Gå til innhold

Har sluttet helt med sminke og

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sminket meg siden jeg var 14, og kommer sikkert til å gjøre det til jeg ligger i pennalet. 

Men jeg sminker meg mer diskret nå. Før var det svart kajal rundt hele øyet, kjørte full punkerstil.

Nå bruker jeg consealer, blush og transparent pudder. Øyenbrynsblyant og diskret flytende kajal over øynene, pluss maskara. På leppene bruker jeg leppepomade med litt farge i. Til fest kan jeg slå til med en fargesterk leppestift og noe øyenskygge. Elsker sminke, er veldig glad for at det er sosial akseptert! Jeg er 42, forresten.

Anonymkode: d6761...d5c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kun maskara. Livet er verdt mer enn å stå på badet i timesvis. Og nei, jeg ser ikke ut som et takras. Folk som sier sånt har et takras av en personlighet. Ser mange flotte usminkede damer rundt meg veldig ofte ❤️

Anonymkode: c13f4...0fa

Skrevet

Det virker som mange her tror at enten må man stå og sminke seg i timesvis hver morgen, eller så må man se ut som et «takras»🤣
Det er flott at du har «frigjort» deg, Hi. Jeg personlig føler meg mer vel med litt sminke, og begge deler er helt ok. 

Anonymkode: 03ac5...d1b

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Jeg er også godt gift og har ingen intensjoner om å møte noen ny - Men! Jeg liker å se smashing ut for det, og sminken er perfekt hele tiden! Det er ingen grunn til å se ut som et takras selv om man er gift altså. 

Prøv å pynte dere litt for deres egen del! 

Jeg er 42. 

Anonymkode: 86b93...fff

Nå er det mange som overhodet ikke trenger sminke, og det ser smashing ut uten sminke. At du må bruke sminke for å ae smashing ut forteller bare at du har blasse farger og mindre pen hud fra naturens side, og er mindre heldig med genene dine. 

Anonymkode: a1007...f64

Skrevet

For en ufyselig tråd! Hvorfor dette behovet for å rakke ned på andre? Man er ikke bimbo om man bruker sminke og man er ikke takras om man ikke bruker det. Herlighet da. 

Jeg er heldig som har god hud og mørke farger, så jeg klarer meg med ganske lite sminke. Maskara og en diskre leppestift til hverdags og kanskje en fundation om vinteren når solen ikke hjelper på med farve i ansiktet. Jeg er 52 år og har hatt samme vane i alle år, og bruker altså ca 1,5 min på sminke hver morgen jeg skal ut av huset. 

Anonymkode: e4956...c0b

Skrevet

Her kom klørne fort ut ja… 

Bare sånn til informasjon så fremstår en ikke som en åpen person som syns alle skal få ta egne valg om en kaller dem som tar andre valg bimbo eller takras. 

Anonymkode: 960d3...b4d

Skrevet

Jeg har aldri brukt mye sminke, mascara kanskje 3-4 ganger i året. 

Jeg er i slutten av 40 årene, men de færreste vet det og tror jeg er midt i 30 årene. Har vel vært heldig fra naturens side. 

Er singel, men har endelig begynt å åpne for muligheten for kjæreste etter 5 år. Blir ikke å sminke meg mer selv om jeg ser etter ny kjæreste fordi det ikke er meg. Hadde nok bare uannsett gnidd den sminken utover slik at man hadde sett direkte skummel ut 😅

Anonymkode: 2f214...0ff

Skrevet

Bruker ikke sminke hvis jeg bare skal være hjemme, kanskje gå tur eller en kort tur på butikken. Har på lett dryss av ID-pudder og litt mascara når jeg skal på jobb ol. Øker på med litt brynfarge, kajal, lett øyeskygge og eventuelt leppestift/lipglos hvis jeg skal i besøk, på fest, ut å spise ol. Juster litt farge og menge etter behov. Er 42 år.

Anonymkode: 40f45...276

Skrevet

Bruker ikke sminke til vanlig jeg heller.  Det er herlig. Men bruker litt mørkt rundt øynene når jeg virkelig skal flotte meg. 

Skrevet

Jeg er veldig lys i huden og har mye pigmentflekker/arr fra akne. Uansett hvor god hudpleie jeg bruker, vil nok det aldri forsvinne. 

Bruker bareMinerals i ansiktet for å jevne hudtonen, maskara og eyeliner. Hjemme går jeg oftere uten noe. Farger hår og bryn, men det er permanent og ikke noe jeg må fikse på hver dag. 

Skulle gjerne sagt at det var null stress å gå uten, bryr meg ikke og alt det der, men følelsen av fresh er ikke spesielt til stede når folk tror jeg er syk uten 😅

Anonymkode: aad12...098

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...