Anonym bruker Skrevet 27. september 2023 #51 Del Skrevet 27. september 2023 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Jeg har hund selv, røytefrie og går kun på do ute.. likevel hadde jeg aldri i verden prakket de på andre, jeg hadde kun tatt de med på besøk dersom verten hadde spurt meg om å ta de med. Det er sikkert noen som synes det er kjipt å si nei, så de tar mot hundene enten de vil eller ei. Den situasjonen setter jeg ikke andre i. Jeg liker ikke å ha andre hunder hjemme hos meg heller, nettopp pga hår, tiss og bæsjerumper i sofaen min. Mine ligger også i sofaen, det holder, Jeg later litt som om det er super renslig, men det er ikke det rett og slett. Jeg hadde aldri i verden latt de sove i senga mi feks, for det er ekkelt, de får ikke engang lov til å være på soverommet mitt😅 Anonymkode: 2ae8f...2b7 Dette, det nok så klart at mange ikke vil ha hund på besøk men føler seg presset til å si ja når de egentlig ikke vil for ellers blir de sett som «slemme». Så klart vis verten inviterer og sier fra at de kan ta med hunden er en annen sak. Men de som spør og blir sur og prippen så fort de vet hunden ikke er ønsket bort er slitsomme folk og omgås. Det er jo verten selv som må stå for støvsuging av hår etter hunde besøk og tiss osv.. ikke kjekt å bli prakket på.. vi har en liten gecko men vi prakker ikke den på andre folk, for det er kjæledyr, samme med hund. De skal være igjen hvor de bor, også med at det er styr når eier vet at hunden sin er vilter og eier ikke grenser og ha den over Anonymkode: 53d89...47b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443064-hva-er-det-med-folk-som-m%C3%A5-og-vil-ha-med-bikkja-si-hos-andre/page/3/#findComment-150011418 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. september 2023 #52 Del Skrevet 27. september 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg håper og tror at folk flest forstår at dette du beskriver er uvanlig, de aller, aller fleste hundefolk er normale, og liker å omgås mennesker. Også de som ikke vil ha hundene våre på besøk! Jeg kjenner ingen som er slik du beskriver, og jeg kjenner MANGE med hund. For de fleste er hunden et elsket kjæledyr, men ja, "bare" en hund. Vi drar bådei selskap og på besøk uten å tenke på at vi ikke kan ha hunden med. Jeg liker til og med mennesker som ikke liker dyr! Vi er forskjellige, og kan ha det skikkelig trivelig med folk som ikke liker verken hunder eller barn. Anonymkode: afa1c...455 Er greit og vite at det er faktisk ansvarlige og dyktige hunde eiere der ute❤️ tenkt å skulle feks fase ut en venn som er veldig allergisk mot hund eller har annet syn på dem bare fordi hundene ikke er velkommne? Altså halo det er ikke normalt og slemt mot folk. Så lenge de ikke er slemme mot hunder bare fordi ikke liker dem så er det ikke noe gale i det. Folk som ikke liker hunder eller katter eller andre dyr er kjempe greie de og! Har en venninne som ikke er glad i reptiler men hun er et god menneske for det om og jeg faser ikke henne ut bare fordi hun har annerledes syn på dem. Anonymkode: 53d89...47b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443064-hva-er-det-med-folk-som-m%C3%A5-og-vil-ha-med-bikkja-si-hos-andre/page/3/#findComment-150011423 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. september 2023 #53 Del Skrevet 27. september 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Er greit og vite at det er faktisk ansvarlige og dyktige hunde eiere der ute❤️ tenkt å skulle feks fase ut en venn som er veldig allergisk mot hund eller har annet syn på dem bare fordi hundene ikke er velkommne? Altså halo det er ikke normalt og slemt mot folk. Så lenge de ikke er slemme mot hunder bare fordi ikke liker dem så er det ikke noe gale i det. Folk som ikke liker hunder eller katter eller andre dyr er kjempe greie de og! Har en venninne som ikke er glad i reptiler men hun er et god menneske for det om og jeg faser ikke henne ut bare fordi hun har annerledes syn på dem. Anonymkode: 53d89...47b Vis folk virkelig blir sure og faser venner ut fordi hundene ikke er velkommne eller så glad i hund så fortjente disse vennene deres bedre venner uansett!❤️ Anonymkode: 53d89...47b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443064-hva-er-det-med-folk-som-m%C3%A5-og-vil-ha-med-bikkja-si-hos-andre/page/3/#findComment-150011426 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. september 2023 #54 Del Skrevet 27. september 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Vis folk virkelig blir sure og faser venner ut fordi hundene ikke er velkommne eller så glad i hund så fortjente disse vennene deres bedre venner uansett!