Gå til innhold

Til dere som har tatt slankeoperasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble dere smalere i ansiktet/mindre dobbelthake? 

Hvor mye gikk dere ned? 

Hva var utfordringen før og etter operasjonen? 

Takk for svar. 

Anonymkode: 9cc6e...a0b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble smalere i ansiktet, ja. Hadde ikke dobbelthake, så det kan jeg ikke svare på. Gikk ned rundt 50 kilo. Ingen utfordringer. 

Anonymkode: b6f3b...7b2

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Ble dere smalere i ansiktet/mindre dobbelthake? 

Hvor mye gikk dere ned? 

Hva var utfordringen før og etter operasjonen? 

Takk for svar. 

Ble smalere i ansiktet ja. Er der jeg mister synlig vekt først. Gikk ned fra 118 til 85 med operasjon og ned til 75 med steinhard lavkarbo etterpå. Pga medisiner har jeg gått opp til 96 nå og haaaater det!! 

Utfordringene var gallestein, så måtte fjerne galleblæra. Og jeg tåler ikke egg lenger. 
Den største var nok alle rundt som ikke skjønte hvorfor jeg ikke kan spise mer, og som fortsatt kommenterer på mengden mat jeg spiser 

Anonymkode: 5d23c...456

Skrevet

Ikke jeg da men venninna mi. Hun er smal over det hele. Egentlig litt rart spørsmål. Selvsagt går man ned over alt. Angående dobbelthake, ansiktsform har jo noe å si for dobbelthake. Min tante har veldig liten hake og smakt ansikt hun har alltid hatt dobbelthake og hun er slank. 

Anonymkode: 986fd...416

Skrevet

Jeg gikk ned over hele kroppen, ansiktet også. Veide 120 kg, veier 60 nå. Er liten og slank. 10 års jubileum i år, og har holdt vekten. Ingen utfordringer, fikk et nytt liv!

Anonymkode: 690c2...78a

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg gikk ned over hele kroppen, ansiktet også. Veide 120 kg, veier 60 nå. Er liten og slank. 10 års jubileum i år, og har holdt vekten. Ingen utfordringer, fikk et nytt liv!

Så bra å høre. 

Hi

Skrevet

Ikke jeg da men venninna mi. Hun er smal over det hele. Egentlig litt rart spørsmål. Selvsagt går man ned over alt. Angående dobbelthake, ansiktsform har jo noe å si for dobbelthake. Min tante har veldig liten hake og smakt ansikt hun har alltid hatt dobbelthake og hun er slank. 

Anonymkode: 986fd...416

Ja, kanskje litt rart. Lurer bare. Jeg er bollete over alt, og vil gjerne ha alt det bort. Vet ikke hva kriteriene er for å få det dekket heller. 

Hi

Skrevet

Selvsagt smalere i ansiktet.

Gikk ned 46 kg året etter sleeve-operasjon, så opp igjen 15 over de neste fem-seks årene. Stabilt i øvre del av normal BMI nå.

Anonymkode: 7794c...04e

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Ja, kanskje litt rart. Lurer bare. Jeg er bollete over alt, og vil gjerne ha alt det bort. Vet ikke hva kriteriene er for å få det dekket heller. 

Hi

Skal du ha det dekt må du vel ha en bmi på over 40, følge ett opplegg fra sykehuset i ett år før du blir satt på venteliste og må vente 1-2 år igjen…. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Godt jobba!
Hvor høy er du? 

Anonymkode: c2f08...fc2

Skrevet

Godt jobba!
Hvor høy er du? 

Anonymkode: c2f08...fc2

Er 1, 65

Skrevet

Hva er vitsen med en sånn operasjon? Dere spiser jo bare så mye at dere går tilbake til å være smellfeit,selvkontroll er visst ett fremmedord for dere. Så etter noen månender er dere like tjukk igjen. 

Anonymkode: a3a26...5d5

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hva er vitsen med en sånn operasjon? Dere spiser jo bare så mye at dere går tilbake til å være smellfeit,selvkontroll er visst ett fremmedord for dere. Så etter noen månender er dere like tjukk igjen. 

Nei, man blir ikke like tjukk etter noen måneder. 
Hvorfor uttaler du deg om ting du åpenbart ikke har noe kunnskap om?

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Nei, man blir ikke like tjukk etter noen måneder. 
Hvorfor uttaler du deg om ting du åpenbart ikke har noe kunnskap om?

