Gå til innhold

Hvor ofte flytter dere? Føler vi ikke finner roen på et sted

Anbefalte innlegg

Da ser det ut til at vi kommer til å flytte igjen, vil tippe innen et år.
Tegnene er der, det er en uro i både mannen og meg, ser mye på boliger på finn.
Ingen grunn til å flytte, vi trives egentlig veldig god her vi bor, men klarer ikke være alt for lenge på et sted.

Her vi bor nå er vel det stedet vi har bodd lengst på, har vel bodd her i 9 år.
Forrige sted bodde vi 5 år, og 6 år på stedet før det.
Før det leide vi med kontrakter på 1-2 år og fornyet aldri kontraktene, da var det også lettere siden vi ikke hadde barn.

Vet ikke helt hva det er med oss, men nå føler vi at det er på tide å bryte opp igjen....

Hvor ofte flytter dere?

Anonymkode: 3f07b...468

Fortsetter under...

Jeg flytter ikke før det er tvingende nødvendig. Har bodd i nåværende bolig i ni år. Tanken er å flytte, men det blir da for å oppgradere i størrelse. 

Anonymkode: 09de4...c3f

Som barn bodde familien min to steder. 
Som ungdom/ung voksen har jeg bodd to steder i Norge og i to andre land. 
Siden jeg fikk mann og barn har vi bodd to steder. Vi flytter ikke herfra så lenge vi har hjemmeboende barn i hvert fall. 

Anonymkode: a0442...cc8

Annonse

Hva fikser det å flytte for dere? Siden dere må gjøre det igjen og igjen så "hjelper" det jo ikke på hva det nå enn er. Etter studietida har jeg flyttet 3 ganger. Første stedet bodde jeg billig og sparte penger så der ble jeg bare i 3,5 år. Da kjøpte vi leilighet og bodde der i 15 år. Så byttet vi den i et hus og her har vi bodd i 15 år og har ingen planer om å flytte før vi ev. må på sykehjem. 

Anonymkode: cc61f...fe3

Før barn flyttet jeg ofte, når har vi bodd samme stedet i 12 år. Ingen planer om å flytte. Uroen sitter ikke i boligen, men i dere. Det er ikke farlig å flytte, men tenk på hvordan og om det påvirker barna på noen som helst negativ måte. 

Anonymkode: aa3d2...a55

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Da ser det ut til at vi kommer til å flytte igjen, vil tippe innen et år.
Tegnene er der, det er en uro i både mannen og meg, ser mye på boliger på finn.
Ingen grunn til å flytte, vi trives egentlig veldig god her vi bor, men klarer ikke være alt for lenge på et sted.

Her vi bor nå er vel det stedet vi har bodd lengst på, har vel bodd her i 9 år.
Forrige sted bodde vi 5 år, og 6 år på stedet før det.
Før det leide vi med kontrakter på 1-2 år og fornyet aldri kontraktene, da var det også lettere siden vi ikke hadde barn.

Vet ikke helt hva det er med oss, men nå føler vi at det er på tide å bryte opp igjen....

Hvor ofte flytter dere?

Anonymkode: 3f07b...468

Synes du det er noe negativt ved det? Jeg synes det er positivt å ha et indre ønske om nye inntrykk, nye opplevelser. Nytt bosted og flytting er ikke negativt, sånn er verden i 2023, det er flere muligheter enn for 30-50 år siden. 

Anonymkode: ad2a5...5ae

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Før barn flyttet jeg ofte, når har vi bodd samme stedet i 12 år. Ingen planer om å flytte. Uroen sitter ikke i boligen, men i dere. Det er ikke farlig å flytte, men tenk på hvordan og om det påvirker barna på noen som helst negativ måte. 

Anonymkode: aa3d2...a55

Det går an å ha indre ro og et ønske om å utforske nye steder å bo, samtidig. 

Jeg har bodd her jeg bor nå i 16 år, det er det lengste jeg har bodd et sted noen gang. Både mannen og jeg ønsker å flytte nå (fra stor enebolig i tettsted til leilighet i by), men vi har bestemt oss for å vente til yngste er nesten ferdig på ungdomsskolen. Vi har derfor ca fire år igjen her. Kjenner på en enorm rastløshet 

Anonymkode: 944ce...0aa

Annonse

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Synes du det er noe negativt ved det? Jeg synes det er positivt å ha et indre ønske om nye inntrykk, nye opplevelser. Nytt bosted og flytting er ikke negativt, sånn er verden i 2023, det er flere muligheter enn for 30-50 år siden. 

Så lenge man har barn kan det være veldig negativt å flytte ofte. Det er studier på at de kommer dårligere ut på mange vis. Bare å google. 

Anonymkode: cc61f...fe3

Bare når jeg må for hater alt styret med å flytte alt og ta nedvask av leiligheten,det tar så evig lang tid når alt av vegger og tak også skal vaskes.  Der vi leiet før kunne vi bodd lengre,men husleien gikk opp 1500 kr å det var kun ett soverom. Fant ut at det var greit at barnet mitt hadde eget soverom til han begynte på skole.

Her vi bor nå har vi bodd i 6 år å jeg skulle gjerne bodd her mye lengre. Men leiligheten er dessverre liten til 3,som vi er blitt etter jeg fikk kjæreste for 3 år siden. Så neste sommer flytter vi samen til

Anonymkode: 73a19...2b2

Som barn flyttet jeg 14 ganger. Foreldrene mine flippet noen boliger, gikk på trynet økonomisk flere ganger og vi flyttet hist og pist, hit og dit. Har ikke noe barndomshjem.

Jeg og mannen leide et sted, kjøpte et sted som vi flippet, kjøpte nåværende bolig og har bodd i den i 19 år. Ingen planer om å flytte flere ganger før jeg evt må på gamlehjemmet.

Anonymkode: 56541...da8

Minst mulig. Sist vi flyttet flyttet vi 300 m. Her skal vi bo til alle barna er ute av redet i hvert fall. Jeg kommer ikke til å flytte fra byen vi bor i. Her kommer jeg fra og her er min plass i verden. Ingen uro, bare deilig ro med tanke på at jeg bor der jeg skal bo.

Anonymkode: 05e5b...abe

Kjenner meg igjen, jeg er en rastløs sjel. Har flyttet 24 ganger i voksen alder. Alt fra noen 100 meter til mellom land, både alene, med partner og etter et samlivsbrudd.

Etter jeg fikk barn har vi ikke flyttet like ofte, barna har byttet skole én gang (den ungdomsskolen vi sognet til før er ikke så bra). Passet på at de kom inn på en 1.-10. skole så de ikke måtte bytte på nytt før videregående.

Mulig vi flytter igjen om et par år, da kan yngste ta buss til den gamle skolen frem til videregående (eldste går allerede på vgs.). Det er også mulig jeg bare selger meg ut av kontrakten og venter et par år ekstra, kommer an på markedet (Oslo, mindre leiligheter, så ikke like utsatt som mye annet).

Barna er én av hver type, eldste blir rastløs, yngste er ikke like gira på forandring. Heldigvis har de en far som er helt motsatt av meg 😄

Anonymkode: 6873e...be9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...