Gå til innhold

Du er muligens den siste kvinnen på jorda

Anbefalte innlegg

og du har som oppgave å befolke jorda igjen. Heldigvis er det to menn igjen. Du kan dessverre bare velge én å formere deg med. Den andre må gå på vandring etter andre kvinner. Hvem velger du?

Adam: Kjekk, høy, sterk og modig, men dum som et brød. Han kan forsvare deg og dine, jakte på mat og løfte tungt, men han kan ikke skru sammen en krakk uten hjelp eller føre en samtale om annet enn jakt. 

Bernard: Kontoristkropp, ikke noen du ville snudd deg etter på gata, men snill og smart. Han kan ikke kaste spyd etter en hjort, men han kan antagelig finne opp en annen effektiv jaktmetode, finne ut hvordan dere skal skaffe ting dere trenger og dere vil ha mange interessante diskusjoner.

Hvem velger du og hvem vinker du adjø til?

Anonymkode: 4e75c...522

Fortsetter under...

Annonse

Bernard kan jo bare trene litt hvis han vil bli kvitt kontoristkroppen. 

Sannsynligvis er han også bedre i senga fordi han forstår hvordan en kvinne er skrudd sammen, i motsetning til Adam, som ikke en gang skjønner seg på å skru sammen en krakk. 

Nå er det visstnok kvinnen sin intelligens som arves, og ikke mannens, har jeg hørt, så sånn sett er det ikke så nøye om mannen er dum som et brød. 

Men hvis Adam er så lite smart, så kan han sikkert overtales til å jakte og holde vakt mens jeg har meg med Bernard! 

Akkurat som om det valget skulle være vanskelig som de eneste mennesker på jorda ( ihvertfall i såpass nærhet at valget kun var dem.) En må tenke på hva som er viktig for å overleve, og så lenge Adam er modig, kan beskytte oss og også har styrke, er det han som er nyttig. At han er dum som et brød er ikke et stort pluss, men siden jeg er så god til å belære og elsker å videreformidle både kunnskap og moral, er det en god sjanse for at han kan ta til seg noe, og iallefall er avkommet som skal videreføre slekten reddet sånn sett. Det vil være stor sannsynlighet for at de vil klare seg godt, og det må være et veldig viktig formål. Jeg ser ikke for meg at lange og mange "diskusjoner" står øverst på prioriteringslisten i en sånn situasjon, så her må en selvfølgelig tenke logisk og fornuftig, og ikke på hvem en kan skravle mest mulig med! Jeg klarer også helt fint å "skru sammen en krakk selv", og så har han evnene jeg ikke har, og det må være mer ideelt å utfylle hverandre i en sånn setting, mye mer enn ellers. Dessuten ser jeg for meg at jeg ville likt å male ham, så også et pluss. 

Jeg ser ingen fordeler med Bethard. Jeg hadde virkelig ikke giddet vente på at en partner skulle lære seg ting i en sånn situasjon, og dessuten er jeg ikke helt evneveik selv.

Å tenke kjemi, hvem som er god i senga pluss hvem som får en til å le her, syns jeg vitner om veldig lite fornuftig tenking i denne settingen. 

Annonse

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

og du har som oppgave å befolke jorda igjen. Heldigvis er det to menn igjen. Du kan dessverre bare velge én å formere deg med. Den andre må gå på vandring etter andre kvinner. Hvem velger du?

Adam: Kjekk, høy, sterk og modig, men dum som et brød. Han kan forsvare deg og dine, jakte på mat og løfte tungt, men han kan ikke skru sammen en krakk uten hjelp eller føre en samtale om annet enn jakt. 

Bernard: Kontoristkropp, ikke noen du ville snudd deg etter på gata, men snill og smart. Han kan ikke kaste spyd etter en hjort, men han kan antagelig finne opp en annen effektiv jaktmetode, finne ut hvordan dere skal skaffe ting dere trenger og dere vil ha mange interessante diskusjoner.

Hvem velger du og hvem vinker du adjø til?

Anonymkode: 4e75c...522

Hvis det er tilbake til steinalder miljø rundt, så velger man selvsagt han som kan jakte og forsvare. Og i tillegg er sterk og man går lyst på. 

Man trenger ikke interessante diskusjoner i et slikt scenario, da trenger man mat og beskyttelse. Handy og smart er jeg selv, så den delen kan jeg ta meg av også utfører Adam på kommando det som er for tungt. 

Anonymkode: 47a41...9dd

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Hvis det er tilbake til steinalder miljø rundt, så velger man selvsagt han som kan jakte og forsvare. Og i tillegg er sterk og man går lyst på. 

Man trenger ikke interessante diskusjoner i et slikt scenario, da trenger man mat og beskyttelse. Handy og smart er jeg selv, så den delen kan jeg ta meg av også utfører Adam på kommando det som er for tungt. 

Anonymkode: 47a41...9dd

Hvis du er eneste kvinne i en verden full av menn, så trenger du ikke å være tilbake i steinalderen eller sådant "miljø" for å trenge en mann som kan beskytte deg....

Adam. Og så hadde jeg klart å fange min egen mat, bygge min egen gapahuk og lage mitt eget bål. Problemet hadde jo da vært neste generasjon, hvis jeg var siste kvinne ville det ikke vært noen partnere til barna som ble født. Så da måtte evt datter fått barn med intelligente men steingamle Bernhard.

Anonymkode: 6d809...0cc

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg tror jeg hadde sagt nei, takk til hele befolkningsoppdraget. Nok er nok. Og hvem i all verden skulle ta meg på det?

Anonymkode: c7479...67b

Ja, det blir jo bare verre og verre i denne verden. Hadde vært nydelig å vært den eneste kvinnen igjen på jorda med to menn. Hadde fått både i pose å sekk uten å bli kalt et ludder. 

Anonymkode: fe1f1...ece

Genetisk sett er det jo en oppskrift på katastrofe uansett, så tror jeg hadde rømt og ikke hatt meg med noen av dem. Ikke så veldig lysten på å få barn som må ha incestiøse forhold for å holde arten kunstig i live noen generasjoner til.

Anonymkode: c9066...a89

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Ja, det blir jo bare verre og verre i denne verden. Hadde vært nydelig å vært den eneste kvinnen igjen på jorda med to menn. Hadde fått både i pose å sekk uten å bli kalt et ludder. 

Anonymkode: fe1f1...ece

Det kan du jo enkelt få uansett, om du ikke omgir deg med idioter.

Ingen. Jeg hadde ikke satt mitt eget liv og helse på spill (eller lagt det i hendene på en muskuløs idiot eller tafatt fjomp) for å bli formor til noe som kom til å ligne den habsburgske kongefamilien. 

Jeg har lederegenskaper nok til å takle begge, så jeg ville ledet vår lille gruppe i søken etter fler mennesker og etter forskningslabratoriene som har kommet lengst når det gjelder genteknologi og forplantning.

Anonymkode: 09fce...df2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...