Gå til innhold

Går på wellbutrin å har angst hver dag :(

Anbefalte innlegg

Jeg har byttet fra cipralex til wellbutrin. Jeg ville bytte blant annet pga en del opplever at de får sexlysten tilbake og mer energi. Når jeg har brukt cipralex så har jeg rast opp i vekt og sexlysten har vært totalt forsvunnet. Så har bare hatt "pliktsex". Men med cipralex så forsvant depresjonen totalt,jeg var sjelden urolig i kroppen og hadde mange dager uten angst på en uke.

Nå har jeg brukt wellbutrin i ca en måned å opplever hver eneste dag være ve urolig i hele kroppen og har angst hver dag. Noen som vet om dette vil gå over om jeg bare forsetter å ta de i noen uker til? Eller er dette bivirkninger jeg vil ha hele tiden når jeg bruker wellbutrin?

Anonymkode: 159f8...845

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Jeg hadde tre faser. Først verk i kroppen. Stiv og støl. Så angst og irritabel så nedstemt. Tok seks uker, men så synes jeg den fungerte veldig bra. 

Anonymkode: 490b5...cdc

Så bra å høre at etter 6 uker så fungerte det bra, for har jo egentlig lyst å bruke wellbutrin. Men å ikke ha det bra hver dag hadde ikke fungert i lengen. Men tror jeg skal gi det litt mer tid da,for har ikke så lyst å bytte tilbake til cipralex.

Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Hvilken styrke har du? Jeg begynte på 150 mg. Så økte til 300 mg, var først da den fikk effekt😊 tok ivertfall 4-6 uker

Anonymkode: e568c...df7

150 mg. Var hos legen i forrige uke til oppfølging etter å ha brukt wellbutrin i 1 mnd å fortalte da om at angsten er verre og er ganske urolig i kroppen. Han ønsket likevel ikke å øke dosen. Så har fått ny time om 3 uker å er jeg like ille da så kanskje han øker dosen. Hvis ikke kommer jeg til å bytte tilbake til cipralex for orker ikke ha angst og være så urolig i kroppen hele tiden.

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

150 mg. Var hos legen i forrige uke til oppfølging etter å ha brukt wellbutrin i 1 mnd å fortalte da om at angsten er verre og er ganske urolig i kroppen. Han ønsket likevel ikke å øke dosen. Så har fått ny time om 3 uker å er jeg like ille da så kanskje han øker dosen. Hvis ikke kommer jeg til å bytte tilbake til cipralex for orker ikke ha angst og være så urolig i kroppen hele tiden.

Jeg merker ikke så stor forskjell mellom 150 og 300 etter at oppstartsymptomer har gitt seg. Det oppleves som skummelt å få så mye rare symptomer, samtidig så tenker jeg at det er bra og viser at den jobber i kroppen. Det handler om kjemi, kroppen vår er i ubalanse og må balanseres. 
Jeg får forresten de samme bivirkninger hver gang jeg starter opp på de. 
Måtte ta en pause pga en operasjon (wellbutrin krasjer med omtrent alt av andre medisiner, særlig sterke smertestillende) da jeg startet igjen etter operasjon hadde jeg seks uker med samme runde. Litt slitsomt. 

Annonse

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg merker ikke så stor forskjell mellom 150 og 300 etter at oppstartsymptomer har gitt seg. Det oppleves som skummelt å få så mye rare symptomer, samtidig så tenker jeg at det er bra og viser at den jobber i kroppen. Det handler om kjemi, kroppen vår er i ubalanse og må balanseres. 
Jeg får forresten de samme bivirkninger hver gang jeg starter opp på de. 
Måtte ta en pause pga en operasjon (wellbutrin krasjer med omtrent alt av andre medisiner, særlig sterke smertestillende) da jeg startet igjen etter operasjon hadde jeg seks uker med samme runde. Litt slitsomt. 

Ja i oppstart har jeg hatt samme bivirkninger med cipralex men det har gått over etter ca en måned. Skal prøve å holde ut 2-3 uker til å se om det blir bedre da. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...