Gå til innhold

Julegaver i år… hva gjør dere?

Anbefalte innlegg

Kjenner at i år blir det enda verre.. på min side prioriteres barna og ikke onkler/tanter. 
Men på mannens side ønsker de at alle skal ha pakke. Vi får liksom ikke lov til å slutte å gi presang til de voksne…… 

Det skal vere ca 300kr pr hode.. 

Vi har ikke råd og har sagt det. Likevel fortsetter leken og de mener at julegaver har man da råd til.. og mannen får seg da ikke til å stoppe 

Anonymkode: ab74b...ba9

Fortsetter under...

Er du ikke voksen? Hvorfor er dette en problemstilling? 
Det er da bare å si at i år har vi kun råd til julegaver til barna. Og stå ved det. Om de andre ønsker å kjøpe til dere, er vel det bare hyggelig? 

Anonymkode: e49b1...8e4

Har dere ikke råd og dere allikevel vil gi gaver, så er det enten å slenge seg på og kjøpe på salg eller gå for hjemmelaget. Kjøp garn på salg og strikk sokker eller votter. Plukk bær og lag syltetøy, gele eller likør. Gå på loppemarked og finn bruktfunn. 

Annonse

Jeg gir til alle i år, men det er nett jeg syr selv og putter oppi ullsokker og skal lage rødbeter med hvitløk, en oppskrift jeg fant og det blir syltet på glass ( til dem jeg vet liker sånt. Ungene får  bøker pluss penger. Og den obligatoriske marsipangrisen. 

Vi gir til alle, men gir etter lommeboka.

Så der jeg har gitt for 3-400 før gir jeg kanskje for 100 nå.

Til de voksne blir det symbolske glad-i-deg gaver.

Eldste nevøen min er i full jobb i år, i en bransje med god lønn. Han tjener mer enn meg 🙈 Blir en liten gave altså 

Anonymkode: 43ea9...373

mamma til adhd gutt<3 skrev (5 timer siden):

Her gis det kun til barn og det har vi gjort i årevis. Alle er fornøyde med det.

Det er jo ikke sant. Du har flere ganger fortalt om gaver til både ektefelle og andre voksne i familien. I år er vel din eldste også som voksen å regne. Han skal da heller ikke få gave?

Anonymkode: 8928c...c1f

Annonse

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Tips til greier gaver til voksne ?

Ting som kan spises opp eller bruker opp er gjerne greit.

Alle interiørartikler har div krydder, oljer, lys, servietter, kaffe, te, sjokolade osv.

I helga hadde de 30-50% på alle varer, Kid har gjerne tilsvarende rabatt på "alt til kjøkkenet" innimellom.

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ting som kan spises opp eller bruker opp er gjerne greit.

Alle interiørartikler har div krydder, oljer, lys, servietter, kaffe, te, sjokolade osv.

I helga hadde de 30-50% på alle varer, Kid har gjerne tilsvarende rabatt på "alt til kjøkkenet" innimellom.

*interiørbutikker 

Anonym bruker skrev (På 23.9.2023 den 10.33):

Kjenner at i år blir det enda verre.. på min side prioriteres barna og ikke onkler/tanter. 
Men på mannens side ønsker de at alle skal ha pakke. Vi får liksom ikke lov til å slutte å gi presang til de voksne…… 

Det skal vere ca 300kr pr hode.. 

Vi har ikke råd og har sagt det. Likevel fortsetter leken og de mener at julegaver har man da råd til.. og mannen får seg da ikke til å stoppe 

De kan jo ønske så mye de vil, det er du som bestemmer hva dere gjør.

Anonymkode: 89a20...b27

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Så utrolig tullete å gi julegaver/bytte penger med andre voksne🙄.

Julegaver er for barn.

Anonymkode: 2a1af...535

Synes det er koselig å få en liten ting som voksen jeg.

Anonymkode: dfb3d...64f

Gir konsert- og teaterbilletter til tanter og onkler. Mormor får flybilletter til Tyskland så hun kan besøke søstra si. Broren min og søskenbarna mine får festivalbiletter, gavekort, abonemennt på matkasser osv. 

Anonymkode: 87bec...d63

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Julegaver til voksne er fjas! 

Anonymkode: 2a1af...535

Du kan gjerne synes det er fjas, men det er en tradisjon som strekker seg tilbake til vikingtiden, minst, for å avklare hvilke mennesker som var viktige for hverandre.

Anonymkode: 8928c...c1f

ReneRene skrev (På 23.9.2023 den 11.21):

Jeg gir til alle i år, men det er nett jeg syr selv og putter oppi ullsokker og skal lage rødbeter med hvitløk, en oppskrift jeg fant og det blir syltet på glass ( til dem jeg vet liker sånt. Ungene får  bøker pluss penger. Og den obligatoriske marsipangrisen. 

Nett du syr selv? Vil du vise bilde?

Anonymkode: 91f90...a6a

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Nett du syr selv? Vil du vise bilde?

Anonymkode: 91f90...a6a

Jeg vil ikke det siden det blir noen som får dem. Jeg ser ikke på det som en katastrofe om noen skulle identifisere meg her, men andre vil jeg helst ikke skal. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...