bli feil og dumt bare man er sur nok.

Anonymkode: 0b91a...990

Hvorfor skal du servere liksomalkohol til en 11-åring? Det må være noe av det merkeligste jeg har hørt om.

Ville spurt henne hva hun ville se, og så la henne bestemme og bare bli med på det

Anonymkode: 4101c...80f

Tuller du? Det er da helt vanlig med alkoholfrie "drinker" til barn mange steder, spesielt på ferieturer. Jeg husker selv at det var skikkelig stas å få slike på hoteller ol. som barn. Ikke fordi jeg tenkte over dette med alkohol, men fordi de var så fine med all pynten og de kule glassene. For noen år siden var nest yngste syk og måtte være hjemme på nyttårsaften, så det ble oss to fordi mannen tok med seg de andre tre til et avtalt besøk. Da fikk han (var vel 8-9 år?) rød saft i et vinglass make til mitt vinglass med litt rødvin i. Han synes det var skikkelig gøy, og snakket om det i lang tid etterpå. 

HI: Jeg synes det høres veldig koselig ut! Hva med "Den lille havfruen"? Eller rett og slett spør henne.

Anonymkode: dd2b4...53e

Annonse

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Slapp av, da. Her i huset betyr stett-glass at det er fest eller høytid. Uansett hva som er i dem.
Men man kan selvfølgelig få alt til å bli feil og dumt bare man er sur nok.

Anonymkode: 0b91a...990

Akkurat, sånn er det hos oss også. Her pynter vi gjerne stettglass med farget sukkerkant og / eller appelsin/lime/sitronskive og drikker Mozell eller noe annet alkoholfritt sprudlende til "fest" eller kos, ikke for å late som at det er alkohol, men fordi det gir et annet festpreg enn cola i kjøkkenglass. Av samme grunn som at alle får "finglass" på julaften og til frokost på første juledag  eller andre anledninger. 

Anonymkode: e9c9a...5a6

Anonym bruker skrev (På 27.9.2023 den 19.43):

Den passer best for voksne synes jeg. 

Anonymkode: b8980...9ea

Passer supert for 12 åringer også 😊  Men enig med at den ikke passer for de aller minste. 

Anonymkode: d7d75...652

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...