Anonym bruker Skrevet 25. september 2023 #1 Skrevet 25. september 2023 Min søster drikker alkohol når hun skal slappe av, når hun synes at hun har gjort mye og fortjener ett par øl og når hun skal kose seg. Hun drikker øl hver helg. Også de helgene hun jobber. Kommer fra jobb kl 16 og da er det rett i kjøleskapet for å hente øl. Hun kan drukket 6-8 øl en kveld og så drar hun på jobb kl 13 neste dag. Er dette ett problem? Anonymkode: 21cbc...3da
Anonym bruker Skrevet 25. september 2023 #2 Skrevet 25. september 2023 Bare i helgene? Isåfall tenker jeg at det ikke er et problem. Ikke sunt selvsagt, men ikke problematisk slik jeg ser det. Anonymkode: af1e8...684
Anonym bruker Skrevet 25. september 2023 #3 Skrevet 25. september 2023 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Bare i helgene? Isåfall tenker jeg at det ikke er et problem. Ikke sunt selvsagt, men ikke problematisk slik jeg ser det. Anonymkode: af1e8...684 Min far er alkoholiker, drikker kun helger og ferier, men er like fullt alkoholiker. Han velger den flaska over alt annet når han har fri. Om det er et problem eller ikke kommer an på mye; kan hun klare seg i sosiale lag uten alkoholen? Blir hun irritert om hun ikke kan drikke? Osv osv Anonymkode: 2a7b6...5a6
Anonym bruker Skrevet 25. september 2023 #4 Skrevet 25. september 2023 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Bare i helgene? Isåfall tenker jeg at det ikke er et problem. Ikke sunt selvsagt, men ikke problematisk slik jeg ser det. Anonymkode: af1e8...684 Ikke bare i helgene. Kan ta noen øl midt i uken hvis hun føler at det har hun fortjent Anonymkode: 21cbc...3da
Anonym bruker Skrevet 25. september 2023 #5 Skrevet 25. september 2023 Anonym bruker skrev (45 minutter siden): Min søster drikker alkohol når hun skal slappe av, når hun synes at hun har gjort mye og fortjener ett par øl og når hun skal kose seg. Hun drikker øl hver helg. Også de helgene hun jobber. Kommer fra jobb kl 16 og da er det rett i kjøleskapet for å hente øl. Hun kan drukket 6-8 øl en kveld og så drar hun på jobb kl 13 neste dag. Er dette ett problem? Anonymkode: 21cbc...3da Nei Anonymkode: 7f0fb...8e8
Anonym bruker Skrevet 25. september 2023 #6 Skrevet 25. september 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Min far er alkoholiker, drikker kun helger og ferier, men er like fullt alkoholiker. Han velger den flaska over alt annet når han har fri. Om det er et problem eller ikke kommer an på mye; kan hun klare seg i sosiale lag uten alkoholen? Blir hun irritert om hun ikke kan drikke? Osv osv Anonymkode: 2a7b6...5a6 Hun blir irritert hvis jeg ikke drikker. Hun kan invitere meg over en Fredag på drikke. Jeg svarer at jeg kan komme, men kan ikke drikke pga ar jeg f eks må hente tenåringen senere på kvelden. Da svarer hun: ok. Det er greit men kan vi møtes å drikke neste helg da? Eller jeg kommer dit og drikker ca 2 glass vin og da stopper jeg. Da sier hun : Du drikker så lite Eller hvis vi kun drikker øl, så kommenterer hun at hun har drukket så mange flere enn meg og at jeg drikker sakte. Det må være ett tegn på problemer. Ingen er så opptatt over mye lite andre drikker Anonymkode: 21cbc...3da
Anonym bruker Skrevet 25. september 2023 #7 Skrevet 25. september 2023 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Hun blir irritert hvis jeg ikke drikker. Hun kan invitere meg over en Fredag på drikke. Jeg svarer at jeg kan komme, men kan ikke drikke pga ar jeg f eks må hente tenåringen senere på kvelden. Da svarer hun: ok. Det er greit men kan vi møtes å drikke neste helg da? Eller jeg kommer dit og drikker ca 2 glass vin og da stopper jeg. Da sier hun : Du drikker så lite Eller hvis vi kun drikker øl, så kommenterer hun at hun har drukket så mange flere enn meg og at jeg drikker sakte. Det må være ett tegn på problemer. Ingen er så opptatt over mye lite andre drikker Anonymkode: 21cbc...3da Alkoholisme. Anonymkode: 5d38e...5f5
Anonym bruker Skrevet 26. september 2023 #8 Skrevet 26. september 2023 Anonym bruker skrev (15 timer siden): Hun blir irritert hvis jeg ikke drikker. Hun kan invitere meg over en Fredag på drikke. Jeg svarer at jeg kan komme, men kan ikke drikke pga ar jeg f eks må hente tenåringen senere på kvelden. Da svarer hun: ok. Det er greit men kan vi møtes å drikke neste helg da? Eller jeg kommer dit og drikker ca 2 glass vin og da stopper jeg. Da sier hun : Du drikker så lite Eller hvis vi kun drikker øl, så kommenterer hun at hun har drukket så mange flere enn meg og at jeg drikker sakte. Det må være ett tegn på problemer. Ingen er så opptatt over mye lite andre drikker Anonymkode: 21cbc...3da Definitivt ett tegn på ett problematisk forhold til alkohol ja! At hun drikker fort og har en høy toleranse, tyder på ett jevnt og høyt inntak. Det er ikke du som drikker sakte og lite, men hun som drikker fort og mye. Jeg har selv ett vanskelig forhold til alkohol, har fulgt meg siden tenårene. Hvis ikke jeg har klare, strenge regler, ramler jeg inn i en dårlig spiral. Ikke drikke i hverdagen, ikke drikke rundt barn, avtale med meg selv hvor mange enheter som er ok å innta når jeg er ute med venner. Alltid drikke ett glass vann mellom hver enhet. Så lenge jeg har regler jeg ikke skal bryte, går det. Tidligere kunne jeg fint drikke en flaske vin før jeg møtte venner ute, toleransen var så høy at det knapt var merkbart, drikke raskere enn resten og stå mer støtt på beina når vi rundet av kvelden. Drikke raskt uten merkbar effekt er ett tydelig tegn på for høyt inntak. Sjansen for at hun allerede skjuler deler av inntaket er også til stede. Mulig hun vil at du skal bli susete, for da er dere sammen om det og du biter kanskje ikke like godt merke i hvor mye hun tar innpå? Når du da er noenlunde edru blir det vanskelig å skjule. Da er det lett å peke på at du er problemet, for det er jo ikke noe enkel sak å innse at det er en selv som har ett problem. Anonymkode: 0291c...a88
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå