Gå til innhold

Skoler med god tilrettelegning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om det fins noen oversikt noen steder over skoler med god tilrettelegning for barn med utfordringer.
I dette spesifikke tilfellet er det snakk om dysleksi og ADHD

Anonymkode: ea160...1de

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tror jeg ikke. Det går mest på word of mouth.

Anonymkode: f9968...ab3

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Det tror jeg ikke. Det går mest på word of mouth.

Men det kan man ikke alltid stole på..
Tenkte muligens at det fantes noen interesseorganisasjoner eller lignende som kunne har en slik oversikt

Skrevet

Ikke systematisert. De har selvsagt ofte hørt en del om enkeltskoler.

Skrevet

Dysleksi Norge har oversikt over Dysleksivennlige skoler. Men min erfaring er at det er et særdeles lite verdt stempel.

God tilrettelegging handler om overordnede systemer ved den enkelte skole. Men det handler like mye om den enkelte lærer. det hjelper ikke at skolen ahr rutiner og systemer dersom læreren ikke følger disse eller ikke har tilstrekkelig kompetanse.

Anonymkode: 1aba6...a66

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Dysleksi Norge har oversikt over Dysleksivennlige skoler. Men min erfaring er at det er et særdeles lite verdt stempel.

God tilrettelegging handler om overordnede systemer ved den enkelte skole. Men det handler like mye om den enkelte lærer. det hjelper ikke at skolen ahr rutiner og systemer dersom læreren ikke følger disse eller ikke har tilstrekkelig kompetanse.

Anonymkode: 1aba6...a66

Enig i denne. Det er utrolig personavhengig. og det som var en "topp skole for de med..." et år, kan være helt annerledes to år etter når "ildsjelene" har sluttet. 

Anonymkode: ed799...661

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Enig i denne. Det er utrolig personavhengig. og det som var en "topp skole for de med..." et år, kan være helt annerledes to år etter når "ildsjelene" har sluttet. 

Anonymkode: ed799...661

Det har vel også en del å gjøre med hvilken opplæring disse skolen gir lærene?

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

HI

Det går mer på ressurser enn opplæring. Det hjelper ikke, eller i alle fall lite, med all verdens kunnskap eller opplæring om det ikke er ressurser nok til å gjennomføre. Det er det som er tragisk (ja, jeg vet det er et sterkt ord) i skolen i dag, mange steder. Ressurser blir en budsjett-ting, og det tas ikke med i budsjettet at det egentlig koster mye mindre å bruke de pengene et år eller 7 i skolen enn 40 år  når barnet som voksen i stedefor å tjene penger og gi igjen til samfunnet via skatter og avgifter, risikerer å kost samfunnet stor summer i trygder, behandlinger og kanskje fengselsstraffer fordi han eller hun faller utenfor. 

Anonymkode: 78e09...e9e

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

HI

Nei, det er underordnet. Slik hun under skriver, handler det først og fremst om mangel på ressurser. 

Anonymkode: 5f4db...dd8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...