Gå til innhold

Har 6000 kr igjen å leve på til 19.oktober

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har 300 kroner på konto. Får barnetrygd på fredag og har ikke betalt alle regningene. Barnetrygden går med til det. Har middager til 8 dager fremover, samt noe i frysa. Får lønn den 12. Det kommer til å gå helt fint for meg hverfall :)

Anonymkode: 158a9...d71

Hvor mange ungdommer er det snakk om? Det er vesentlig at du tar med.

Uansett bør det holde lenge til mat hvis du baker brød, kutter en del pålegg og bruker mye poteter og ris til middag. Kjøp appelsiner og juice så dere får i dere c- vitaminer, så klarer dere nok å leve på lite spennende mat en måned. 

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Bruke barnetrygd til å betale regninger. Blir kvalm av folk som dere. At dere ikke er flaue. 

Anonymkode: b3d30...7b3

Hva bruker du barnetrygden til? 

Anonymkode: 158a9...d71

Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Bruke barnetrygd til å betale regninger. Blir kvalm av folk som dere. At dere ikke er flaue. 

Vel, jeg blir rett og slett spysjuk av dine holdninger. Er det noen som bør være flau, så er det i alle fall du! 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hva skal man ellers bruke dem til tenker du?

Anonymkode: 74665...4db

Med det forbruket jeg har ville jeg i utgangspunktet aldri klart meg med det, er litt for vant med å ha mye penger tilgjengelig.
Så ville jeg har gått meg en lang tur og tenkt meg veldig nøye om...

Vi har en gang i tiden vært fattige selv om vi ikke er det nå, jeg ville satt meg ned og lagd matplan frem til den 19., minimert matsvinnet ved å tenke helhetlig. Snakket med ungdommen om situasjonen og begrenset denne vippsingen til et minimum.

Ja, etter å ha tenkt meg om ville jeg ha klart det, ville antagelig også hatt litt igjen.

Anonymkode: 9e1a2...a7c

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Du er sikkert en av dem som mener at barnetrygden skal settes inn på barnas sparekonto? 🙄

Anonymkode: 17ba2...092

Annonse

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Historisk sett så ble barnetrygden innført som et tiltak for å jevne ut ulikhetene mellom de med og de uten barn siden de med barn har større utgifter enn de uten.
Ut fra ideen om hva barnetrygden var ment å dekke er det hel innafor å bruke den til å betale regninger, mat, barneklær, bleier og lignende

Anonymkode: 9e1a2...a7c

Anonym bruker skrev (På 26.9.2023 den 17.23):

Har brukt barnetrygden til mat, bleier, klær til barna osv, siden mitt første barn blei født i 2004, det er jo det den skal gå til !Har du råd til å spare den til barna selv, har du for mye penger. 

Anonymkode: 5bb98...900

Anonym bruker skrev (På 26.9.2023 den 17.23):

Du tuller nå vel….?

Anonymkode: 377ac...284

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...