Gå til innhold

Barnet klarer ikke å lære seg klokka

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg aner ikke hvordan vi skal få henne til å lære seg klokken. Hun er 11 år og forstår digital klokke, men ikke analog. Det går bare ikke inn. Vi har forsøkt fra hun var liten. Kjøpt armbåndsur, hatt analoge klokker på veggene, forsøkt alle tips fra småbarnsalderen.

Hjelp! Hun er glup og fullstendig oppegående på alt annet, men analoge klokker går bare ikke.

Noen tips?

Anonymkode: cfa0e...ebd

Fortsetter under...

Skrevet

Trenger hun det da? På ett eller annet tidspunkt kommer hun til å lære det 

Anonymkode: 65bc3...58b

Skrevet

Har selv en på 11 år som ikke klarer å lære seg det;syns det er ganske utrolig når han er blitt så stor! Så håper på tips jeg også

Anonymkode: 3faa7...61d

Skrevet

Det er faktisk helt vanlig å ikke kunne det. Jeg har til og med snakket med 20-åringer som ikke kan det, eller som sliter med det. Min på 13 får det ikke til uansett hvor mye han pugger og øver

Anonymkode: 5f006...57d

Skrevet

Min 16 åring forstår også bare digital klokke selvom vi har prøvd det meste. Hun har dysleksi, dyskalkuli og noen andre utfordringer, så det kan være derfor. Men det er heldigvis ikke et must å kunne for å få et godt liv. 

Anonymkode: fc6eb...363

Skrevet

Eldste sliter også med den. (12 år) Minste (8 år) kan begge deler. Sliter med ti på halv osv da. Så lenge hun skjønner klokka på en av de så er det godt nok da. Eldste er egentlig vanvittig sløv på mye, ekstremt frustrerende til tider. Hun bare soser i sin egen verden, ikke ulik faren sin. 😂  Folk er forskjellig og har forskjellig interesser. Minste er nok i overkant smart og ekstremt kunnskapstørst. 

Anonymkode: 68718...bc1

Annonse

Skrevet

Du er ikke alene. Min på 12 kan heller ikke klokka. Har prøvd og prøvd og han har mobil med klokke, klokke på armen, men skjønner fortsatt ikke hva et kvarter er, en halvtime eller klokkeslett. Er klokka feks 18.40 kan han ikke fortelle hva klokka er. Da er den 18 og noe. Og 18 er heller ikke det samme som klokka 6. 

Jeg håper det etterhvert kommer. Har på alarm på mobilen så han vet når han må gå til skolen. En alarm for å kle på seg tøy, og en alarm for å gå. 
Han har forøvrig en diagnoser på autismespekteret. 

Anonymkode: 99ed6...154

Skrevet

Min er 12 år, og klarer heller ikke lære klokka, kan som sagt på mobilen, som flere skriver. Jeg orker ikke stresse mer med det, da flere ikke bruker klokke på arm heller lenger

Anonymkode: 19667...ef0

Skrevet

Min 14 åring kan heller ikke det. Og min 12 åring kan det delvis. Men dette er en klokke man ikke bruker lenger. Ikke har man klokke på armen lenger. Og man har mobil som foreldre kan ringe til å f. Eks si at nå må du hjem, nå må du gå til skolen osv. Tror dette er mye av grunnen til at barn ikke lærer klokka like lett lenger. 

Anonymkode: 2660d...7d0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...