Gå til innhold

Til dere som har tatt slankeoperasjon?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Hun sier jo til alle oss vennene rundt seg at hun bare spiser sunt. Da lurer jeg på hvordan hun da forklarer at hun er gått opp til 150 kg igjen 😂😂 

Anonymkode: a3a26...5d5

Det er fullt mulig å gå opp i vekt på sunn mat altså, spiser man for mye trenger det ikke være sukker for at vekten skal øke...

En person som har vært overvektig vil ha lavere forbrenning enn en person som alltid har vært slank. Sammenligner du forbrenningen til ei som alltid har veid 70 kg, og ei som har vært 100 kg men nå 70 kg, vil hun som har vært overvektig ha mye lavere forbrenning. Det er fakta.

Og spiser du mer enn du forbrenner, så går du opp i vekt, uansett om det er biff eller sjokolade du spiser for mye av.

Når man er slankeoperert mister man mye av sultfølelsen, så det er lettere å holde seg slank. Siden magesekken er liten kan man heller ikke spise så mye til hvert måltid lenger. Så etter en operasjon blir man anbefalt å spise 6 ganger i døgnet, og bare litt hver gang. 

Men om man småspiser litt hele tiden, blir totalen på døgnet for høy, og da legger man på seg.

Jeg var slank til jeg var 35 år, da gikk jeg opp i vekt, av flere grunner. Nå er jeg slank igjen, men det er en kamp jeg overhodet ikke var forberedt på å holde seg slank. Kroppen er helt forandret. Forbrenningen, sultfølelsen, hvordan kroppen lagrer alt man spiser, absolutt alt er endret. Det tror jeg ikke en som alltid har vært slank kan sette seg inn i.

Det høres jo så logisk og lett ut, bare spis mindre enn du forbrenner. Men virkelig, ingen ønsker å være overvektig altså, likevel er det i ferd med å bli en folkesykdom. Det er så kompekst, og overhodet ikke lett. Har du blitt overvektig er kroppen "ødelagt", og blir du slank igjen er det en livslang kamp å holde seg slank.

Anonymkode: 2caa7...036

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Hun sier jo til alle oss vennene rundt seg at hun bare spiser sunt. Da lurer jeg på hvordan hun da forklarer at hun er gått opp til 150 kg igjen 😂😂 

Tror ikke du skal kalle deg venn altså for er det noe du ikke er så er det venn. Patetisk. 

Anonymkode: 9050d...419

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Tror ikke du skal kalle deg venn altså for er det noe du ikke er så er det venn. Patetisk. 

Joda vi er gode venniner å har vært det siden 1.klasse. Er bare utrolig skuffet over at hun er rast opp i vekt å blitt like svær som hun var før slankeoperasjonen.

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Joda vi er gode venniner å har vært det siden 1.klasse. Er bare utrolig skuffet over at hun er rast opp i vekt å blitt like svær som hun var før slankeoperasjonen.

Skuffet? Har det at hun har økt i vekt vært dårlig gjort overfor deg? Tro meg, hun føler seg nok helt elendig som har gått opp i vekt etter operasjon. Føler garantert at hun har mislyktes også der. Det siste hun trenger er en såkalt "venninne" som blir SKUFFET over det! Hun er garantert nok skuffet over seg selv.

OM hun hadde visst hvordan du tenker, hadde hun derimot hatt god grunn til å være skuffet: OVER DEG!

Anonymkode: 690c2...78a

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Du er skuffet?

Hva tror du hun er da? Ingen velger å bli overvektig fordi det er så kult å være det altså... Fedme er en sykdom, og hun må jo være hjerteknust over at det ikke fungerte.

Anonymkode: 2caa7...036

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Du er SÅ UTROLIG SKUFFET? Herregud det er nesten så man ikke tror det man leser. Håper du tuller? På hvilken som helst måte går dette utover deg???!

Annonse

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Du er ikke denne kvinnens venn. Det er kanskje mulig å strekke det til at hennes vekt får deg til å føle deg overlegen og at du derfor liker å ha kontakt, men venn er du ikke.

En venn ville hatt empati med henne, og vært lei seg på hennes vegne for at slankeoperasjon ikke løste vektproblemet hennes… du godter deg i stedet med fremmede på nett.

Anonymkode: 8ea20...552

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...