Gå til innhold

Har sluttet helt med sminke og

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er SÅ deilig!!! Har sminket meg med brunkrem, eyeliner oppe og nede maskara og bryn siden jeg var 17 år. Nå har jeg bare trappet ned skikkelig over tid og nå går jeg 90% helt uten noen ting. Jeg er betraktelig penere med sminke, men har vel funnet ut at jeg ikke har det samme behovet lengre for å være pen. Jeg blir 40 neste år. Singel og ingen ønsker om å møte noen. Hvordan er ditt forhold til sminke?

Anonymkode: dd5bf...930

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker kun en naturlig leppestift. En sjelden gang bruker jeg mascara. Er helt sikkert penere med mer sminke, men har ikke tid og energi til å drive med slikt. Er i begynnelsen av 40-årene, godt gift og har fire barn, deriblant to små.

Anonymkode: bfeb0...e8f

Skrevet

Jeg er 40 og godt gift, og stresser ikke så mye med sminke. Opplever at med godt «grunnarbeid» er sminke overflødig. 

Farger vipper og bryn innimellom, og bruker vippeserum hver kveld etter rens og ansiktskrem, så jeg har lange, fyldige vipper og tette bryn uten å «jukse» med mascara og brynsminke. 

Har ikke så mye å «dekke» lengre, mørke ringer og dårlig hud hadde jeg da barna var små, ikke nå lengre, så opplever ikke behov for concealer og foundation. 

Farge på leppene har jeg aldri brukt, men bruker carmex, purelan el.l. på leppene flere fanger i løpet av dagen, og den vanen har jeg ikke noe behov for å kvitte meg med. 

Anonymkode: f25f4...e2d

Skrevet

Bruker for det meste helt diskre sminke utenom leppestift og neglelakk. Syns det er fint med litt mer synlig farge på munn og negler. 

Anonymkode: 3c530...a77

Skrevet

Du er tøff som tør!

Anonymkode: 19031...063

Skrevet

Jeg er også godt gift og har ingen intensjoner om å møte noen ny - Men! Jeg liker å se smashing ut for det, og sminken er perfekt hele tiden! Det er ingen grunn til å se ut som et takras selv om man er gift altså. 

Prøv å pynte dere litt for deres egen del! 

Jeg er 42. 

Anonymkode: 86b93...fff

Skrevet

Jeg har ikke sminket meg på mange år. Det er ikke noe jeg tenker på annet enn når jeg ser tråder som denne ol.

Anonymkode: 13433...57a

Skrevet

Bikker snart 40, bruker en del sminke med god grunn. Har ikke vært heldig med basen , arvelig belastet 😅😂 Har roseaca (staves alltid feil) , ujevn hudfarge og store porer. Har tidvis vært lengre perioder uten sminke, lengste var under pandemien i 2 år. Fikk ikke noe bedre hud en gang. 

Så her må det sminkes (dessverre)

Anonymkode: 3843e...f23

Skrevet

Jeg er 36 år å er i forhold,men bruker nesten aldri sminke. Gjør det hvis jeg skal på byn eller på standup show,men veldig sjeldent ellers. Jeg er jo penere med sminke,men orker ikke det styret hver gang jeg skal ut av huset.

Anonymkode: c74ec...b6a

Skrevet
Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Jeg er også godt gift og har ingen intensjoner om å møte noen ny - Men! Jeg liker å se smashing ut for det, og sminken er perfekt hele tiden! Det er ingen grunn til å se ut som et takras selv om man er gift altså. 

Prøv å pynte dere litt for deres egen del! 

Jeg er 42. 

Så de som ikke gidder å bruke tid på å sminke seg,der ser ut som ett takras?? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Ja, stort sett. 

Skrevet

Det er en grunn til at jeg synes at de som ikke sminker seg er modige.

Anonymkode: 19031...063

Skrevet

Bruker kun mascara og har alltid gjort det.  Ser smashung ut😉

Anonymkode: 9c4b2...2a0

Skrevet

Jeg bruker kun maskara. Kanskje øyeskygge og eyeliner til fest. Men kan fint dra på byen med bare maskara og. Det er ikke sminken som definerer hvor awsome jeg er! Bruker mindre sminke som singel enn da jeg var gift

Anonymkode: faf4e...09c

Skrevet

Sminke har jeg aldri brukt! Ser overhodet ikke behovet. 

Ser datteren min tar etter meg. Hun prioriterer å sove så lenge som mulig og dropper tid til sminke i hverdagen. 

Jeg er gammel og grå, og folk rundt meg er vant til at jeg er som jeg er. Datteren min ser smashing ut, uten sminke. Pynter hun seg til noe, så sminker hun seg meget diskret. 