Har jo en vennine som tok slankeoperasjon å var veldig stolt av det. Nå noen år senare er hun like smellfeit igjen. Som hun selv sier så veier hun nå 150 kg. Blir så provosert når hun har fått operasjonen gratis også gidder hun ikke prøve en gang å holde vekten 😡😡

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Har jo en vennine som tok slankeoperasjon å var veldig stolt av det. Nå noen år senare er hun like smellfeit igjen. Som hun selv sier så veier hun nå 150 kg. Blir så provosert når hun har fått operasjonen gratis også gidder hun ikke prøve en gang å holde vekten 😡😡

Hva er «noen år senere?» Noen faller tilbake i gamle vaner, mange gjør det ikke. Jeg har lagt på meg pga medisinbruk og skal snakke med legen om å gå ned igjen. (Jeg betalte selv for operasjonen). Jeg kjenner 8 andre som ikke har gått opp, og 2 som har gått opp litt. 

operasjon funker ikke på alle, man må endre tankesettet. Men å si at alle blir like tjukke igjen etter noen mnd er feil. Og overvekt er en sykdom på linje med mye annen psykisk sykdom 

Skrevet

Min venninne tok operasjon og gikk ned. Nå 10 år senere er hun like stor igjen. Holder ikke vekten nede når man tilbringer mye tid i sofaen og er glad i mat 

Anonymkode: 2f646...2f4

Skrevet
Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Jeg tok operasjon for 10 år siden. Veide 120 kg. Gikk ned til 60, og har holdt vekten siden! Om jeg hadde vært røyker og fått lungekreft, ville jeg med den største selvfølge mottatt behandling på statens regning. Du har sikkert også fått gratis helsehjelp for noe selvforskyldt? Fødsel f eks?

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Jeg tok operasjon for 10 år siden. Veide 120 kg. Gikk ned til 60, og har holdt vekten siden! Om jeg hadde vært røyker og fått lungekreft, ville jeg med den største selvfølge mottatt behandling på statens regning. Du har sikkert også fått gratis helsehjelp for noe selvforskyldt? Fødsel f eks?

Fedme er alt for komplekst til at en kan kalle det selvforskyldt i ordets rette forstand. De heldige får få bivirkninger og «resatt» vekten kroppen jobber for å opprettholde etter slankeoperasjon. Andre må etterhvert kjempe mot en sultfølelse ingen slanke personer ville klart å ignorere, i tillegg får en person som har hatt fedme vesentlig lavere forbrenning enn en som primært har vært normalvektig. De vil gå opp i vekt selv om de jobber for å ikke gjøre det, for få mennesker har liv der de kan sette et unaturlig lavt matinntak øverst på prioriteringslista hver dag for resten av livet.

Mange har etterhvert fått med seg at det til eksempel forskes på tarmbakterienes betydning etter at en kvinne som alltid hadde vært slank ble nøyaktig like overvektig som sin datter etter å ha fått overført hennes tilsynelatende sunne tarmflora. Det er kun én faktor når kroppen prøver å komme tilbake til maksvekt. 

Anonymkode: 8ea20...552

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Min venninne tok operasjon og gikk ned. Nå 10 år senere er hun like stor igjen. Holder ikke vekten nede når man tilbringer mye tid i sofaen og er glad i mat 

Anonymkode: 2f646...2f4

Nei nettopp. Så pengene til den operasjonen kunne vært spart. Men her i Norge skal jo alt være gratis 😡

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Hva er «noen år senere?» Noen faller tilbake i gamle vaner, mange gjør det ikke. Jeg har lagt på meg pga medisinbruk og skal snakke med legen om å gå ned igjen. (Jeg betalte selv for operasjonen). Jeg kjenner 8 andre som ikke har gått opp, og 2 som har gått opp litt. 

operasjon funker ikke på alle, man må endre tankesettet. Men å si at alle blir like tjukke igjen etter noen mnd er feil. Og overvekt er en sykdom på linje med mye annen psykisk sykdom 

To år senare var hun smellfeit igjen

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Blir du like sinna på kreftpasienter om behandlingen de kan få for sykdommen sin ikke virker for dem selv og den gar fungert for andre?

Anonymkode: 8ea20...552

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hun trodde vel hun kunne fortsette som før uten å legge på seg. Da er man bra naiv. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Hun trodde vel hun kunne fortsette som før uten å legge på seg. Da er man bra naiv. 

Hun påstår at hun bare spiser sunt,men er likevel gått opp igjen til 150 kg 😂😂

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hun påstår at hun bare spiser sunt,men er likevel gått opp igjen til 150 kg 😂😂

Hvordan vet du at hun påstår det?

Anonymkode: 9050d...419

Skrevet

Hvordan vet du at hun påstår det?

Anonymkode: 9050d...419

Hun sier jo til alle oss vennene rundt seg at hun bare spiser sunt. Da lurer jeg på hvordan hun da forklarer at hun er gått opp til 150 kg igjen 😂😂 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...