ReneRene Skrevet 23. september 2023 #26 Del Skrevet 23. september 2023 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Jeg sier det jo ikke til noen???? jeg ble spurt her. En som er stille har vel ikke så mye å komme med der og da. men kan jo ha mye på et annet område. Jeg krever ikke stor plass på områder jeg er usikker på. men jeg leder en barneaktivitet jeg kan og der tar jeg jo den plassen som en leder skal ha? Men i andre settinger er jeg stille og bakpå. Anonymkode: 43397...430 Nei, men jeg er litt usikker på om man "krever" stor plass? Det høres mer ut som at man tar fokus bevisst. Det er nemlig ikke alltid tilfellet da det er personligheten til noen å FÅ mye fokus fordi dem er de personene de er. Jeg tenker også at mange ganger FÅR noen mer fokus uten å be om det- fordi de er litt annerledes eller mener noe som blir oppfattet som kontroversielt. Alt må taes i betraktning. Som jeg skrev først, så har selvfølgelig de mer stille og tilbaketrukkede mennesker mye å komme med de også. Det er vel de som har mest oversikt mange ganger, fordi de observerer mer? Alle bidrar på hver sin måte. Alle trengs. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442974-livlig-plagsomt-eller-sjarmerende/page/2/#findComment-150009537 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. september 2023 #27 Del Skrevet 23. september 2023 ReneRene skrev (7 minutter siden): Nei, men jeg er litt usikker på om man "krever" stor plass? Det høres mer ut som at man tar fokus bevisst. Det er nemlig ikke alltid tilfellet da det er personligheten til noen å FÅ mye fokus fordi dem er de personene de er. Jeg tenker også at mange ganger FÅR noen mer fokus uten å be om det- fordi de er litt annerledes eller mener noe som blir oppfattet som kontroversielt. Alt må taes i betraktning. Som jeg skrev først, så har selvfølgelig de mer stille og tilbaketrukkede mennesker mye å komme med de også. Det er vel de som har mest oversikt mange ganger, fordi de observerer mer? Alle bidrar på hver sin måte. Alle trengs. Et enkelt spørsmål til deg, RR: Hva gir det deg å kuppe ALLE tråder her inne? Kan du ikke la en eneste tråd være uten dine kveruleringer? Anonymkode: 644d5...3a4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442974-livlig-plagsomt-eller-sjarmerende/page/2/#findComment-150009538 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. september 2023 #28 Del Skrevet 23. september 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): En "venninne" og tidligere kollega er slik! I starten blir alle (tilsynelatende?) både sjarmert og imponert. Men felles for alle oss som kjenner henne litt mer, er at vi er dritt lei av at alt skal dreie seg om henne, at hennes stemme og latter overdøver alle. For om noen snakker høyt og forsøker å komme til ordet, snakker hun bare enda høyere. Hun hoier og skriker og LER uansett hvor vi møtes, og jeg ser at mange rett og slett blir flaue over all ståheien det skaper, f eks på et kjøpesenter om det er der man møter henne. Hun er også helt voldsom på klemming, og SKAL klemme alle, selv om de tydelig blir helt forknytte. Min mann f eks er drittlei henne, og vil ikke møte noen steder der hun er invitert. Og Facebooksiden hennes er som en hel serie! Milelange oppdateringer med bilder og finurlige historier der hennes egen fortreffelighet kommer frem. Og de som ikke kjenner henne så godt, heier og skryter av henne i kommentarfeltet, og da "tar hun helt av" 😄 Hun karakteriserer seg som "livlig, blid og positiv" og "sååå glad i folk".... Tja, etterhvert ser man vel at det overordnede i alt er fokus på seg selv. Så det er ikke sikkert at alle som selv bare mener de er blide og livlige, er så godt likt egentlig... Anonymkode: 644d5...3a4 Jeg er ikke slik din venninne er, eller slik du beskriver henne i hvert fall. Jeg hverken hoier, skriker eller ler veldig høyt, men jeg har lett for å le. Ikke er jeg en klemmer heller. Jeg kjenner igjen typen du beskriver og vet om noen slike selv, men det er absolutt ikke slik jeg er. Det blir jo vanskelig å beskrive seg selv, men det jeg mente med livlig, altså det folk har kommentert til meg, er