Anonymkode: 09d87...be9

Skrevet

Sminke har jeg aldri brukt! Ser overhodet ikke behovet. 

Ser datteren min tar etter meg. Hun prioriterer å sove så lenge som mulig og dropper tid til sminke i hverdagen. 

Jeg er gammel og grå, og folk rundt meg er vant til at jeg er som jeg er. Datteren min ser smashing ut, uten sminke. Pynter hun seg til noe, så sminker hun seg meget diskret. 

Hvorfor må du være gammel og grå da? Hvorfor fikser du ikke litt på det?

Skrevet

Bruker mascara 2-3 ganger i året, synes jeg blir veldig mye finere med litt mascara, men skjeldent at jeg gidder. Ellers bruker jeg ingenting. Nå er gutten min 7 år, før jeg fikk han var jeg helt avhengig av mascara, og brukte øyenskygge og eyeliner i helgene når jeg skulle ut. Var nylig i konfirmasjon, og hadde familieselskap her hjemme , men gadd ikke å sminke meg til noen av dagene. 

Anonymkode: 0912f...a55

Skrevet

Er såpass forfengelig at jeg ser at sminke kler meg, på samme måte som et plagg. Siste året har jeg vært usminket kun to dager på jobb. Er heldigvis der at jeg ser anstendig ut etter under 5 minutters sminking. Enda :)

Skrevet

Bruker ikke sminke. Jeg ser finere ut uten sminke, og i tillegg tar det tid jeg ikke har.

Anonymkode: a8130...ad3

Skrevet

Jeg bruker to minutter på å slenge på meg litt øyeskygge og mascara, så det gjør jeg når jeg skal på jobb eller treffe folk. Jeg gidder ikke om jeg bare skal være hjemme. Jeg har øyevipper som er så lyse at de er usynlige uten maskara på og jeg ser mye trøttere ut uten mascara rett og slett. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Det er vel fullstendig opp til henne hva hun har lyst til og er bekvem med. Og det er faktisk mer enn godt nok!

Anonymkode: 327ae...ff5

Skrevet
Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Jeg er "gammel"! Jeg er over 50 år, og grå/hvit i håret. Slikt er arvelig, serru. Jeg eier ikke verken anlegg, tid, lyst eller interesse for pynt og stæsj. Hvorfor skal jeg gjøre meg til en annen enn jeg er? 

Skrevet

Har aldri brukt noe særlig med sminke, om jeg gjør det, så er det minimalt, fordi jeg ser bedre ut uten.

Til deg som mener at alle må bruke sminke: nei takk, jeg ønsker ikke å gå rundt med et falsk tryne hver dag. Gjør det du vil, så gjør jeg det jeg vil. Jeg driter en lang marsj i hva andre måtte tenke om hvordan jeg ser ut. Er ikke interresert i bli tatt for å være bimbo, har aldri manglet oppmerksomhet fra menn, liker ikke å bruke tid på sminke, så å gjøre det "for min egen del" blir å ikke gjøre det. Har mange venner som heller ikke bruker noe særlig sminke. Nydelige damer i mine øyne. Er forøvrig i midten av 40-årene og har nesten ikke rynker.

Anonymkode: 25e1b...e1c

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Har aldri brukt noe særlig med sminke, om jeg gjør det, så er det minimalt, fordi jeg ser bedre ut uten.

Til deg som mener at alle må bruke sminke: nei takk, jeg ønsker ikke å gå rundt med et falsk tryne hver dag. Gjør det du vil, så gjør jeg det jeg vil. Jeg driter en lang marsj i hva andre måtte tenke om hvordan jeg ser ut. Er ikke interresert i bli tatt for å være bimbo, har aldri manglet oppmerksomhet fra menn, liker ikke å bruke tid på sminke, så å gjøre det "for min egen del" blir å ikke gjøre det. Har mange venner som heller ikke bruker noe særlig sminke. Nydelige damer i mine øyne. Er forøvrig i midten av 40-årene og har nesten ikke rynker.

Anonymkode: 25e1b...e1c

Jeg tror nok ikke kvinner som bruker litt mascara og lipgloss i hverdagen blir «tatt for å være bimbo» hvis det uttrykket faktisk fremdeles eksisterer 🤔 Men fint at du har funnet din vei. 

Anonymkode: 6e917...9db

Skrevet

Jeg er heldig med huden og ser bra nok ut uten sminke. Men jeg føler meg litt freshere og litt mer våken med litt sminke på. Tar 2 min. Litt blush i kinnene og mascara kun på overvippene. Farger brynene om sommeren. Om vinteren farger jeg de litt med blyant når jeg gidder. 

Bikka 40 i sommer og får daglig tilbakemeldinger på at jeg ser mye yngre ut. 

Anonymkode: 0539e...6cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...