Gå til innhold

Hvor skal vi reise i høstferien?

Anbefalte innlegg

Mine barn (12 og 14 år) og jeg har lyst på en liten reise i høstferien. Storby med opplevelser står øverst på listen. Vi trenger ikke sydligere strøk, da vi var der hele sommeren. Barna har tidligere vært i London, Berlin, Gdansk, Paris og København. 
Jeg har spart opp 25.000 kr til denne ferien, så det må bli i Europa et sted. Noen som kan anbefale en storby med museum, fine gater, god mat og kanskje litt annerledes shopping enn standard Zara, Mango og HM 😉

Anonymkode: 46e99...734

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Italia er alltid fint, for eksempel Milano eller Roma. 

Ville også vurdert Helsinki, Dublin, Zürich, Stockholm, Amsterdam, Madrid. 

Anonymkode: db765...b66

Takk for tips ☺️ Italia utgår fordi vi har hus der, men Helsinki, Dublin og Amsterdam kan være interessant for oss 👍🏼 Hi

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Kjempebillig å fly til Polen, hva med Warszawa eller Sopot 

Anonymkode: ed1e2...49f

Warszawa skal jeg titte på ☺️ Sopot bodde vi en natt i da vi var i Gdansk, og det er lite og kjedelig 🙈 Hi

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Takk for tips ☺️ Italia utgår fordi vi har hus der, men Helsinki, Dublin og Amsterdam kan være interessant for oss 👍🏼 Hi

Hvorfor ikke reise til huset i Italia?

Anonymkode: d3469...2b6

Annonse

Annonse

Jeg har akkurat vært i Warszawa og flybillettene dit er rimelige. Iallefall med Norwegian fra Osl. Det er en storby, så det er myyyye folk overalt, men hvis man ikke akkurat beveger seg ved arbeidstidslutt, går det fint. Trikkene går hele tiden, men det krever litt å forstå systemet. Pr nå er det veldig godt og varmt der, faktisk varmere enn jeg satte pris på. 

Prisnivået på å spise ute er en del rimeligere enn i Norge, og klær og shopping forøvrig litt under. Det er mange spennende museer og en tur til toppen av kultur og vitenskapspalasset er et must for de fleste. Dog er det kø for å komme opp dit. Datteren og jeg brukte noen timer for å besøke den jødiske kirkegården, og det var en spesiell opplevelse, men det appellerer kanskje ikke til barn.

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Da ble det Edinburgh, takk for mange gode tips ☺️ Flyturen kom på litt over 9.000 kroner og hotellet på 11.000 kroner. 

God tur!

Anonymkode: 28d53...d3e

Anonym bruker skrev (23 timer siden):

Da ble det Edinburgh, takk for mange gode tips ☺️ Flyturen kom på litt over 9.000 kroner og hotellet på 11.000 kroner. 

Edinburgh er en nydelig by. God tur

Anonymkode: 1e40f...f11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...