Gå til innhold

Pårørende ved operasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei venninne som skal gjennom en liten operasjon. Hun har ikke mann, barn eller foreldre. Har bare en bror som hun ikke har mye kontakt med. Forrige uke ringte hun meg å spurte om hun kunne skrive meg opp som pårørende på skjema angående operasjon. Det sa jeg ja til. Tenkte ikke at det var så stor deal, for regner med at operasjon går greit. Men nå ringte hun og spurte om jeg var sikker på at jeg ville det. Jeg måtte være sikker før hun skriver det på skjema. 

Er dette så stor sak? Hun kan være litt dramatisk noen ganger, så kanskje hun er det nå også 

Anonymkode: 7d9a2...855

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vil jo si at de ringer deg om det skjer noe, så akkurat i dette tilfellet er det nok ikke så drastisk. 

Men jeg lurer på om du bli stående som nærmeste pårørende på sykehuset, så om hun blir påkjørt av en buss om en måned og kommer bevisstløs inn så ringer de også deg.

Anonymkode: d408b...001

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det vil jo si at de ringer deg om det skjer noe, så akkurat i dette tilfellet er det nok ikke så drastisk. 

Men jeg lurer på om du bli stående som nærmeste pårørende på sykehuset, så om hun blir påkjørt av en buss om en måned og kommer bevisstløs inn så ringer de også deg.

Anonymkode: d408b...001

Det tror jeg ikke. Hun sa bare når det gjelder operasjonen. Tror at broren står som pårørende ellers. Men hun orket ikke å ringe han og fortelle at hun skal opereres 

Skrevet

Hun har ei x svigerinne som hun har veldig bra kontakt med. De er nesten som søsken. Og spurte om hvorfor hun ikke spurte henne. Da sa hun at hun bodde mye av tiden i England og var ikke i Norge når hun skal opereres 

Skrevet

Dere bør jo diskutere hva du skal gjøre dersom alt faktisk ikke går greit. Kan jo være man trenger at det tas raske avgjørelser og hva gjør du da. Man håper jo alt hår greit og at det ikke er behov for deg, men antar at det er en grunn til at de vil ha en pårørende. 

Skrevet

Må hun hentes når hun er ferdig? Det er ikke normalt å sette opp pårørende for bare en operasjon, men jeg har hatt 2 operasjoner hvor de har ringt den som skal hente meg. Det er mamma som står som hovedpårørende, men mannen som har hentet meg. 

Anonymkode: b833a...b49

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...