at jeg er så blid, munter, positiv og lett blir entusiastisk/giret, eller lever meg veldig inn i det andre sier. Eksempelet videre blir sikkert skikkelig teit, men la oss si at en kollega forteller at hun endelig fikk tak i billetter til noe hun har gledet seg til, så er de fleste andre sin spontane reaksjon et vennlig smil " Å, så kjekt da!", mens min spontane reaksjon gjerne vil være å smile veldig stort med et "Åhååå...", kanskje slå hendene begeistret sammen og si med entusiasme i stemmen "Så fantastisk! Du har jo lett sånn etter noen ledige billetter! DET var en god nyhet!". Eller når jeg forteller en historie, så blir det fort med mye innlevelse og gestikulering osv. Men det er ikke sånn at jeg tar over et rom, ønsker å være midtpunkt el., og jeg liker godt å lytte til andre. I tillegg tilpasser jeg meg situasjoner og folk så godt jeg klarer. HI Anonymkode: 6ba2d...eb0 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442974-livlig-plagsomt-eller-sjarmerende/page/2/#findComment-150009541 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. september 2023 #29 Del Skrevet 23. september 2023 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Et enkelt spørsmål til deg, RR: Hva gir det deg å kuppe ALLE tråder her inne? Kan du ikke la en eneste tråd være uten dine kveruleringer? Anonymkode: 644d5...3a4 All oppmerksomhet er god oppmeksomhet for enkelte. Når man først snakker om å ta for stor plass og ikke lese rommet. Anonymkode: 8e02c...7fe Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442974-livlig-plagsomt-eller-sjarmerende/page/2/#findComment-150009545 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. september 2023 #30 Del Skrevet 23. september 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jeg er ikke slik din venninne er, eller slik du beskriver henne i hvert fall. Jeg hverken hoier, skriker eller ler veldig høyt, men jeg har lett for å le. Ikke er jeg en klemmer heller. Jeg kjenner igjen typen du beskriver og vet om noen slike selv, men det er absolutt ikke slik jeg er. Det blir jo vanskelig å beskrive seg selv, men det jeg mente med livlig, altså det folk har kommentert til meg, er at jeg er så blid, munter, positiv og lett blir entusiastisk/giret, eller lever meg veldig inn i det andre sier. Eksempelet videre blir sikkert skikkelig teit, men la oss si at en kollega forteller at hun endelig fikk tak i billetter til noe hun har gledet seg til, så er de fleste andre sin spontane reaksjon et vennlig smil " Å, så kjekt da!", mens min spontane reaksjon gjerne vil være å smile veldig stort med et "Åhååå...", kanskje slå hendene begeistret sammen og si med entusiasme i stemmen "Så fantastisk! Du har jo lett sånn etter noen ledige billetter! DET var en god nyhet!". Eller når jeg forteller en historie, så blir det fort med mye innlevelse og gestikulering osv. Men det er ikke sånn at jeg tar over et rom, ønsker å være midtpunkt el., og jeg liker godt å lytte til andre. I tillegg tilpasser jeg meg situasjoner og folk så godt jeg klarer. HI Anonymkode: 6ba2d...eb0 Jeg syns du høres sjarmerende og fin ut. Anonymkode: 8e02c...7fe Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442974-livlig-plagsomt-eller-sjarmerende/page/2/#findComment-150009546 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. september 2023 #31 Del Skrevet 23. september 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jeg syns du høres sjarmerende og fin ut. Anonymkode: 8e02c...7fe Takk for det! Det virker som mange synes det, men selvfølgelig ikke alle, og det skjønner jeg jo. Vi er ulike og liker ulike typer mennesker, men jeg ser at jeg kanskje burde presisert bedre i hovedinnlegget mitt siden det ser ut som en del nå automatisk tolker livlig som identisk med en som tar mye plass. Om noe, så er det vel kanskje mer en litt sikkert "barnslig" glede over meg, enn en som er "mye", men jeg skjønner jo at ikke alle trives med det. HI Anonymkode: 6ba2d...eb0 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442974-livlig-plagsomt-eller-sjarmerende/page/2/#findComment-150009554 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå