Gå til innhold

VG skriver en artikkel om stress i småbarnslivet….

Anbefalte innlegg

At de med små barn bør jobbe 6 timers dager og få full lønn… 
Tenker folk noen gang over hvor de pengene eventuelt tas fra?? Rett og slett alle sine skattepenger. 
Tror de arbeidsgiver vil betale for denne goden?

Ei småbarnsmor med et barn på SFO jublet da det skulle bli gratis SFO( hadde et par år igjen), men når hun forstod at hun og må betale skatt for at andre fortsatt skulle få gratis SFO når hun ikke brukte det lenger, var det vist ikke så gøy lenger.

Dette er en uting for andre mennesker, de som ikke har barn eller når det gjelder andre ting .

De får rett og slett enten gå ned i stilling en periode, eller lære å prioritere annerledes !

Hva tenkes her på forumet med flere småbarnsforeldre??

Anonymkode: 44e35...702

Fortsetter under...

Vet du hva, jeg syns dere som er så redd for hva skattepengene deres går til, bør sette deg inn i hvor mye som går til hva. For dere har ofte ikke peiling, og har null forstand på hvor mye det går til det dere klager på.

Unnskyld meg, men det er ren og skjær dumhet og uforstand.

Kom med en oversikt over hva dine skattepenger går til? Tar du utfordringen, så kan vi snakke. 

Endret av ReneRene
ReneRene skrev (Akkurat nå):

Vet du hva jeg syns dere som er så redd for hva skattepengene deres går til, bør sette deg inn i hvor mye som går til hva. For dere har ofte ikke peiling, og har null forstand på hvor mye det går til det dere klager på.

Kom med en oversikt over hva dine skattepenger går til? Tar du utfordringen, så kan vi snakke. 

Mens du i motsetning til alle andre har full kontroll....:roll:

Anonymkode: 67bf6...c0e

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Mens du i motsetning til alle andre har full kontroll....:roll:

Var det det jeg sa? Nei, det var det ikke! Men det er jo litt mer ryddig og saklig og logisk også, å vite hva en virkelig betaler i skatt til ulike instanser og formål

Eller du syns kanskje ikke det? 

Nordmenn er så bortskjemt. Vi har det godt i Norge sånn all over. Er jo selvsagt ting som kan bli bedre men mye er bra og samfunnet tar vare på oss. 
Ingen må bo på gata i Norge. 
Og så er det jo alltid noen som syter og klager og vil ha mer og mer. 

Anonymkode: 8cb08...21d

Annonse

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Det var eller mindre det du sa ja.

Nei, det var ikke det. Jeg mener at man må ha kunnskap om hvor mye av skattepengene som går til hva før man okker og ojer seg. Kun det.

Men klart. Gir det deg tilfredstillelse å klage på hva de dyrebare skattepengene dine går til uten å ha minste peiling: vær så god.

Sikkert din glede. Å få ut guffe på noe du ikke engang skjønner. 

Endret av ReneRene
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Nordmenn er så bortskjemt. Vi har det godt i Norge sånn all over. Er jo selvsagt ting som kan bli bedre men mye er bra og samfunnet tar vare på oss. 
Ingen må bo på gata i Norge. 
Og så er det jo alltid noen som syter og klager og vil ha mer og mer. 

Anonymkode: 8cb08...21d

Mange bor på gata i Norge.

Ellers enig. 

ReneRene skrev (43 minutter siden):

Vet du hva, jeg syns dere som er så redd for hva skattepengene deres går til, bør sette deg inn i hvor mye som går til hva. For dere har ofte ikke peiling, og har null forstand på hvor mye det går til det dere klager på.

Hvorfor tror du at du er i en posisjon til å kreve noe som helst? Vil du ikke diskutere på dette nivået kan du forlate tråden. Ingen plikter å følge deg. 

Anonymkode: 94cfe...ede

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Hvorfor tror du at du er i en posisjon til å kreve noe som helst? Vil du ikke diskutere på dette nivået kan du forlate tråden. Ingen plikter å følge deg. 

Si det. Jeg krever vel bare at brukere her tenker litt mindre overfladisk iblant, fordi ting blir veldig lite reelt uten.

Skal vi la oss styre av ignoranse og overfladiskhet?  Er det meningen her? 

ReneRene skrev (17 minutter siden):

Si det. Jeg krever vel bare at brukere her tenker litt mindre overfladisk iblant, fordi ting blir veldig lite reelt uten.

Skal vi la oss styre av ignoranse og overfladiskhet?  Er det meningen her? 

Den allmenne meningen her ser ut til å være at du tar for mye plass. Men vi kan ikke kreve at du forsvinner, på samme måte som du ikke kan kreve at noen skal drive voksenopplæring for deg. 

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Den allmenne meningen her ser ut til å være at du tar for mye plass. Men vi kan ikke kreve at du forsvinner, på samme måte som du ikke kan kreve at noen skal drive voksenopplæring for deg. 

Ja. Sånn er det sikkert. 

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

At de med små barn bør jobbe 6 timers dager og få full lønn… 
Tenker folk noen gang over hvor de pengene eventuelt tas fra?? Rett og slett alle sine skattepenger. 
Tror de arbeidsgiver vil betale for denne goden?

Ei småbarnsmor med et barn på SFO jublet da det skulle bli gratis SFO( hadde et par år igjen), men når hun forstod at hun og må betale skatt for at andre fortsatt skulle få gratis SFO når hun ikke brukte det lenger, var det vist ikke så gøy lenger.

Dette er en uting for andre mennesker, de som ikke har barn eller når det gjelder andre ting .

De får rett og slett enten gå ned i stilling en periode, eller lære å prioritere annerledes !

Hva tenkes her på forumet med flere småbarnsforeldre??

Anonymkode: 44e35...702

Det du skriver er så dumt at jeg blir helt matt. 

Anonymkode: 534c6...d6f

Annonse

ReneRene skrev (2 timer siden):

Da kan vi bare slutte å betale skatt da, siden det egentlig ikke går til noe som helst. 

Anonymkode: 60005...b8d

ReneRene skrev (1 time siden):

Nei, det var ikke det. Jeg mener at man må ha kunnskap om hvor mye av skattepengene som går til hva før man okker og ojer seg. Kun det.

Men klart. Gir det deg tilfredstillelse å klage på hva de dyrebare skattepengene dine går til uten å ha minste peiling: vær så god.

Sikkert din glede. Å få ut guffe på noe du ikke engang skjønner. 

Jeg har ikke klaget på det i det hele tatt.

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har ikke klaget på det i det hele tatt.

Nei. Du henger deg opp meg isteden for å skrive om sak. Det gjør deg ikke særlig mye bedre, og ihvertfall ikke det minste konstruktiv. 

ReneRene skrev (Akkurat nå):

Nei. Du henger deg opp meg isteden for å skrive om sak. Det gjør deg ikke særlig mye bedre, og ihvertfall ikke det minste konstruktiv. 

Akkurat som du hang deg opp i hi og gikk dermed inn for å drive unødvendig opplæring av alle her inne....

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg syns du skriver «hæ» ofte? Har du prøvd å lese gjennom en gang til når du ikke skjønner noe?

Jeg spør etter fakta her. For det kommer mye uforstand og tøys.

INGEN har kommet med fakta her. 

ReneRene skrev (5 minutter siden):

Jeg spør etter fakta her. For det kommer mye uforstand og tøys.

INGEN har kommet med fakta her. 

«Hæ» er ikke å spør etter fakta. Det er å gi uttrykk for at man ikke skjønner. Og det er fakta. 

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

«Hæ» er ikke å spør etter fakta. Det er å gi uttrykk for at man ikke skjønner. Og det er fakta. 

Stemmer. Jeg skjønner ikke. Og vil ha en forklaring. Hvilket alltid uteblir 

ReneRene skrev (36 minutter siden):

Forklaringen uteblir fordi du allerede har gitt svaret. Du ser det kanskje ikke selv.

Anonymkode: 60005...b8d

ReneRene skrev (42 minutter siden):

Da må du spør som et voksent menneske.

Du vil altså ha en forklaring på setningen «Da kan vi bare slutte å betale skatt da, siden det egentlig ikke går til noe som helst.» 

Hva er det du ikke skjønner her? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...