❤️ Anonymkode: 53d89...47b Hva er det som gjør at du ikke klarer å tolerer at folk velger annerledes enn deg? Jeg har mange gode venner, men det som er fint med venner er at man velger selv hvem man vil være venner med, og omgås med. Jeg har en livsstil hvor hunden er en viktig del av fritiden, og da velger jeg helt naturlig de som synes det er hyggelig med min hund. Anonymkode: 976aa...e12 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443064-hva-er-det-med-folk-som-m%C3%A5-og-vil-ha-med-bikkja-si-hos-andre/page/3/#findComment-150011455 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. september 2023 #55 Del Skrevet 27. september 2023 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Hva er det som gjør at du ikke klarer å tolerer at folk velger annerledes enn deg? Jeg har mange gode venner, men det som er fint med venner er at man velger selv hvem man vil være venner med, og omgås med. Jeg har en livsstil hvor hunden er en viktig del av fritiden, og da velger jeg helt naturlig de som synes det er hyggelig med min hund. Anonymkode: 976aa...e12 Kan si rett tilbake. Vis dette er snakk om gamle bestevenner/venner. Er jo det ganske sært og bare fase ut fordi de ikke er like glad i DIN hund som DU er. Nå vet jeg ikke men føler at det høres ut som «elsker du ikke min hund kan vi ikke være venner» er det sant? ja man skal få lov å velge venner og alt annet men veldig slemt og fase ut venner Bare fordi ikke er like begreistet for den som eier er selv, da synes jeg disse vennene fortjener bedre vis du ikke en gang kan gå ut på restaurant/cafe eller kino med venner uten og tenke på hunden Anonymkode: 53d89...47b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443064-hva-er-det-med-folk-som-m%C3%A5-og-vil-ha-med-bikkja-si-hos-andre/page/3/#findComment-150011462 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. september 2023 #56 Del Skrevet 27. september 2023 Hos oss er alle hunder velkomne og det vet de rundt meg som kommer hit på besøk. Men hundene får ikke ligge i sofan, hverken utemøblene eller inne. Da sier jeg i fra, både til hund og eiere. Er selv et hundemenneske, men har ikke hatt hund selv nå på 4 år. Litt hår kan støvsuges opp og gjøre fra seg har alle hunder som har vært på besøk gjort ute. Da vi hadde hund var hun med oss rundt på det meste. Opplevde ofte at folk spurte om jeg kunne ta henne med/eller at hun var hjertelig velkommen, så har heldigvis nesten aldri vært borti dette problemet før. Anonymkode: 11452...b32 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443064-hva-er-det-med-folk-som-m%C3%A5-og-vil-ha-med-bikkja-si-hos-andre/page/3/#findComment-150011476 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Admin Skrevet 27. september 2023 #57 Del Skrevet 27. september 2023 Tråden er ryddet for brukerdebatt. Admin Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443064-hva-er-det-med-folk-som-m%C3%A5-og-vil-ha-med-bikkja-si-hos-andre/page/3/#findComment-150011480 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. september 2023 #58 Del Skrevet 27. september 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Kan si rett tilbake. Vis dette er snakk om gamle bestevenner/venner. Er jo det ganske sært og bare fase ut fordi de ikke er like glad i DIN hund som DU er. Nå vet jeg ikke men føler at det høres ut som «elsker du ikke min hund kan vi ikke være venner» er det sant? ja man skal få lov å velge venner og alt annet men veldig slemt og fase ut venner Bare fordi ikke er like begreistet for den som eier er selv, da synes jeg disse vennene fortjener bedre vis du ikke en gang kan gå ut på restaurant/cafe eller kino med venner uten og tenke på hunden Anonymkode: 53d89...47b Fortsatt så er det merkelig at du lar deg irritere så mye over at jeg velger mine venner etter hva som passer med meg og min livsstil. Jeg har valgt å skaffe meg hund, og med det valget settes det begrensninger som gjør at noen vennskap ikke fungerer fordi mitt valg er å hensynta hunden på min fritid. Det betyr ikke at jeg aldri drar ut å spiser på restaurant uten hunden min, men det skjer i helger når hunden ikke har vært 8 timer alene allerede den dagen. Det er nå engang slik at felles interesser er noe som driver vennskap, og hund er for meg en viktig interesse, og jeg velger mine venner utfra den interessen. At du mener at folk som ikke liker hunder/vil ha besøk av hunder fortjener bedre venner enn meg er en mening du har lov til å mene, men fortsatt synes jeg det er merkelig at du ikke klarer å akseptere at da jeg tok valget om å få meg hund så valgte jeg også å bruke fritiden min med hunden og mennesker som ønsker hunden min velkommen. Anonymkode: 976aa...e12 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144443064-hva-er-det-med-folk-som-m%C3%A5-og-vil-ha-med-bikkja-si-hos-andre/page/3/#findComment-150011500 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå